Starší verze (Poznámky)
Poznámky: Starší verze (do 08/2022)
Nová verze je zde: Poznámky.
- Nástupy / Výstupy
- Úvod
- Seznam zaměstnanců
- Nástup zaměstnance
- Budoucí nástup zaměstnance
- Výstup zaměstnance
- Smazání/zrušení zaměstnance
- Opakovaná evidence
- Mzdy
- Personalistika
- Vzdělávání
- Jazykové znalosti
- Kontakty
- Závazky
- Průkazy
- Dojíždění
- Průběh zaměstnání
- Praktické zkušenosti
- Pracovní povolení
- Výpisy z rejstříku trestů
- Docházka
- Poznámky
- Více
Poznámky je agenda umožňující evidovat další doplňkové informace, komentáře, apod. vztažené k zaměstnanci.
Menu: Evidence > Evidence zaměstnanců / Poznámky
Menu: Evidence > Pracovní poměry / Poznámky
Nová hlavička
Poznámka je evidována pod určitou hlavičkou, která slouží ke kategorizaci poznámek.
Název hlavičky určuje uživatel při založení.
Při založení také uživatel rozhoduje, zda bude hlavička vygenerována jen u daného zaměstnance, nebo (prázdná) u všech zaměstnanců, pomocí volby:
- poznámky pro individuální pořizování
- hromadné uložení pro všechny aktivní zaměstnance
Nová poznámka
Postup:
1. Vybrat zaměstnance.
2. Vybrat stávající hlavičku, nebo založit novou hlavičku.
3. Pořídit text (obsah) poznámky.
Sestava
Zobrazuje pouze poznámky, pro které je uživatel autorem nebo má právo k prohlížení.
S touto sestavou lze dále pracovat standardním způsobem, tzn. lze provádět libovolné výběry a třídění a poté tisk nebo export do souboru.
Poznámky přiřazené všem osobním číslům mají ve sloupci osobní číslo hodnotu 0.
Přístupová práva
- Autor poznámky má po jejím uložení do databáze možnost nastavit přístupová práva k poznámce jiným uživatelům.
- Pokud nejsou práva definována, je poznámka přístupná všem k prohlížení. Smazat a editovat ji může pouze autor nebo administrátor.
- Pokud jsou práva definována alespoň jedné další osobě, nemají jiní uživatelé k poznámce přístup (vidí pouze její hlavičku).
- Přístupová práva se nastaví po uložení poznámky kliknutím na tlačítko Práva v pravém dolním rohu okna. Poté se zobrazí samostatné okno pro přidělení práv.
- Přidělování práv se provádí kliknutím na uživatele v pravé tabulce okna a potvrzením tlačítkem Vložit <-- , po kterém se zvolené jméno přemístí do levé tabulky.
V levé tabulce se nastaví kliknutím do příslušných sloupců pro nové jméno potřebná práva.
Mazání práv se provádí analogicky z levé tabulky do pravé tlačítkem -->Smazat nebo --> Smazat vše. Změny se uloží v databázi tlačítkem OK.
- Autor poznámky může ostatním přidělit tato práva:
- prohlížet, upravit, zrušit - definice vlastního přístupu k poznámce
- práva - povolení přidělovat právo dalším uživatelům (tzv. delegované právo)
- Pokud je v seznamu uživatelů definován systémový uživatel public, pak práva nastavená tomuto uživateli platí pro všechny uživatele, kteří nemají nastavena žádná práva.
Systém poznámek
- Agendu Poznámky lze používat v agendách:
- Poznámky lze použít pro evidenci doplňkových údajů, které nejsou obsaženy v jiných agendách (např. číslo kanceláře, interní údaje o zaměstnanci…atd.).
- Poznámka může obsahovat maximálně 30 řádků textu po 72 znacích.
- Ke každému osobnímu číslu lze vztáhnout maximálně 30 poznámek.
- Hlavička poznámky je určena pro kategorizaci jejího textu a je viditelná pro každého uživatele.
- Pokud na řádek zapíšete úplnou cestu k nějakému souboru (např. C:\POM\pom.doc), pak dvojitým poklepáním myši na text docílíte toho, že systém otevře uvedený soubor. Na řádku již nesmí být uvedeno nic dalšího. Na dalším řádku ale opět můžete uvést cestu k jinému souboru.
- Lze pořizovat poznámky zobrazované ve mzdovém lístu zaměstnance. Poznámky do mzdového listu
- Kontroly:
- není možné vložit novou poznámku bez textu v hlavičce
- není možné vložit novou hlavičku, která již existuje v databázi
Poznámky do mzdového listu
Import poznámek
DB tabulky
K poznámkám se váží následující databázové tabulky:
- poznam_id
- poznam_txt
- poznam_prava.
Tabulky jsou provázány prostřednictvím sloupce id_pozn. V tabulce poznam_id je ve sloupci os_cislo uloženo osobní číslo, k němuž se poznámka vztahuje. Pokud byla poznámka zadávána v agendě Pracovní poměr, je vyplněn také sloupec cislo_pom.
Pozn. 1. Smazání těch hlaviček poznámek u zaměstnanců, které nemají vyplněn obsah (hlavička byla založena hromadnou akcí ke všem zaměstnancům; poté některým zaměstnancům byl vyplněn obsah, jiným ne).
- delete from poznam_prava where id_pozn in (select id_pozn from poznam_id where hlavicka = 'XXXXXXX' and id_pozn not in (select distinct id_pozn from poznam_txt));
- delete from poznam_id where hlavicka = 'XXXXXXX' and id_pozn not in (select distinct id_pozn from poznam_txt);
- delete from poznam_prava where id_pozn in (select id_pozn from poznam_id where hlavicka = 'XXXXXXX' and id_pozn not in (select distinct id_pozn from poznam_txt));
Pozn. 2. Smazání hlavičky poznámky a všech souvisejích textů pro všechny zaměstnance.
- delete from poznam_prava where id_pozn in (select id_pozn from poznam_id where hlavicka = 'XXXXXXX');
- delete from poznam_txt where id_pozn in (select id_pozn from poznam_id where hlavicka = 'XXXXXXX');
- delete from poznam_id where hlavicka = 'XXXXXXX';
- delete from poznam_prava where id_pozn in (select id_pozn from poznam_id where hlavicka = 'XXXXXXX');
Pozn. 3. Informaci o tom, ke kterému osobnímu číslu se poznámka vztahuje, obsahoval dříve sloupec id_pozn (tab poznam_id), který obsahoval textovou informaci "os_cislo = XY", kde XY bylo konkrétní osobní číslo. Nyní je tento sloupec prázdný, přičemž přechod na nový způsob ukládání včetně převedení stávajících dat proběhl automaticky - po prvním otevření agendy poznámek (v záložkových oknech os.údajů nebo prac.poměrů) se uživateli zobrazilo upozornění a proběhla dávková úprava dat. Úprava byla k dispozici od srpna 2011, přičemž současně bylo potřeba ošetřit další místa výskytu poznámek včetně jednorázové funkce 34-změna osobního čísla.