Systémová příručka: Porovnání verzí

Z Prirucky
 
(Není zobrazeno 40 mezilehlých verzí od 3 dalších uživatelů.)
Řádek 12: Řádek 12:
| style="color:#000;" | <div id="mp-tfa" style="padding:2px 15px;">
| style="color:#000;" | <div id="mp-tfa" style="padding:2px 15px;">


'''[[Podporované verze OS a DB serverů]]'''
--------
[[Konfigurace aplikace]] <br>
[[Konfigurace aplikace]] <br>
[[Administrace aplikace]] <br>
[[Administrace aplikace]] <br>
[[Aktualizace (Update)]] <br>
[[Aktualizace nových sestavení (Update)]] <br>
'''[[KS aplikační server]]'''<br>
'''[[KS webAPI]]''' <br>
[[Registrace knihoven]]<br>
[[Plugin]]<br>
[[Pomalá aplikace]] <br>
[[Aplikace spuštěná pomocí RemoteApp]] <br>
[[Okna systémového typu v angličtině]]
-------------
[[ORACLE]]


</div>
</div>
Řádek 36: Řádek 47:
[[Export databáze]] <br>  
[[Export databáze]] <br>  
[[Úprava databáze]] <br>  
[[Úprava databáze]] <br>  
: <small>[[Uživatelská definice databázového objektu]]</small>
: <small>[[Odemčení úpravy databáze]]</small>
[[Hromadná úprava databází]] <br>  
[[Hromadná úprava databází]] <br>  
[[Optimalizace databáze]] <br>  
[[Optimalizace databáze]] <br>  
Řádek 48: Řádek 61:
[[Přepínání mezi databázemi]] <br>  
[[Přepínání mezi databázemi]] <br>  
[[Sloučení databází]] <br>  
[[Sloučení databází]] <br>  
[[Logování změn dat na DB úrovni]] <br>
[[Krokování databázového připojení]] <br>
[[Vytvoření databázové role]] <br>
[[Nastavení databázových rolí pro role aplikační]] <br>
[[Režim databáze]] <br>
---------
[[Správa podniků]] <br>
[[Databázové pohledy]]


</div>
</div>
Řádek 66: Řádek 87:


[[Nastavení vlastností aplikace]] <br>
[[Nastavení vlastností aplikace]] <br>
[[Přihlášení do aplikace]] <br>
: <small> [[Režim databáze]] </small>
[[Spouštění aplikace]] <br>
[[Spouštění aplikace]] <br>
[[Spouštění aplikace - parametricky]] <br>
[[Spouštění aplikace - parametricky]] <br>
[[Trasování]] <br>
[[Informace ve stavové liště (statusbar)]] <br>
[[Informace ve stavové liště (statusbar)]] <br>
[[Registrace správce aplikace]] <br>
[[Registrace správce aplikace]] <br>
[[Dozor]] <br>
[[Dozor]] <br>
[[Uživatelé aplikace]] <br>
[[Uživatelé aplikace]] <br>
[[Uživatelé KS portálu]] <br>
[[Slučování uživatelů]] <br>
: <small>[[Odstranění duplicitních uživatelů z agend pro nastavení přístupových práv (Jednorázová funkce 176)]]</small>
[[Výhradní přístup do aplikace]] <br>
[[Výhradní přístup do aplikace]] <br>
[[Zamykání agend]] <br>
[[Zamykání agend]] <br>
[[Přístupy k objektům aplikace]] <br>
[[Přístupy k objektům aplikace]] <br>
[[Práva uživatele na střediska a osobní čísla]] <br>
[[Práva uživatele na střediska a osobní čísla]] <br>
[[Přístupové profily]] <br>
[[Parametry aplikace]] <br>
[[Parametry aplikace]] <br>
[[Základní parametry]] <br>
[[Základní parametry]] <br>
Řádek 96: Řádek 124:
[[Náhradní přihlášení uživatelů]] <br>
[[Náhradní přihlášení uživatelů]] <br>
[[Přiřazování práv uživatelům z Active Directory]] <br>
[[Přiřazování práv uživatelům z Active Directory]] <br>
 
[[Přílohy (systémová příručka)]] <br>
<small> [[Důvody změn dat]] </small> <br>
[[Servisní notifikace]]
</div>
</div>
|}
|}
Řádek 102: Řádek 132:


__NOTOC____NOEDITSECTION__
__NOTOC____NOEDITSECTION__
== Diagnostika  ==
'''Menu:''' Systém – Diagnostika - …
Slouží k&nbsp;dílčímu testování a diagnostice stavu stanice u uživatele.
Používá se ve specifických případech, jen ve spolupráci s&nbsp;firmou KS – program.
== Web Server ==
'''Menu:''' Systém – Web server
Je určeno k&nbsp;přepnutí aplikace KS Mzdy a Personalistika do aplikačního serveru pro internetové/intranetové klienty. K&nbsp;tomuto se nejdříve spustí dialogové okno.
Před zahájením provozu aplikačního serveru je však nutné provést instalaci dalších produktů (web serveru, cgi-bin aplikace a konfiguračních souborů).
== Náhradní přihlášení uživatelů ==
'''Menu:''' Systém – Správa uživatelů – Seznam náhradních přihlášení
Toto bylo vyvinuto z&nbsp;důvodu možnosti přidávat nové uživatele na úrovni aplikace. Ve skutečnosti jsou na databázovém serveru všichni uživatelé aplikace přihlášeni jako jeden uživatel a v&nbsp;rámci aplikace teprve dochází k&nbsp;rozlišení jednotlivých uživatelů. Na tyto uživatele jsou pak nastavena přístupová práva.
'''Pozn.''' Tato funkcionalita není standardní – je nutné ji objednat.
Nastavení se provádí v&nbsp;menu aplikace:
1. Zde se přidávají a odebírají uživatelé na aplikační úrovni.
2. Pokud chcete zadat nového uživatele, zvolte tlačítko „Nový“.
# Nyní vám aplikace nabídne dialogové okno, ve kterém je nutné vyplnit údaje o uživateli na aplikace (vámi nově zadávaný uživatel) a o uživateli databáze (uživatel, pomocí něhož se přihlašujete na databázový server).
# Potvrďte tlačítkem „O.K.“ a založení nového uživatele je hotovo.
Aby aplikace rozpoznala, že se jedná o náhradní přihlášení, je nutné spouštět ji s&nbsp;parametrem /ALIAS. Tento parametr vložte do zástupce, ze kterého aplikaci spouštíte podle následujícího postupu:
a) Vyberte zástupce a pravým tlačítkem myši vyvolejte nabídku, ze které zvolíte položku Vlastnosti.
b) V&nbsp;záložce Zástupce vyberte položku Cíl
c) Na konci položky doplňte mezeru a pak parametr /ALIAS.
Po úpravě bude obsah položky vypadat například takto: “C:\Program Files\KS Program\MaP\MAIN.EXE“ /ALIAS
d) Uložte nastavení tlačítkem OK.
== Přiřazování práv uživatelům z Active Directory ==
'''Menu:''' Systém – Přístupová práva
Při standardním nastavení se seznam uživatelů aplikace načítá z DB serveru a náhradních přihlášení.
Nastavením rozšiřujícího parametru AD_READ_USERS (ze skupiny 13) na hodnotu "1x" nebo "vždy" je možné načítat uživatele z Active Directory a poté jim standardním způsobem přidělit práva (roli).
'''Parametr může nabývat hodnot {Ne; 1x; Vždy}.'''
"Ne" - znamená nenačítat seznam uživatelů z&nbsp;AD
"1x" - znamená načíst poprvé a pak již neobnovovat (v rámci jednoho spuštění aplikace)
"Vždy" - znamená načítat uživatele z AD při každém pokusu o zjištění seznamu uživatelů
Pokud je povoleno načítání seznamu uživatelů z AD a právě přihlášený uživatel je správce aplikace, zobrazí se přihlašovací dialog k AD s kolonkami doména, uživatelské jméno, heslo a kontejner s uživateli.
V připadě, že správce zatrhne volbu pamatovat heslo, bude fungovat načítání uživatelů z AD i uživateli, který není správce aplikace, ale nezobrazí se mu výše zmíněný dialog, aby nemohl měnit přihlašovací údaje.
Do kolonky kontejner s uživateli zadejte název kontejneru, ze kterého chcete načíst seznam uživatelů, pokud ponecháte toto pole prázdné bude načten seznam uživatelů z kontejneru "Users".
V případě nevyplnění pole "kontejner s uživateli" v přihlašovacím dialogu k AD, systém nyní načítá uživatele z celého stromu domény (původně jen z kontejneru Users).
Poznámka: pole "kontejner s uživateli" je předvyplněno hodnotou rozšiřujícího parametru AD_TopOU (skupina 13).
'''Příklad:'''
Doména: ksprogram.int (Případně IP nebo DNS název doménového serveru / doména)
Uživatel: administrator
Kontejner s uživateli: Zamestnanci (budou načteni všichni uživatelé i z kontejneru Zamestnanci a všech podřízených kontejnerů)
(V případě, že chcete načíst uživatele z kontejneru, který není přímo v rootu, lze zadat relativní cestu: Zamestnanci/PeO )
=  Přílohy =
==  Přenos databáze z databázové platformy Informix na Microsoft SQL ==
Při přenosu databáze postupujte podle následujících kroků:
# Na straně Informix serveru proveďte dbexport databáze. Před spuštěním dbexportu je nutné nastavit následující hodnoty:CLIENT_LOCALE=cs_cz.CP1250DBMONEY=.DBDATE=Y4MD-
# Nainstalujte (případně jen nakonfigurujte) aplikaci KS Mzdy a Personalistika tak, aby komunikovala s&nbsp;databázovým serverem Microsoft SQL (blíže viz kapitola 2 – [#_Instalace_aplikace Instalace aplikace]).
# Vytvořte na Microsoft SQL serveru novou databázi. Do collation name zadejte CZECH_CS_AI, ostatní parametry nastavte podle vlastní potřeby. Vytvořte login pro uživatele, který bude databázi načítat a nastavte pro něj všechna práva mimo následujících: db_owner, db_denydatareader, db_denydatawriter.
# <nowiki>Spusťte aplikaci KS Mzdy a Personalistika s&nbsp;následujícími parametry: /NEWDB /IMPORT soubor [/NOBLOB]</nowiki>soubor – název SQL souboru vytvořeného Informix dbexportem. Předpokládá se, že všechny UNL soubory jsou ve stejném adresáři jako soubor SQL./NOBLOB – v&nbsp;případě problémů s&nbsp;načítáním tabulek s&nbsp;fotografiemi nebo doklady použijte tento parametr. Tabulky s&nbsp;BLOB daty bude následně nutné převést ručně.'''Upozornění:''' Před stisknutím tlačítka Přihlásit ověřte, jestli máte v&nbsp;nastavení přesměrováno přihlášení do nově vytvořené databáze! V&nbsp;případě přihlášení do již existující databáze dojde k&nbsp;úplnému přepsání dat.
# Načítání dat proběhne plně automaticky, po jeho dokončení budete vyzvání k&nbsp;novému spuštění aplikace.
# Ověřte správnost načtených dat v&nbsp;nové databázi.
==  Export dat do PDF formátu(Adobe Acrobat) ==
Pro správný export dat do PDF formátu musí být na klientské stanici nainstalován program BULLZIP_PDFPRINTER_4_0_0_568.EXE. Tento soubor je již v&nbsp;současné době součástí instalačního CD aplikace Map/Pis
Následně se dá sestava v tiskovém manažeru uložit (exportovat) - jako soubor formátu .pdf.
==  Zmenšení transakčního logu(soubor LDF) na MS SQL Serveru ==
Pro pohodlnější práci je návod uveden pro SQL Server Enterprise Manager.
1. Proveďte plnou zálohu databáze (volba Backup – Database – complete)
2. Proveďte plnou zálohu transakčního logu (volba Backup – Transaction log)
3. Proveďte vyprázdnění transakčního logu (volba Shrink database – Files – Truncate free space from the end of file)

Aktuální verze z 15. 3. 2024, 10:27


Administrace


Správa databáze


Správa systému