Starší verze (Poznámky)

Z Prirucky

Poznámky: Starší verze (do 08/2022)
Nová verze je zde: Poznámky.

Poznámky je agenda umožňující evidovat další doplňkové informace, komentáře, apod. vztažené k zaměstnanci.
Menu: Evidence > Evidence zaměstnanců / Poznámky
Menu: Evidence > Pracovní poměry / Poznámky

Nová hlavička

Poznámka je evidována pod určitou hlavičkou, která slouží ke kategorizaci poznámek.
Název hlavičky určuje uživatel při založení.
Při založení také uživatel rozhoduje, zda bude hlavička vygenerována jen u daného zaměstnance, nebo (prázdná) u všech zaměstnanců, pomocí volby:

poznámky pro individuální pořizování
hromadné uložení pro všechny aktivní zaměstnance

Poznamky-nova-hlavicka-zalozeni.png

Nová poznámka

Postup:
1. Vybrat zaměstnance.
2. Vybrat stávající hlavičku, nebo založit novou hlavičku.
3. Pořídit text (obsah) poznámky.

Poznamky-editace.png Poznamky-hlaska-ulozeni.png

Sestava

Poznamky-sestava.png

Zobrazuje pouze poznámky, pro které je uživatel autorem nebo má právo k prohlížení.
S touto sestavou lze dále pracovat standardním způsobem, tzn. lze provádět libovolné výběry a třídění a poté tisk nebo export do souboru.
Poznámky přiřazené všem osobním číslům mají ve sloupci osobní číslo hodnotu 0.

Přístupová práva

Poznamky-prava.png
  • Autor poznámky má po jejím uložení do databáze možnost nastavit přístupová práva k poznámce jiným uživatelům.
  • Pokud nejsou práva definována, je poznámka přístupná všem k prohlížení. Smazat a editovat ji může pouze autor nebo administrátor.
  • Pokud jsou práva definována alespoň jedné další osobě, nemají jiní uživatelé k poznámce přístup (vidí pouze její hlavičku).
  • Přístupová práva se nastaví po uložení poznámky kliknutím na tlačítko Práva v pravém dolním rohu okna. Poté se zobrazí samostatné okno pro přidělení práv.
  • Přidělování práv se provádí kliknutím na uživatele v pravé tabulce okna a potvrzením tlačítkem Vložit <-- , po kterém se zvolené jméno přemístí do levé tabulky.

V levé tabulce se nastaví kliknutím do příslušných sloupců pro nové jméno potřebná práva.
Mazání práv se provádí analogicky z levé tabulky do pravé tlačítkem -->Smazat nebo --> Smazat vše. Změny se uloží v databázi tlačítkem OK.

  • Autor poznámky může ostatním přidělit tato práva:
prohlížet, upravit, zrušit - definice vlastního přístupu k poznámce
práva - povolení přidělovat právo dalším uživatelům (tzv. delegované právo)
  • Pokud je v seznamu uživatelů definován systémový uživatel public, pak práva nastavená tomuto uživateli platí pro všechny uživatele, kteří nemají nastavena žádná práva.

Systém poznámek

  • Agendu Poznámky lze používat v agendách:
Osobní údaje
Pracovní poměry
Uchazeči o zaměstnání
  • Poznámky lze použít pro evidenci doplňkových údajů, které nejsou obsaženy v jiných agendách (např. číslo kanceláře, interní údaje o zaměstnanci…atd.).
  • Poznámka může obsahovat maximálně 30 řádků textu po 72 znacích.
  • Ke každému osobnímu číslu lze vztáhnout maximálně 30 poznámek.
  • Hlavička poznámky je určena pro kategorizaci jejího textu a je viditelná pro každého uživatele.
  • Pokud na řádek zapíšete úplnou cestu k nějakému souboru (např. C:\POM\pom.doc), pak dvojitým poklepáním myši na text docílíte toho, že systém otevře uvedený soubor. Na řádku již nesmí být uvedeno nic dalšího. Na dalším řádku ale opět můžete uvést cestu k jinému souboru.
není možné vložit novou poznámku bez textu v hlavičce
není možné vložit novou hlavičku, která již existuje v databázi

Poznámky do mzdového listu

Import poznámek

DB tabulky

K poznámkám se váží následující databázové tabulky:

  • poznam_id
  • poznam_txt
  • poznam_prava.

Tabulky jsou provázány prostřednictvím sloupce id_pozn. V tabulce poznam_id je ve sloupci os_cislo uloženo osobní číslo, k němuž se poznámka vztahuje. Pokud byla poznámka zadávána v agendě Pracovní poměr, je vyplněn také sloupec cislo_pom.

Pozn. 1. Smazání těch hlaviček poznámek u zaměstnanců, které nemají vyplněn obsah (hlavička byla založena hromadnou akcí ke všem zaměstnancům; poté některým zaměstnancům byl vyplněn obsah, jiným ne).

delete from poznam_prava where id_pozn in (select id_pozn from poznam_id where hlavicka = 'XXXXXXX' and id_pozn not in (select distinct id_pozn from poznam_txt));
delete from poznam_id where hlavicka = 'XXXXXXX' and id_pozn not in (select distinct id_pozn from poznam_txt);

Pozn. 2. Smazání hlavičky poznámky a všech souvisejích textů pro všechny zaměstnance.

delete from poznam_prava where id_pozn in (select id_pozn from poznam_id where hlavicka = 'XXXXXXX');
delete from poznam_txt where id_pozn in (select id_pozn from poznam_id where hlavicka = 'XXXXXXX');
delete from poznam_id where hlavicka = 'XXXXXXX';

Pozn. 3. Informaci o tom, ke kterému osobnímu číslu se poznámka vztahuje, obsahoval dříve sloupec id_pozn (tab poznam_id), který obsahoval textovou informaci "os_cislo = XY", kde XY bylo konkrétní osobní číslo. Nyní je tento sloupec prázdný, přičemž přechod na nový způsob ukládání včetně převedení stávajících dat proběhl automaticky - po prvním otevření agendy poznámek (v záložkových oknech os.údajů nebo prac.poměrů) se uživateli zobrazilo upozornění a proběhla dávková úprava dat. Úprava byla k dispozici od srpna 2011, přičemž současně bylo potřeba ošetřit další místa výskytu poznámek včetně jednorázové funkce 34-změna osobního čísla.

Odkazy