Práva uživatele na střediska a osobní čísla: Porovnání verzí
Řádek 96: | Řádek 96: | ||
* [[nova_prava_rad (sk.13)]] | * [[nova_prava_rad (sk.13)]] | ||
* [[prava_stred (sk.13)]] | * [[prava_stred (sk.13)]] | ||
* [[Přístupová práva na třídu a tarif]] |
Verze z 20. 5. 2016, 14:02
- Administrace
- Správa databáze
- Zálohování databáze
- Vytvoření databáze loňského roku
- Export databáze
- Úprava databáze
- Hromadná úprava databází
- Optimalizace databáze
- Zkreslení databáze
- Příprava prázdné databáze
- Komparace databáze
- Možnosti správy databáze z aplikace
- Kontrola referenční integrity
- Test vícenásobného přihlášení
- Sdílení tabulek z externích databází
- Seznam databázi
- Přepínání mezi databázemi
- Sloučení databází
- Správa systému
- Nastavení vlastností aplikace
- Spouštění aplikace
- Spouštění aplikace - parametricky
- Informace ve stavové liště (statusbar)
- Registrace správce aplikace
- Dozor
- Uživatelé aplikace
- Výhradní přístup do aplikace
- Zamykání agend
- Přístupy k objektům aplikace
- Práva uživatele na střediska a osobní čísla
- Parametry aplikace
- Základní parametry
- Rozšiřující parametry
- Jednorázové funkce
- Informace o aplikaci
- Archiv změn dat a spuštěných výpočtů
- Spuštěné výpočty
- Změny dat
- Protokoly generované při běhu aplikace
- Zasílání chybových hlášení
- Zpětný přehled ukončení aplikace systémem
- SQL prompt
- Audit činností a přehled přihlášení uživatelů
- Přenosy dat (import do a export ze systému)
- Informace o stanici a srovnání souborů na stanicích
- Informace o nastavení národního prostředí
- Diagnostika
- Web Server
- Náhradní přihlášení uživatelů
- Přiřazování práv uživatelům z Active Directory
- Přílohy
Menu: Systém - Práva na střediska a osobní čísla
Toto rozhraní umožňuje omezit přístup jednotlivým uživatelům na pracovníky s určitými osobními čísly nebo na jednotlivých střediscích.
V horní části okna je pole Uživatel, které slouží k výběru jednotlivých uživatelů databáze, pro které chcete nastavovat tento druh přístupových práv. Pomoci tlačítka Filtr uživatelů, můžete vybírat uživatelé, kteří se mají v tomto seznamu zobrazovat.
Na pravém okraji okna je obrázek trezorových dveří, jenž slouží k přepínání mezi seznamy středisek a osobních čísel, na které má zvolený uživatel povolen nebo zakázán přístup.
Mezi jednotlivými stavy zobrazení se přepíná kliknutím myši na trezor.
Postup znepřístupnění střediska nebo zaměstnance:
1. Pomocí trezoru přepnete zobrazení přístupných středisek a zaměstnanců.
2. Myší vyberete řádek nebo řádky, u kterých chcete změnit přístup. (Více řádků se vybere pomocí myši a
klávesy SHIFT, odznačení uvnitř bloku myší a klávesou CTRL.)
3. Řádky přetáhnete myší na obrázek trezoru nebo použijete menu zobrazené kliknutím na pravé tlačítko
myši a vyberete volbu "Omezit přístup".
4. V dialogu, který se zobrazí, potvrdíte svou volbu.
Postup zpřístupnění střediska nebo zaměstnance:
Postup je stejný jako při opačné akci, jen se vychází ze zobrazení nepřístupných středisek a
příslušná volba v místní nabídce se jmenuje Povolit přístup.
Nastavení exkluzivního přístupu na osobní číslo:
1. Vyberete uživatele a nastavíte se do seznamu povolených osobních čísel.
2. Zatržením políčka nalevo od osobního čísla se nastaví exkluzivní přístup, tzn. jen uživatel právě zobrazený má přístup na toto osobní číslo. Pro všechny ostatní je nepřístupné a tato nepřístupnost nejde u těchto uživatelů odvolat.
Tlačítkem Pomůcky můžete efektivněji nastavovat práva jednotlivým uživatelům. Například omezit uživateli přístup ke všem zaměstnancům, nastavit uživateli přístup ke všem zaměstnancům, nastavit vybranému uživateli A stejná práva, jako má vybraný uživatel B, a podobně.
Agenda má časovost kvůli možné průkaznosti doby trvání daného přístupového práva uživatele na zaměstnance nebo na střediska. Tato časovost je zaznamenávána do tabulek pristup_prac a pristup_stred, sloupců dat_od, dat_do.
Doplatky – Doplatky zaměstnance
Uživatel má přístup jen na vybrané zaměstnance dle přístupových práv na osobní čísla. V agendě ale může zadat doplatek těmto zaměstnancům, který spadá i na jiné nákladové středisko, na něž přístupové právo nemá.
Přístupy dle kmenových nebo kmenových a pracovních středisek Nastavuje se pomocí rozšiřujícího parametru prava_stred (sk.13) - Přístupová práva na kmenová nebo kmenová i pracovní střediska
Určuje zda se budou středisková práva aplikovat dle kmenového nebo kmenového i pracovního střediska zaměstnance.
Příklad: Uživatel, který má oprávnění na všechna střediska (všechny zaměstnance), má následující seznam zaměstnanců:
Uživateli „karel“ byl nastaven přístup na střediska následovně: 18003, 18004 – ne, ostatní střediska – ano
Rozšiřující parametr „prava_stred“ nastaven na hodnotu „dle kmenového střediska“. Uživatel „karel“ má po přihlášení do aplikace přístupné následující zaměstnance (rozhoduje jen kmenové středisko):
Rozšiřující parametr „prava_stred“ nyní nastaven na hodnotu „dle kmenového i pracovního střediska“.
Uživatel „karel“ má po přihlášení do aplikace přístupné následující zaměstnance:
Uživatel má oproti minulému stavu navíc přístupného zaměstnance s os.č. 5091 a číslem poměru 1. Není viditelný (přístupný) pracovní poměr č.0 ani v Seznamu ani v agendě „Prac.poměr“. Funkčnost odpovídá názvu parametru „dle kmenového i pracovního střediska“ – bere se v úvahu logický součin, tj. pracovní poměr není přístupný tehdy, pokud je kmenové i pracovní středisko uživateli zakázáno v přístupových právech. V ostatních případech je poměr viditelný.
Aneb pracovní poměr s číslem 1 je přístupný proto, že jeho pracovní středisko patří mezi přístupná střediska dotyčného uživatele.
Uživatel může zadat doplatek, nepřítomnost, Zpracování brutto, a další, jen pro svůj přístupný pracovní poměr, pro druhý nikoliv.
Příklad použití: mzdy ve firmě zpracovává více mzdových účetních, zaměstnance mají rozděleny podle středisek. Nastane případ, kdy zaměstnanec vedle svého hlavního pracovního poměru má ještě jiný pracovní poměr (např. dohodu), kterou vykonává na jiném středisku. Chce se, aby jedna mzdová účetní zpracovala hlavní pracovní poměr a druhá mzdová účetní druhý pracovní poměr.
Je důležité si uvědomit, že nelze "utajit" částky mezd pro druhou mzdovou účetní. Mzda se z důvodu daní musí spočítat společně za oba pracovní poměry, a tak v menu "Vyúčtování zaměstnanců" jsou vidět mzdové položky příjmové i srážkové obou pracovních poměrů.
V tomto případě nastává otázka, zda není výhodnější nějaké organizační vnitro firemní řešení.
Přístupová práva podle kmenových i pracovních středisek
Pokud je parametr nova_prava_rad (sk.13) nastaven na hodnotu Ano, lze použít také nastavení parametru prava_stred (sk.13)s hodnotou dle kmen. i pracovního střediska.