|
|
(Není zobrazeno 39 mezilehlých verzí od 3 dalších uživatelů.) |
Řádek 12: |
Řádek 12: |
| | style="color:#000;" | <div id="mp-tfa" style="padding:2px 15px;"> | | | style="color:#000;" | <div id="mp-tfa" style="padding:2px 15px;"> |
|
| |
|
| | '''[[Podporované verze OS a DB serverů]]''' |
| | -------- |
| [[Konfigurace aplikace]] <br> | | [[Konfigurace aplikace]] <br> |
| [[Administrace aplikace]] <br> | | [[Administrace aplikace]] <br> |
| [[Aktualizace (Update)]] <br> | | [[Aktualizace nových sestavení (Update)]] <br> |
| | '''[[KS aplikační server]]'''<br> |
| | '''[[KS webAPI]]''' <br> |
| | [[Registrace knihoven]]<br> |
| | [[Plugin]]<br> |
| | [[Pomalá aplikace]] <br> |
| | [[Aplikace spuštěná pomocí RemoteApp]] <br> |
| | [[Okna systémového typu v angličtině]] |
| | ------------- |
| | [[ORACLE]] |
|
| |
|
| </div> | | </div> |
Řádek 36: |
Řádek 47: |
| [[Export databáze]] <br> | | [[Export databáze]] <br> |
| [[Úprava databáze]] <br> | | [[Úprava databáze]] <br> |
| | : <small>[[Uživatelská definice databázového objektu]]</small> |
| | : <small>[[Odemčení úpravy databáze]]</small> |
| [[Hromadná úprava databází]] <br> | | [[Hromadná úprava databází]] <br> |
| [[Optimalizace databáze]] <br> | | [[Optimalizace databáze]] <br> |
Řádek 48: |
Řádek 61: |
| [[Přepínání mezi databázemi]] <br> | | [[Přepínání mezi databázemi]] <br> |
| [[Sloučení databází]] <br> | | [[Sloučení databází]] <br> |
| | [[Logování změn dat na DB úrovni]] <br> |
| | [[Krokování databázového připojení]] <br> |
| | [[Vytvoření databázové role]] <br> |
| | [[Nastavení databázových rolí pro role aplikační]] <br> |
| | [[Režim databáze]] <br> |
| | --------- |
| | [[Správa podniků]] <br> |
| | [[Databázové pohledy]] |
|
| |
|
| </div> | | </div> |
Řádek 66: |
Řádek 87: |
|
| |
|
| [[Nastavení vlastností aplikace]] <br> | | [[Nastavení vlastností aplikace]] <br> |
| | [[Přihlášení do aplikace]] <br> |
| | : <small> [[Režim databáze]] </small> |
| [[Spouštění aplikace]] <br> | | [[Spouštění aplikace]] <br> |
| [[Spouštění aplikace - parametricky]] <br> | | [[Spouštění aplikace - parametricky]] <br> |
| | [[Trasování]] <br> |
| [[Informace ve stavové liště (statusbar)]] <br> | | [[Informace ve stavové liště (statusbar)]] <br> |
| [[Registrace správce aplikace]] <br> | | [[Registrace správce aplikace]] <br> |
| [[Dozor]] <br> | | [[Dozor]] <br> |
| [[Uživatelé aplikace]] <br> | | [[Uživatelé aplikace]] <br> |
| | [[Uživatelé KS portálu]] <br> |
| | [[Slučování uživatelů]] <br> |
| | : <small>[[Odstranění duplicitních uživatelů z agend pro nastavení přístupových práv (Jednorázová funkce 176)]]</small> |
| [[Výhradní přístup do aplikace]] <br> | | [[Výhradní přístup do aplikace]] <br> |
| [[Zamykání agend]] <br> | | [[Zamykání agend]] <br> |
| [[Přístupy k objektům aplikace]] <br> | | [[Přístupy k objektům aplikace]] <br> |
| [[Práva uživatele na střediska a osobní čísla]] <br> | | [[Práva uživatele na střediska a osobní čísla]] <br> |
| | [[Přístupové profily]] <br> |
| [[Parametry aplikace]] <br> | | [[Parametry aplikace]] <br> |
| [[Základní parametry]] <br> | | [[Základní parametry]] <br> |
Řádek 96: |
Řádek 124: |
| [[Náhradní přihlášení uživatelů]] <br> | | [[Náhradní přihlášení uživatelů]] <br> |
| [[Přiřazování práv uživatelům z Active Directory]] <br> | | [[Přiřazování práv uživatelům z Active Directory]] <br> |
| | | [[Přílohy (systémová příručka)]] <br> |
| | <small> [[Důvody změn dat]] </small> <br> |
| | [[Servisní notifikace]] |
| </div> | | </div> |
| |} | | |} |
Řádek 102: |
Řádek 132: |
|
| |
|
| __NOTOC____NOEDITSECTION__ | | __NOTOC____NOEDITSECTION__ |
|
| |
|
| |
|
| |
| == Web Server ==
| |
| '''Menu:''' Systém – Web server
| |
|
| |
| Je určeno k přepnutí aplikace KS Mzdy a Personalistika do aplikačního serveru pro internetové/intranetové klienty. K tomuto se nejdříve spustí dialogové okno.
| |
|
| |
| Před zahájením provozu aplikačního serveru je však nutné provést instalaci dalších produktů (web serveru, cgi-bin aplikace a konfiguračních souborů).
| |
|
| |
|
| |
| == Náhradní přihlášení uživatelů ==
| |
| '''Menu:''' Systém – Správa uživatelů – Seznam náhradních přihlášení
| |
|
| |
| Toto bylo vyvinuto z důvodu možnosti přidávat nové uživatele na úrovni aplikace. Ve skutečnosti jsou na databázovém serveru všichni uživatelé aplikace přihlášeni jako jeden uživatel a v rámci aplikace teprve dochází k rozlišení jednotlivých uživatelů. Na tyto uživatele jsou pak nastavena přístupová práva.
| |
|
| |
|
| |
| '''Pozn.''' Tato funkcionalita není standardní – je nutné ji objednat.
| |
|
| |
|
| |
| Nastavení se provádí v menu aplikace:
| |
|
| |
| 1. Zde se přidávají a odebírají uživatelé na aplikační úrovni.
| |
|
| |
| 2. Pokud chcete zadat nového uživatele, zvolte tlačítko „Nový“.
| |
|
| |
| # Nyní vám aplikace nabídne dialogové okno, ve kterém je nutné vyplnit údaje o uživateli na aplikace (vámi nově zadávaný uživatel) a o uživateli databáze (uživatel, pomocí něhož se přihlašujete na databázový server).
| |
| # Potvrďte tlačítkem „O.K.“ a založení nového uživatele je hotovo.
| |
|
| |
| Aby aplikace rozpoznala, že se jedná o náhradní přihlášení, je nutné spouštět ji s parametrem /ALIAS. Tento parametr vložte do zástupce, ze kterého aplikaci spouštíte podle následujícího postupu:
| |
|
| |
|
| |
| a) Vyberte zástupce a pravým tlačítkem myši vyvolejte nabídku, ze které zvolíte položku Vlastnosti.
| |
|
| |
| b) V záložce Zástupce vyberte položku Cíl
| |
|
| |
| c) Na konci položky doplňte mezeru a pak parametr /ALIAS.
| |
|
| |
| Po úpravě bude obsah položky vypadat například takto: “C:\Program Files\KS Program\MaP\MAIN.EXE“ /ALIAS
| |
|
| |
| d) Uložte nastavení tlačítkem OK.
| |
|
| |
|
| |
| == Přiřazování práv uživatelům z Active Directory ==
| |
| '''Menu:''' Systém – Přístupová práva
| |
|
| |
| Při standardním nastavení se seznam uživatelů aplikace načítá z DB serveru a náhradních přihlášení.
| |
|
| |
| Nastavením rozšiřujícího parametru AD_READ_USERS (ze skupiny 13) na hodnotu "1x" nebo "vždy" je možné načítat uživatele z Active Directory a poté jim standardním způsobem přidělit práva (roli).
| |
|
| |
|
| |
| '''Parametr může nabývat hodnot {Ne; 1x; Vždy}.'''
| |
|
| |
|
| |
| "Ne" - znamená nenačítat seznam uživatelů z AD
| |
|
| |
| "1x" - znamená načíst poprvé a pak již neobnovovat (v rámci jednoho spuštění aplikace)
| |
|
| |
| "Vždy" - znamená načítat uživatele z AD při každém pokusu o zjištění seznamu uživatelů
| |
|
| |
|
| |
| Pokud je povoleno načítání seznamu uživatelů z AD a právě přihlášený uživatel je správce aplikace, zobrazí se přihlašovací dialog k AD s kolonkami doména, uživatelské jméno, heslo a kontejner s uživateli.
| |
|
| |
|
| |
| V připadě, že správce zatrhne volbu pamatovat heslo, bude fungovat načítání uživatelů z AD i uživateli, který není správce aplikace, ale nezobrazí se mu výše zmíněný dialog, aby nemohl měnit přihlašovací údaje.
| |
|
| |
|
| |
| Do kolonky kontejner s uživateli zadejte název kontejneru, ze kterého chcete načíst seznam uživatelů, pokud ponecháte toto pole prázdné bude načten seznam uživatelů z kontejneru "Users".
| |
|
| |
|
| |
| V případě nevyplnění pole "kontejner s uživateli" v přihlašovacím dialogu k AD, systém nyní načítá uživatele z celého stromu domény (původně jen z kontejneru Users).
| |
|
| |
| Poznámka: pole "kontejner s uživateli" je předvyplněno hodnotou rozšiřujícího parametru AD_TopOU (skupina 13).
| |
|
| |
|
| |
| '''Příklad:'''
| |
|
| |
|
| |
| Doména: ksprogram.int (Případně IP nebo DNS název doménového serveru / doména)
| |
|
| |
|
| |
| Uživatel: administrator
| |
|
| |
| Kontejner s uživateli: Zamestnanci (budou načteni všichni uživatelé i z kontejneru Zamestnanci a všech podřízených kontejnerů)
| |
|
| |
|
| |
| (V případě, že chcete načíst uživatele z kontejneru, který není přímo v rootu, lze zadat relativní cestu: Zamestnanci/PeO )
| |
|
| |
| = Přílohy =
| |
| == Přenos databáze z databázové platformy Informix na Microsoft SQL ==
| |
| Při přenosu databáze postupujte podle následujících kroků:
| |
|
| |
| # Na straně Informix serveru proveďte dbexport databáze. Před spuštěním dbexportu je nutné nastavit následující hodnoty:CLIENT_LOCALE=cs_cz.CP1250DBMONEY=.DBDATE=Y4MD-
| |
| # Nainstalujte (případně jen nakonfigurujte) aplikaci KS Mzdy a Personalistika tak, aby komunikovala s databázovým serverem Microsoft SQL (blíže viz kapitola 2 – [#_Instalace_aplikace Instalace aplikace]).
| |
| # Vytvořte na Microsoft SQL serveru novou databázi. Do collation name zadejte CZECH_CS_AI, ostatní parametry nastavte podle vlastní potřeby. Vytvořte login pro uživatele, který bude databázi načítat a nastavte pro něj všechna práva mimo následujících: db_owner, db_denydatareader, db_denydatawriter.
| |
| # <nowiki>Spusťte aplikaci KS Mzdy a Personalistika s následujícími parametry: /NEWDB /IMPORT soubor [/NOBLOB]</nowiki>soubor – název SQL souboru vytvořeného Informix dbexportem. Předpokládá se, že všechny UNL soubory jsou ve stejném adresáři jako soubor SQL./NOBLOB – v případě problémů s načítáním tabulek s fotografiemi nebo doklady použijte tento parametr. Tabulky s BLOB daty bude následně nutné převést ručně.'''Upozornění:''' Před stisknutím tlačítka Přihlásit ověřte, jestli máte v nastavení přesměrováno přihlášení do nově vytvořené databáze! V případě přihlášení do již existující databáze dojde k úplnému přepsání dat.
| |
| # Načítání dat proběhne plně automaticky, po jeho dokončení budete vyzvání k novému spuštění aplikace.
| |
| # Ověřte správnost načtených dat v nové databázi.
| |
|
| |
| == Export dat do PDF formátu(Adobe Acrobat) ==
| |
| Pro správný export dat do PDF formátu musí být na klientské stanici nainstalován program BULLZIP_PDFPRINTER_4_0_0_568.EXE. Tento soubor je již v současné době součástí instalačního CD aplikace Map/Pis
| |
|
| |
|
| |
| Následně se dá sestava v tiskovém manažeru uložit (exportovat) - jako soubor formátu .pdf.
| |
|
| |
| == Zmenšení transakčního logu(soubor LDF) na MS SQL Serveru ==
| |
|
| |
| Pro pohodlnější práci je návod uveden pro SQL Server Enterprise Manager.
| |
|
| |
| 1. Proveďte plnou zálohu databáze (volba Backup – Database – complete)
| |
|
| |
| 2. Proveďte plnou zálohu transakčního logu (volba Backup – Transaction log)
| |
|
| |
| 3. Proveďte vyprázdnění transakčního logu (volba Shrink database – Files – Truncate free space from the end of file)
| |