Systémová příručka: Porovnání verzí

Z Prirucky
Řádek 102: Řádek 102:


__NOTOC____NOEDITSECTION__
__NOTOC____NOEDITSECTION__
'''Měření doby SQL příkazu '''
V okně SQL promptu (vpravo dole) též naleznete informaci o době trvání zpracovávaných SQL příkazů. Do času se započítává zpracování příkazů, přenos dat ze serveru na klienta i vlastní zobrazení v sestavě na stanici.
Aplikace umožňuje otevřít několik „SQL prompt“ oken vedle sebe.
'''Poznámky a archivace'''
Část SQL příkazu lze zapoznámkovat, například při zkoušení. Pomocí dvou lomítek //.
Veškeré SQL příkazy se archivují (tabulka archiv, menu: Evidence – Archiv změn dat).





Verze z 3. 5. 2011, 12:53


Administrace


Správa databáze


Správa systému



Audit činností a přehled přihlášení uživatelů

Menu: Systém – Správa uživatelů – Audit činností

Audit činnosti poskytuje přehled o činnosti každého uživatele v zadaném dni. Za vybraného uživatele se zobrazuje seznam otevíraných, resp. zavíraných oken z aplikace KS Mzdy a Personalistika a k tomu čas otevření, resp. zavření okna (hodiny, minuty, sekundy).


Přehled přihlášení uživatelů poskytuje přehled za zvolené období, tj. jméno uživatele, stanice, v daném dni počet přihlášení, celkový čas a čas od/do v rámci dne.


Pro obě okna je nutné mít nastaven rozšiřující parametr APPAUDIT na hodnotu Ano‘ a dále je potřeba před prvním spuštěním provést úpravu databáze.


Starší údaje (více než 3 měsíce) jsou z přehledu (z tabulky appaudit) měsíční uzávěrkou vymazány.


V případě, že jeden uživatel začne pomocí tlačítka EDITACE upravovat údaje pracovníka v některé ze záložek, nemůže jiný uživatel otevřít EDITACI stejné záložky pro stejného uživatele. Zobrazí se informace o tom kdo (login) a kde (stanice) má záznam zamčený pro sebe.

Protože se jedná o síťově náročnější záležitost, je tato volba dostupná v případě nastaveného aplikačního auditu, který sám o sobě vyšší režie na síť předpokládá.


Přenosy dat (import do a export ze systému)

Menu: Mzdy – Přenosy dat

Systém Mzdy a Personalistika je otevřeným pro spolupráci s externími informačními systémy, proto je připraven jak pro příjem dat z jiných informačních systémů (IS), případně z externího pořizovacího software firmy KS - program, tak lze data exportovat do jiných IS (především do hlavní knihy účetnictví nebo bankovního modulu).


Funkčnost jednotlivých záložek je nastavena specificky pro každou organizaci zvlášť dle toho, jaké externí systémy využívají. Nastavení těchto přenosů je nezbytnou součástí implementace systému.


Informace o stanici a srovnání souborů na stanicích

Menu: Systém – Informace o stanici

Informace o stanici – umožňuje zobrazit některé systémové informace o stanici, na které je aplikace spuštěna. Informace jsou členěny do těchto kategorií:

Prostředí – zobrazí informace o nastavených systémových proměnných

PATH – obsah systémové proměnné PATH

Soubory PBD, EXE, DLL, OCX, INI – zobrazí informace o souborech s těmito příponami, které se nachází

v adresářích uvedených v proměnné PATH

Aplikace – informace o spuštěné aplikaci


Informace lze uložit do databáze pro účely srovnávání údajů zjištěných na jednotlivých stanicích. Rozdíly mezi stanicemi lze sledovat v okně pod menu Srovnání souborů na stanicích.


Informace o nastavení národního prostředí

Informace o nastavení národního prostředí na stanici, jako například dny v týdnu, měsíce, formát země, jazyka, oddělovačů, měny. Pokud zašlete mailem na support chybový soubor, také tyto informace jsou přidány do přílohy mailu.


Diagnostika

Menu: Systém – Diagnostika - …

Slouží k dílčímu testování a diagnostice stavu stanice u uživatele.

Používá se ve specifických případech, jen ve spolupráci s firmou KS – program.


Web Server

Menu: Systém – Web server

Je určeno k přepnutí aplikace KS Mzdy a Personalistika do aplikačního serveru pro internetové/intranetové klienty. K tomuto se nejdříve spustí dialogové okno.

Před zahájením provozu aplikačního serveru je však nutné provést instalaci dalších produktů (web serveru, cgi-bin aplikace a konfiguračních souborů).


Náhradní přihlášení uživatelů

Menu: Systém – Správa uživatelů – Seznam náhradních přihlášení

Toto bylo vyvinuto z důvodu možnosti přidávat nové uživatele na úrovni aplikace. Ve skutečnosti jsou na databázovém serveru všichni uživatelé aplikace přihlášeni jako jeden uživatel a v rámci aplikace teprve dochází k rozlišení jednotlivých uživatelů. Na tyto uživatele jsou pak nastavena přístupová práva.


Pozn. Tato funkcionalita není standardní – je nutné ji objednat.


Nastavení se provádí v menu aplikace:

1. Zde se přidávají a odebírají uživatelé na aplikační úrovni.

2. Pokud chcete zadat nového uživatele, zvolte tlačítko „Nový“.

  1. Nyní vám aplikace nabídne dialogové okno, ve kterém je nutné vyplnit údaje o uživateli na aplikace (vámi nově zadávaný uživatel) a o uživateli databáze (uživatel, pomocí něhož se přihlašujete na databázový server).
  2. Potvrďte tlačítkem „O.K.“ a založení nového uživatele je hotovo.

Aby aplikace rozpoznala, že se jedná o náhradní přihlášení, je nutné spouštět ji s parametrem /ALIAS. Tento parametr vložte do zástupce, ze kterého aplikaci spouštíte podle následujícího postupu:


a) Vyberte zástupce a pravým tlačítkem myši vyvolejte nabídku, ze které zvolíte položku Vlastnosti.

b) V záložce Zástupce vyberte položku Cíl

c) Na konci položky doplňte mezeru a pak parametr /ALIAS.

Po úpravě bude obsah položky vypadat například takto: “C:\Program Files\KS Program\MaP\MAIN.EXE“ /ALIAS

d) Uložte nastavení tlačítkem OK.


Přiřazování práv uživatelům z Active Directory

Menu: Systém – Přístupová práva

Při standardním nastavení se seznam uživatelů aplikace načítá z DB serveru a náhradních přihlášení.

Nastavením rozšiřujícího parametru AD_READ_USERS (ze skupiny 13) na hodnotu "1x" nebo "vždy" je možné načítat uživatele z Active Directory a poté jim standardním způsobem přidělit práva (roli).


Parametr může nabývat hodnot {Ne; 1x; Vždy}.


"Ne" - znamená nenačítat seznam uživatelů z AD

"1x" - znamená načíst poprvé a pak již neobnovovat (v rámci jednoho spuštění aplikace)

"Vždy" - znamená načítat uživatele z AD při každém pokusu o zjištění seznamu uživatelů


Pokud je povoleno načítání seznamu uživatelů z AD a právě přihlášený uživatel je správce aplikace, zobrazí se přihlašovací dialog k AD s kolonkami doména, uživatelské jméno, heslo a kontejner s uživateli.


V připadě, že správce zatrhne volbu pamatovat heslo, bude fungovat načítání uživatelů z AD i uživateli, který není správce aplikace, ale nezobrazí se mu výše zmíněný dialog, aby nemohl měnit přihlašovací údaje.


Do kolonky kontejner s uživateli zadejte název kontejneru, ze kterého chcete načíst seznam uživatelů, pokud ponecháte toto pole prázdné bude načten seznam uživatelů z kontejneru "Users".


V případě nevyplnění pole "kontejner s uživateli" v přihlašovacím dialogu k AD, systém nyní načítá uživatele z celého stromu domény (původně jen z kontejneru Users).

Poznámka: pole "kontejner s uživateli" je předvyplněno hodnotou rozšiřujícího parametru AD_TopOU (skupina 13).


Příklad:


Doména: ksprogram.int (Případně IP nebo DNS název doménového serveru / doména)


Uživatel: administrator

Kontejner s uživateli: Zamestnanci (budou načteni všichni uživatelé i z kontejneru Zamestnanci a všech podřízených kontejnerů)


(V případě, že chcete načíst uživatele z kontejneru, který není přímo v rootu, lze zadat relativní cestu: Zamestnanci/PeO )

Přílohy

Přenos databáze z databázové platformy Informix na Microsoft SQL

Při přenosu databáze postupujte podle následujících kroků:

  1. Na straně Informix serveru proveďte dbexport databáze. Před spuštěním dbexportu je nutné nastavit následující hodnoty:CLIENT_LOCALE=cs_cz.CP1250DBMONEY=.DBDATE=Y4MD-
  2. Nainstalujte (případně jen nakonfigurujte) aplikaci KS Mzdy a Personalistika tak, aby komunikovala s databázovým serverem Microsoft SQL (blíže viz kapitola 2 – [#_Instalace_aplikace Instalace aplikace]).
  3. Vytvořte na Microsoft SQL serveru novou databázi. Do collation name zadejte CZECH_CS_AI, ostatní parametry nastavte podle vlastní potřeby. Vytvořte login pro uživatele, který bude databázi načítat a nastavte pro něj všechna práva mimo následujících: db_owner, db_denydatareader, db_denydatawriter.
  4. Spusťte aplikaci KS Mzdy a Personalistika s následujícími parametry: /NEWDB /IMPORT soubor [/NOBLOB]soubor – název SQL souboru vytvořeného Informix dbexportem. Předpokládá se, že všechny UNL soubory jsou ve stejném adresáři jako soubor SQL./NOBLOB – v případě problémů s načítáním tabulek s fotografiemi nebo doklady použijte tento parametr. Tabulky s BLOB daty bude následně nutné převést ručně.Upozornění: Před stisknutím tlačítka Přihlásit ověřte, jestli máte v nastavení přesměrováno přihlášení do nově vytvořené databáze! V případě přihlášení do již existující databáze dojde k úplnému přepsání dat.
  5. Načítání dat proběhne plně automaticky, po jeho dokončení budete vyzvání k novému spuštění aplikace.
  6. Ověřte správnost načtených dat v nové databázi.

Export dat do PDF formátu(Adobe Acrobat)

Pro správný export dat do PDF formátu musí být na klientské stanici nainstalován program BULLZIP_PDFPRINTER_4_0_0_568.EXE. Tento soubor je již v současné době součástí instalačního CD aplikace Map/Pis


Následně se dá sestava v tiskovém manažeru uložit (exportovat) - jako soubor formátu .pdf.

Zmenšení transakčního logu(soubor LDF) na MS SQL Serveru

Pro pohodlnější práci je návod uveden pro SQL Server Enterprise Manager.

1. Proveďte plnou zálohu databáze (volba Backup – Database – complete)

2. Proveďte plnou zálohu transakčního logu (volba Backup – Transaction log)

3. Proveďte vyprázdnění transakčního logu (volba Shrink database – Files – Truncate free space from the end of file)