Nastavení vlastností aplikace
- Administrace
- Správa databáze
- Zálohování databáze
- Vytvoření databáze loňského roku
- Export databáze
- Úprava databáze
- Hromadná úprava databází
- Optimalizace databáze
- Zkreslení databáze
- Příprava prázdné databáze
- Komparace databáze
- Možnosti správy databáze z aplikace
- Kontrola referenční integrity
- Test vícenásobného přihlášení
- Sdílení tabulek z externích databází
- Seznam databázi
- Přepínání mezi databázemi
- Sloučení databází
- Správa systému
- Nastavení vlastností aplikace
- Spouštění aplikace
- Spouštění aplikace - parametricky
- Informace ve stavové liště (statusbar)
- Registrace správce aplikace
- Dozor
- Uživatelé aplikace
- Výhradní přístup do aplikace
- Zamykání agend
- Přístupy k objektům aplikace
- Práva uživatele na střediska a osobní čísla
- Parametry aplikace
- Základní parametry
- Rozšiřující parametry
- Jednorázové funkce
- Informace o aplikaci
- Archiv změn dat a spuštěných výpočtů
- Spuštěné výpočty
- Změny dat
- Protokoly generované při běhu aplikace
- Zasílání chybových hlášení
- Zpětný přehled ukončení aplikace systémem
- SQL prompt
- Audit činností a přehled přihlášení uživatelů
- Přenosy dat (import do a export ze systému)
- Informace o stanici a srovnání souborů na stanicích
- Informace o nastavení národního prostředí
- Diagnostika
- Web Server
- Náhradní přihlášení uživatelů
- Přiřazování práv uživatelům z Active Directory
- Přílohy
Podle zvyklostí uživatele a jeho úrovně zkušeností s aplikacemi pracujícími pod operačním systémem Windows 7 / Windows 8 / Windows 10 je možné nastavit některé základní vlastnosti aplikace ve dvou různých úrovních:
Nastavení správcem systému
Zápis do registrů
Po prvním spuštění aplikace KS Mzdy a personalistika na koncovém PC uživatele se provede zápis základních parametrů nastavení do systémových registrů. Tuto část je možné editovat přímo z prostředí operačního systému nebo je možné použít přístupu z aplikace KS Mzdy a personalistika.
Editaci registrů nebo náhled na ně můžete provést z prostředí operačního systému Windows volbou Start - Spustit. Zde napište regedit a potvrďte tlačítkem OK. Z nabízených větví registrů vyberte:
- HKEY_LOCAL_MACHINE --> SOFTWARE --> KS-PROGRAM
Použití systémových registrů v 64 bitových Windows
Zde naleznete část Personalistika, tj. obecný profil, do něhož zapisuje první uživatel. Dále zde vzniknou části Personalistika (konkrétní jméno uživatele) pro každého přihlášeného uživatele.
- Database
V sekci Database je řešeno nastavení připojení k databázi, naleznete zde informace o spuštěných databázích. Nejde-li po spuštění aplikace, pomoci Nastavení ve správě databázových připojení smazat data source name, pak to pro dané databázové připojení lze smazat zde a vytvořit nové pomoci tlačítka Přidat.
- Okno
V sekci Okno naleznete názvy jednotlivých oken programu, a podle posledního spuštění okna jsou zde informace o jeho barvě, velikosti a umístění (color, X, Y – souřadnice v horizontálním resp. vertikálním směru, počínaje od bodu vlevo nahoře aktivní plochy).
- Osobní čísla
V sekci Osobní čísla je uvedeno posledních 10 použitých osobních čísel (v aplikaci lze informaci získat stiskem pravého tlačítka myši v režimu Pohled). Dále zde můžete najít informace například o nastavení zvukových efektů, implicitního adresáře pro logovací soubory, aj.
Povolení zápisu
Důležité je, že uživatel aplikace na svém PC musí mít povolen zápis do registrů. Nebude-li mít zápis povolen, bude se mu aplikace chovat nekorektně, například při novém přihlášení do aplikace není uvedena posledně použitá databázová platforma a je potřeba ji znovu přenastavit, není zapamatována posledně použitá velikost oken, vyhledávání osob nefunguje korektně. Tlačítko Najít je ještě funkční, ne již tlačítko Použít.
Zápis do náhradních souborů
Pokud na některých operačních systémech nelze povolit zápis do registrů (z důvodu oprávnění uživatelů), je potřeba použít zápisu do náhradních souborů. Náhradní soubory budou udržovány v adresáři, který nadefinujete v souboru MAIN.DAT umístěném ve stejném adresáři, ve kterém leží MAIN.EXE. Soubor MAIN.DAT si musí uživatel v daném adresáři vytvořit sám. V souboru zadejte: registrydir=jméno adresáře. Tedy např. REGISTRYDIR=C:\Data Files\KS Program nebo také REGISTRYDIR=%TEMP% apod. Toto nastavení lze použít i v prostředí Citrix, podmínkou je aby měl uživatel právo zápisu do vybraného adresáře. Vzhledem k tomu, že vzniklé soubory obsahují v názvu jména uživatelů, může se jednat o adresář určený pro více stanic nebo loginů současně.
Údržbu obsahu náhradních souborů lze provádět pomocí aplikace spuštěné s parametrem /REGEDIT.
Nastavení uživatelem aplikace
Po spuštění aplikace je v hlavním menu přístupná volba Nastavení, ve které je možné otevírat nastavovací okna pro tyto kategorie:
- Lišty nástrojů - umožní volbu umístění hlavní nástrojové lišty v okně aplikace, zatrhávacími boxy se volí velikost zobrazení tlačítek a způsob zobrazení rychlé nápovědy (standardně je zobrazena ve spodním stavovém poli aplikace, navíc je možné zvolit pomocná pole viditelná po dobu cca 3 sekundy pod tlačítkem, na kterém je kurzor myši).
- Nastavení tiskárny - nabízí k výběru tiskárnu, kterou bude aplikace používat pro své výstupy (v seznamu jsou všechny tiskárny sdílené vaším operačním systémem).
- Nastavení pozadí – umožňuje nastavit barvu pozadí aplikace, přičemž je možné vybírat z množiny předdefinovaných barev, nebo vytvořit vlastní barvu.
- Třídění, filtrace, hledání - lze volit způsoby nastavení třídění a výběru záznamů v zobrazovaných tabulkách.
- Barvy - možnost korigovat odstíny jednotlivých barev, které používá aplikace. Toto nastavení není vždy účinné, je závislé na nastavení barevné palety používané systémem PC.