|
|
(Není zobrazeno 47 mezilehlých verzí od 3 dalších uživatelů.) |
Řádek 12: |
Řádek 12: |
| | style="color:#000;" | <div id="mp-tfa" style="padding:2px 15px;"> | | | style="color:#000;" | <div id="mp-tfa" style="padding:2px 15px;"> |
|
| |
|
| | '''[[Podporované verze OS a DB serverů]]''' |
| | -------- |
| [[Konfigurace aplikace]] <br> | | [[Konfigurace aplikace]] <br> |
| [[Administrace aplikace]] <br> | | [[Administrace aplikace]] <br> |
| [[Aktualizace (Update)]] <br> | | [[Aktualizace nových sestavení (Update)]] <br> |
| | '''[[KS aplikační server]]'''<br> |
| | '''[[KS webAPI]]''' <br> |
| | [[Registrace knihoven]]<br> |
| | [[Plugin]]<br> |
| | [[Pomalá aplikace]] <br> |
| | [[Aplikace spuštěná pomocí RemoteApp]] <br> |
| | [[Okna systémového typu v angličtině]] |
| | ------------- |
| | [[ORACLE]] |
|
| |
|
| </div> | | </div> |
Řádek 36: |
Řádek 47: |
| [[Export databáze]] <br> | | [[Export databáze]] <br> |
| [[Úprava databáze]] <br> | | [[Úprava databáze]] <br> |
| | : <small>[[Uživatelská definice databázového objektu]]</small> |
| | : <small>[[Odemčení úpravy databáze]]</small> |
| [[Hromadná úprava databází]] <br> | | [[Hromadná úprava databází]] <br> |
| [[Optimalizace databáze]] <br> | | [[Optimalizace databáze]] <br> |
Řádek 48: |
Řádek 61: |
| [[Přepínání mezi databázemi]] <br> | | [[Přepínání mezi databázemi]] <br> |
| [[Sloučení databází]] <br> | | [[Sloučení databází]] <br> |
| | [[Logování změn dat na DB úrovni]] <br> |
| | [[Krokování databázového připojení]] <br> |
| | [[Vytvoření databázové role]] <br> |
| | [[Nastavení databázových rolí pro role aplikační]] <br> |
| | [[Režim databáze]] <br> |
| | --------- |
| | [[Správa podniků]] <br> |
| | [[Databázové pohledy]] |
|
| |
|
| </div> | | </div> |
Řádek 66: |
Řádek 87: |
|
| |
|
| [[Nastavení vlastností aplikace]] <br> | | [[Nastavení vlastností aplikace]] <br> |
| | [[Přihlášení do aplikace]] <br> |
| | : <small> [[Režim databáze]] </small> |
| [[Spouštění aplikace]] <br> | | [[Spouštění aplikace]] <br> |
| [[Spouštění aplikace - parametricky]] <br> | | [[Spouštění aplikace - parametricky]] <br> |
| | [[Trasování]] <br> |
| [[Informace ve stavové liště (statusbar)]] <br> | | [[Informace ve stavové liště (statusbar)]] <br> |
| [[Registrace správce aplikace]] <br> | | [[Registrace správce aplikace]] <br> |
| [[Dozor]] <br> | | [[Dozor]] <br> |
| [[Uživatelé aplikace]] <br> | | [[Uživatelé aplikace]] <br> |
| | [[Uživatelé KS portálu]] <br> |
| | [[Slučování uživatelů]] <br> |
| | : <small>[[Odstranění duplicitních uživatelů z agend pro nastavení přístupových práv (Jednorázová funkce 176)]]</small> |
| [[Výhradní přístup do aplikace]] <br> | | [[Výhradní přístup do aplikace]] <br> |
| [[Zamykání agend]] <br> | | [[Zamykání agend]] <br> |
| [[Přístupy k objektům aplikace]] <br> | | [[Přístupy k objektům aplikace]] <br> |
| [[Práva uživatele na střediska a osobní čísla]] <br> | | [[Práva uživatele na střediska a osobní čísla]] <br> |
| | [[Přístupové profily]] <br> |
| [[Parametry aplikace]] <br> | | [[Parametry aplikace]] <br> |
| [[Základní parametry]] <br> | | [[Základní parametry]] <br> |
Řádek 96: |
Řádek 124: |
| [[Náhradní přihlášení uživatelů]] <br> | | [[Náhradní přihlášení uživatelů]] <br> |
| [[Přiřazování práv uživatelům z Active Directory]] <br> | | [[Přiřazování práv uživatelům z Active Directory]] <br> |
| | | [[Přílohy (systémová příručka)]] <br> |
| | <small> [[Důvody změn dat]] </small> <br> |
| | [[Servisní notifikace]] |
| </div> | | </div> |
| |} | | |} |
Řádek 102: |
Řádek 132: |
|
| |
|
| __NOTOC____NOEDITSECTION__ | | __NOTOC____NOEDITSECTION__ |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
| === Zpětný přehled ukončení aplikace systémem ===
| |
| Veškerá ukončení aplikace systémem (upadnutí aplikace) se zapisují do událostí Windows. Toto je možné zpětně prohlížet v Prohlížeči události, který se otevírá v Ovládacích panelech ve složce Nástroje pro správu. O tom, jak dlouho informace v prohlížeči zůstane, rozhoduje systémové nastavení na konkrétní stanici.
| |
|
| |
| '''Pozn.''' Platí od Windows 2003 a XP,
| |
|
| |
|
| |
| [[Image:Sys-prohlizec-udalosti.png]]
| |
|
| |
|
| |
| == SQL prompt ==
| |
| '''Menu:''' Systém – SQL prompt
| |
|
| |
| Tuto volbu může používat pouze uživatel s přístupem správce aplikace.
| |
|
| |
|
| |
| V záložce '''SQL příkaz''' je vstupní pole pro zadávání SQL příkazů, které se provádí nad aktuálně připojenou databází. Je možné zapisovat i více příkazů oddělených středníkem.
| |
|
| |
|
| |
| Zapsaný příkaz se spouští tlačítkem '''Provést''', kdy probíhá systémová kontrola syntaxe. Po provedení příkazu je vypsána informace o zpracování.
| |
|
| |
| Tlačítkem '''Otevřít''' lze načíst SQL příkaz ze souboru, uložený pomocí tlačítka '''Uložit jako'''.
| |
|
| |
| Tlačítko '''LongRun''' umožňuje provést i velké množství příkazů najednou, které by se jinak do editačního okna nevešly, pokud jsou tyto uloženy v SQL souboru.
| |
|
| |
| Chcete-li potvrzovat provedení jednotlivých příkazů zapsaných v jednom souboru, zatrhnete políčko '''Krokovat'''. Políčko '''Bez CREATE''' slouží k potlačení příkazů CREATE (potlačení založení tabulky) při zpracování souboru .sql otevřeného tlačítkem Otevřít. Pole '''Rozšiř.syntaxe''' umožňuje psát SQL příkazy nejen anglicky, ale i česky, např. výběr příjmení z pracovníků, kde osobní číslo je menší než 100.
| |
|
| |
|
| |
| Rovněž lze nastavit, kdy se má u transakčních databází provádět potvrzení příkazů ('''Commit'''): ne – neprovádět, nakonec – provést až po vykonání posledního příkazu, po každém – provádět po každém příkazu.
| |
|
| |
| V záložce '''Výsledky''' se zobrazují načtené záznamy při použití příkazu '''select'''. V této ploše je možné se přemísťovat pomocí scrollbarů v horizontálním i vertikálním směru.
| |
|
| |
|
| |
| Pomocí myši lze navíc:
| |
|
| |
| - rozdělit plochu svisle na dvě pracovní oblasti (široké sestavy) - pomocí černého políčka v levém spodním
| |
|
| |
| rohu
| |
|
| |
| - měnit šířky sloupců nastavením kursoru na svislé čáry tabulky v hlavičce tabulky
| |
|
| |
| - měnit pořadí sloupců (kursor na hlavičce sloupce, stisknout levé tl.myši a horizontálně přetáhnout do
| |
|
| |
| nové pozice)
| |
|
| |
|
| |
| Obecně jsou vybrané záznamy tříděny tak, jak bylo zadáno v SQL příkazu. Chcete-li dodatečně vybranou skupinu záznamů třídit nebo filtrovat použijete tlačítka '''Setřídit,''' resp. '''Filtr'''.
| |
|
| |
| Tlačítko '''Tisk''': jste-li v záložce SQL příkaz můžete zapsaný příkaz vytisknout na tiskárně, jste-li v záložce Výsledky, vytisknou se vybrané záznamy.
| |
|
| |
| Použijete-li tlačítko '''Uložit jako''' v záložce Výsledky, máte možnost vybrané záznamy uložit do souboru v některém z nabízených formátů.
| |
|
| |
| Pokud chcete příkaz, který byl proveden pro naplnění daného okna Výsledků, provést znovu, stisknete tlačítko dole '''retrieve''', chcete-li tento příkaz zkopírovat do clipboardu pro další použití, použijete tlačítko '''select do clipboardu'''.
| |
|
| |
|
| |
| '''Zdroj SQL'''
| |
|
| |
| Na většině sestav je možné stiskem pravého tlačítka vybrat z kontextového menu položku '''Zdroj SQL'''. Po jejím výběru se do schránky/clipboardu vloží SQL syntax, podle které se načítají data do dané sestavy. Následně je možné tuto syntax vložit např. do výše uvedeného SQL promptu a zde příkaz přímo spustit.
| |
|
| |
| V některých případech se může v SQL příkaze objevit zápis typu '''???:adc_os_cislo''', což toto popisuje dynamicky měněnou proměnnou, která do příkazu vstupuje a je ji tudíž nutné pro další použití doplnit.
| |
|
| |
|
| |
| '''Měření doby SQL příkazu '''
| |
|
| |
| V okně SQL promptu (vpravo dole) též naleznete informaci o době trvání zpracovávaných SQL příkazů. Do času se započítává zpracování příkazů, přenos dat ze serveru na klienta i vlastní zobrazení v sestavě na stanici.
| |
|
| |
|
| |
| Aplikace umožňuje otevřít několik „SQL prompt“ oken vedle sebe.
| |
|
| |
|
| |
| '''Poznámky a archivace'''
| |
|
| |
| Část SQL příkazu lze zapoznámkovat, například při zkoušení. Pomocí dvou lomítek //.
| |
|
| |
| Veškeré SQL příkazy se archivují (tabulka archiv, menu: Evidence – Archiv změn dat).
| |
|
| |
|
| |
| == Audit činností a přehled přihlášení uživatelů ==
| |
| '''Menu:''' Systém – Správa uživatelů – Audit činností
| |
|
| |
| Audit činnosti poskytuje přehled o činnosti každého uživatele v zadaném dni. Za vybraného uživatele se zobrazuje seznam otevíraných, resp. zavíraných oken z aplikace KS Mzdy a Personalistika a k tomu čas otevření, resp. zavření okna (hodiny, minuty, sekundy).
| |
|
| |
|
| |
| Přehled přihlášení uživatelů poskytuje přehled za zvolené období, tj. jméno uživatele, stanice, v daném dni počet přihlášení, celkový čas a čas od/do v rámci dne.
| |
|
| |
|
| |
| Pro obě okna je nutné mít nastaven rozšiřující parametr APPAUDIT na hodnotu ''‘'''Ano‘''''' a dále je potřeba před prvním spuštěním provést úpravu databáze.
| |
|
| |
|
| |
| Starší údaje (více než 3 měsíce) jsou z přehledu (z tabulky appaudit) měsíční uzávěrkou vymazány.
| |
|
| |
|
| |
| V případě, že jeden uživatel začne pomocí tlačítka '''EDITACE''' upravovat údaje pracovníka v některé ze záložek, nemůže jiný uživatel otevřít EDITACI stejné záložky pro stejného uživatele. '''Zobrazí se informace o tom kdo (login) a kde (stanice) má záznam zamčený pro sebe'''.
| |
|
| |
| Protože se jedná o síťově náročnější záležitost, je tato volba dostupná v případě nastaveného aplikačního auditu, který sám o sobě vyšší režie na síť předpokládá.
| |
|
| |
|
| |
| == Přenosy dat (import do a export ze systému) ==
| |
| '''Menu:''' Mzdy – Přenosy dat
| |
|
| |
| Systém Mzdy a Personalistika je otevřeným pro spolupráci s externími informačními systémy, proto je připraven jak pro '''příjem dat''' z jiných informačních systémů (IS), případně z externího pořizovacího software firmy KS - program, tak lze '''data exportovat''' do jiných IS (především do hlavní knihy účetnictví nebo bankovního modulu).
| |
|
| |
|
| |
| '''Funkčnost jednotlivých záložek je nastavena specificky pro každou organizaci zvlášť dle toho, jaké externí systémy využívají. Nastavení těchto přenosů je nezbytnou součástí implementace systému.'''
| |
|
| |
|
| |
| == Informace o stanici a srovnání souborů na stanicích ==
| |
| '''Menu:''' Systém – Informace o stanici
| |
|
| |
| '''Informace o stanici''' – umožňuje zobrazit některé systémové informace o stanici, na které je aplikace spuštěna. Informace jsou členěny do těchto kategorií:
| |
|
| |
| Prostředí – zobrazí informace o nastavených systémových proměnných
| |
|
| |
| PATH – obsah systémové proměnné PATH
| |
|
| |
| Soubory PBD, EXE, DLL, OCX, INI – zobrazí informace o souborech s těmito příponami, které se nachází
| |
|
| |
| v adresářích uvedených v proměnné PATH
| |
|
| |
| Aplikace – informace o spuštěné aplikaci
| |
|
| |
|
| |
| Informace lze uložit do databáze pro účely srovnávání údajů zjištěných na jednotlivých stanicích. Rozdíly mezi stanicemi lze sledovat v okně pod menu '''Srovnání souborů na stanicích.'''
| |
|
| |
|
| |
| == Informace o nastavení národního prostředí ==
| |
| Informace o nastavení národního prostředí na stanici, jako například dny v týdnu, měsíce, formát země, jazyka, oddělovačů, měny. Pokud zašlete mailem na support chybový soubor, také tyto informace jsou přidány do přílohy mailu.
| |
|
| |
|
| |
| == Diagnostika ==
| |
| '''Menu:''' Systém – Diagnostika - …
| |
|
| |
| Slouží k dílčímu testování a diagnostice stavu stanice u uživatele.
| |
|
| |
| Používá se ve specifických případech, jen ve spolupráci s firmou KS – program.
| |
|
| |
|
| |
| == Web Server ==
| |
| '''Menu:''' Systém – Web server
| |
|
| |
| Je určeno k přepnutí aplikace KS Mzdy a Personalistika do aplikačního serveru pro internetové/intranetové klienty. K tomuto se nejdříve spustí dialogové okno.
| |
|
| |
| Před zahájením provozu aplikačního serveru je však nutné provést instalaci dalších produktů (web serveru, cgi-bin aplikace a konfiguračních souborů).
| |
|
| |
|
| |
| == Náhradní přihlášení uživatelů ==
| |
| '''Menu:''' Systém – Správa uživatelů – Seznam náhradních přihlášení
| |
|
| |
| Toto bylo vyvinuto z důvodu možnosti přidávat nové uživatele na úrovni aplikace. Ve skutečnosti jsou na databázovém serveru všichni uživatelé aplikace přihlášeni jako jeden uživatel a v rámci aplikace teprve dochází k rozlišení jednotlivých uživatelů. Na tyto uživatele jsou pak nastavena přístupová práva.
| |
|
| |
|
| |
| '''Pozn.''' Tato funkcionalita není standardní – je nutné ji objednat.
| |
|
| |
|
| |
| Nastavení se provádí v menu aplikace:
| |
|
| |
| 1. Zde se přidávají a odebírají uživatelé na aplikační úrovni.
| |
|
| |
| 2. Pokud chcete zadat nového uživatele, zvolte tlačítko „Nový“.
| |
|
| |
| # Nyní vám aplikace nabídne dialogové okno, ve kterém je nutné vyplnit údaje o uživateli na aplikace (vámi nově zadávaný uživatel) a o uživateli databáze (uživatel, pomocí něhož se přihlašujete na databázový server).
| |
| # Potvrďte tlačítkem „O.K.“ a založení nového uživatele je hotovo.
| |
|
| |
| Aby aplikace rozpoznala, že se jedná o náhradní přihlášení, je nutné spouštět ji s parametrem /ALIAS. Tento parametr vložte do zástupce, ze kterého aplikaci spouštíte podle následujícího postupu:
| |
|
| |
|
| |
| a) Vyberte zástupce a pravým tlačítkem myši vyvolejte nabídku, ze které zvolíte položku Vlastnosti.
| |
|
| |
| b) V záložce Zástupce vyberte položku Cíl
| |
|
| |
| c) Na konci položky doplňte mezeru a pak parametr /ALIAS.
| |
|
| |
| Po úpravě bude obsah položky vypadat například takto: “C:\Program Files\KS Program\MaP\MAIN.EXE“ /ALIAS
| |
|
| |
| d) Uložte nastavení tlačítkem OK.
| |
|
| |
|
| |
| == Přiřazování práv uživatelům z Active Directory ==
| |
| '''Menu:''' Systém – Přístupová práva
| |
|
| |
| Při standardním nastavení se seznam uživatelů aplikace načítá z DB serveru a náhradních přihlášení.
| |
|
| |
| Nastavením rozšiřujícího parametru AD_READ_USERS (ze skupiny 13) na hodnotu "1x" nebo "vždy" je možné načítat uživatele z Active Directory a poté jim standardním způsobem přidělit práva (roli).
| |
|
| |
|
| |
| '''Parametr může nabývat hodnot {Ne; 1x; Vždy}.'''
| |
|
| |
|
| |
| "Ne" - znamená nenačítat seznam uživatelů z AD
| |
|
| |
| "1x" - znamená načíst poprvé a pak již neobnovovat (v rámci jednoho spuštění aplikace)
| |
|
| |
| "Vždy" - znamená načítat uživatele z AD při každém pokusu o zjištění seznamu uživatelů
| |
|
| |
|
| |
| Pokud je povoleno načítání seznamu uživatelů z AD a právě přihlášený uživatel je správce aplikace, zobrazí se přihlašovací dialog k AD s kolonkami doména, uživatelské jméno, heslo a kontejner s uživateli.
| |
|
| |
|
| |
| V připadě, že správce zatrhne volbu pamatovat heslo, bude fungovat načítání uživatelů z AD i uživateli, který není správce aplikace, ale nezobrazí se mu výše zmíněný dialog, aby nemohl měnit přihlašovací údaje.
| |
|
| |
|
| |
| Do kolonky kontejner s uživateli zadejte název kontejneru, ze kterého chcete načíst seznam uživatelů, pokud ponecháte toto pole prázdné bude načten seznam uživatelů z kontejneru "Users".
| |
|
| |
|
| |
| V případě nevyplnění pole "kontejner s uživateli" v přihlašovacím dialogu k AD, systém nyní načítá uživatele z celého stromu domény (původně jen z kontejneru Users).
| |
|
| |
| Poznámka: pole "kontejner s uživateli" je předvyplněno hodnotou rozšiřujícího parametru AD_TopOU (skupina 13).
| |
|
| |
|
| |
| '''Příklad:'''
| |
|
| |
|
| |
| Doména: ksprogram.int (Případně IP nebo DNS název doménového serveru / doména)
| |
|
| |
|
| |
| Uživatel: administrator
| |
|
| |
| Kontejner s uživateli: Zamestnanci (budou načteni všichni uživatelé i z kontejneru Zamestnanci a všech podřízených kontejnerů)
| |
|
| |
|
| |
| (V případě, že chcete načíst uživatele z kontejneru, který není přímo v rootu, lze zadat relativní cestu: Zamestnanci/PeO )
| |
|
| |
| = Přílohy =
| |
| == Přenos databáze z databázové platformy Informix na Microsoft SQL ==
| |
| Při přenosu databáze postupujte podle následujících kroků:
| |
|
| |
| # Na straně Informix serveru proveďte dbexport databáze. Před spuštěním dbexportu je nutné nastavit následující hodnoty:CLIENT_LOCALE=cs_cz.CP1250DBMONEY=.DBDATE=Y4MD-
| |
| # Nainstalujte (případně jen nakonfigurujte) aplikaci KS Mzdy a Personalistika tak, aby komunikovala s databázovým serverem Microsoft SQL (blíže viz kapitola 2 – [#_Instalace_aplikace Instalace aplikace]).
| |
| # Vytvořte na Microsoft SQL serveru novou databázi. Do collation name zadejte CZECH_CS_AI, ostatní parametry nastavte podle vlastní potřeby. Vytvořte login pro uživatele, který bude databázi načítat a nastavte pro něj všechna práva mimo následujících: db_owner, db_denydatareader, db_denydatawriter.
| |
| # <nowiki>Spusťte aplikaci KS Mzdy a Personalistika s následujícími parametry: /NEWDB /IMPORT soubor [/NOBLOB]</nowiki>soubor – název SQL souboru vytvořeného Informix dbexportem. Předpokládá se, že všechny UNL soubory jsou ve stejném adresáři jako soubor SQL./NOBLOB – v případě problémů s načítáním tabulek s fotografiemi nebo doklady použijte tento parametr. Tabulky s BLOB daty bude následně nutné převést ručně.'''Upozornění:''' Před stisknutím tlačítka Přihlásit ověřte, jestli máte v nastavení přesměrováno přihlášení do nově vytvořené databáze! V případě přihlášení do již existující databáze dojde k úplnému přepsání dat.
| |
| # Načítání dat proběhne plně automaticky, po jeho dokončení budete vyzvání k novému spuštění aplikace.
| |
| # Ověřte správnost načtených dat v nové databázi.
| |
|
| |
| == Export dat do PDF formátu(Adobe Acrobat) ==
| |
| Pro správný export dat do PDF formátu musí být na klientské stanici nainstalován program BULLZIP_PDFPRINTER_4_0_0_568.EXE. Tento soubor je již v současné době součástí instalačního CD aplikace Map/Pis
| |
|
| |
|
| |
| Následně se dá sestava v tiskovém manažeru uložit (exportovat) - jako soubor formátu .pdf.
| |
|
| |
| == Zmenšení transakčního logu(soubor LDF) na MS SQL Serveru ==
| |
|
| |
| Pro pohodlnější práci je návod uveden pro SQL Server Enterprise Manager.
| |
|
| |
| 1. Proveďte plnou zálohu databáze (volba Backup – Database – complete)
| |
|
| |
| 2. Proveďte plnou zálohu transakčního logu (volba Backup – Transaction log)
| |
|
| |
| 3. Proveďte vyprázdnění transakčního logu (volba Shrink database – Files – Truncate free space from the end of file)
| |