Adaptační proces: Porovnání verzí

Z Prirucky
Řádek 33: Řádek 33:




[[Image:PIS-adaptacni-plan-ciselniky.png]]
[[Image:PIS-adaptacni-plan-ciselniky.png|500px]]


''obrázek 1 - AP - číselník skupin požadavků''
''obrázek 1 - AP - číselník skupin požadavků''
Řádek 44: Řádek 44:




[[Image:PIS-adaptacni-plan-typove-adaptacni-plany.png]]
[[Image:PIS-adaptacni-plan-typove-adaptacni-plany.png|500px]]


''obrázek 2 - AP - číselník typových adaptačních plánů''
''obrázek 2 - AP - číselník typových adaptačních plánů''
Řádek 55: Řádek 55:




[[Image:PIS-adaptacni-plan-pozadavky.png]]
[[Image:PIS-adaptacni-plan-pozadavky.png|570px]]


''obrázek 3 - AP - číselník typových adaptačních plánů – zadávání požadavků''
''obrázek 3 - AP - číselník typových adaptačních plánů – zadávání požadavků''

Verze z 16. 4. 2012, 14:58

Download icon
KS rozcestník
Knihy.png

Návody

Aplikace
Evidence
Mzdy
PIS
Sestavy a výstupy
Jiné

Získejte více

Adaptační proces zaměstnance

Účel modulu „Adaptační proces“

Modul „Adaptační proces“ řeší evidenci získávání různých „požadavků“ (např. školení, různé úkoly, adaptace) během doby, kdy se nový zaměstnanec připravuje na co nejlepší vykonávání činností na své pracovní pozici, tzn.například při nástupu zaměstnance. Každý proces je jednotlivě vyhodnocován pověřenou osobou – garantem z řad zaměstnanců delegovaným nadřízeným zaměstnancem.


Charakteristika modulu

Definice toho, čím bude zaměstnanec procházet během adaptačního procesu, je shrnuta do číselníku (databanky) připravených typových „Adaptačního procesů“, které je možno využít pro přiřazení pracovním místům (a tím pádem zaměstnancům). Pro evidenci jednotlivých typových adaptačních procesů je vytvořena agenda, kde se k těmto jednotlivým typovým procesům definují jednotlivé položky - požadavky. Tyto položky jsou buď z číselníku osvědčení (školení), nebo se vypisují volným textem.


Vhledem k tomu, že definice adaptačního procesu vychází z požadavků pracovního místa, váže se typový adaptační proces k danému pracovnímu místu. Každému jednomu pracovnímu místu je možno přiřadit právě jeden typový adaptační proces.


Dále je vytvořena nová agenda jednotlivých adaptačních procesů zaměstnanců. Platí, že pokud je danému zaměstnanci zakládán nový záznam, je mu vygenerován jeho adaptační plán dle „typového adaptačního plánu“ přiřazeného jeho k pracovnímu místu. Tento plán je ovšem možno dále plně editovat (mazat, přidávat požadavky). V této agendě se eviduje a vyhodnocuje průběh adaptačních procesů zaměstnanců. Splněnost jednotlivých položek se vyhodnocuje dvojím způsobem. Pokud se bude jednat o položku zadanou výběrem z osvědčení (školení), tak u této položky se její splnění zapíše automaticky ze získaných osvědčení z modulu Vzdělávání. Pokud se bude jednat o položku zapsanou textovým popisem, tak u této je nutné zadat splnění ručně.

Jednotlivé položky je možné dělit do skupin - samostatných logických celků. Jedním z těchto logických celků je i skupina pro „Doplňující školení a trénink“, která může sloužit k zápisu požadavků následně vzniklých během adaptačního procesu.


Ke každému adaptačnímu plánu je přiřazen „nadřízený zaměstnanec“ a také „garant“ , který bude koordinovat adaptaci nového zaměstnance. Těmto dvěma pracovníkům bude o tom, že byli přiřazeni do adaptačního plánu, zaslán e-mail na jejich adresu uvedenou v Evidenci zaměstnanců.


Vyhodnocování jednotlivých částí bude rozděleno na 3 dílčí hodnocení po měsících a jedno závěrečné hodnocení. Hodnocení bude umožněno pouze garantovi nebo přímo-nadřízenému uvedeným v hlavičce procesu.


Celkové „uzavření“ adaptačního plánu bude prováděno přiřazením příznaků „kompletace garantem“ a „kompletace nadřízeným“. Při akci: „kompletace garantem“ bude automaticky vygenerován mail nadřízeném, aby byl informován, že má také provést kompletaci. Součástí „kompletace nadřízeným“ bude i návrh částky o kterou by doporučoval zvednout mzdu daného zaměstnance

Číselníky pro AP

Menu: PIS – Adaptační plán – Číselníky pro AP


Nejprve založte skupiny požadavků.


PIS-adaptacni-plan-ciselniky.png

obrázek 1 - AP - číselník skupin požadavků


Každý požadavek v adaptačním plánu musí být přiřazen do nějaké skupiny, proto je potřeba zde založit alespoň jeden záznam – jednu skupinu požadavků.


Následně založte typové adaptační plány.


PIS-adaptacni-plan-typove-adaptacni-plany.png

obrázek 2 - AP - číselník typových adaptačních plánů


Typové adaptační plány jsou vlastně vzorové adaptační plány, které usnadňují a zrychlují vytváření adaptačního plánu pro konkrétního zaměstnance.


Každý typový adaptační plán doplňte o požadavky. Požadavek může být vybrán z číselníku osvědčení (modul Vzdělávání) nebo zadán jako prostý text. Každý požadavek musí spadat do nějaké skupiny požadavků.


PIS-adaptacni-plan-pozadavky.png

obrázek 3 - AP - číselník typových adaptačních plánů – zadávání požadavků


Výsledkem je souhrn požadavků zařazených do skupin.


[[Image:]]

obrázek 4 - AP - číselník typových adaptačních plánů - seznam požadavků


V popisu pracovních míst existuje nová vlastnost číslo 92 – Adaptační proces (vznikne doplněním – po spuštění jednorázové funkce č. 25).


[[Image:]]

obrázek 5 - AP - vlastnost "Adaptační proces" pro Popis pracovních míst


Popis pracovního místa, pro které bude vytvářen adaptační proces, doplňte o tuto vlastnost. A jako hodnotu budete vybírat jednu z hodnot navedených v číselníku „typové adaptační plány“.


PIS-adaptacni-plan-popisy-pracovnich-mist.png

obrázek 6 - Popis pracovního místa s volbou adaptačního procesu

Adaptační plány zaměstnanců

Menu: PIS – Adaptační plán – Adaptační plány zaměstnanců


Pro vybraného zaměstnance ze seznamu zaměstnanců je možno vložit adaptační plán.


[[Image:]]

obrázek 7 - Založení adaptačního plánu pro vybraného zaměstnance

[[Image:]]

obrázek 8 – Založené adaptační plány zaměstnanců - režim Sestava


Pokud při založení adaptačního plánu vyplníte pracovní místo (nabízí se jen pracovní místo tohoto zaměstnance), systém při uložení záznamu nabídne vygenerování požadavků dle typového adaptačního plánu, který přísluší k tomuto pracovnímu místu.


Je možno ovšem vkládat i adaptační plány bez vazby na typové adaptační plány, tj. bez vazby na pracovní místo.


Ke každému adaptačnímu plánu lze přiřadit „nadřízeného zaměstnance“ a „garanta“, kteří budou koordinovat adaptaci nového zaměstnance. Těmto dvěma zaměstnancům bude při uložení adaptačního plánu zaslán e-mail (na jejich adresu uvedenou v Evidenci zaměstnanců) o tom, že byli přiřazení do adaptačního plánu.


Režim Sestava obsahuje seznam adaptačních plánů všech zaměstnanců.


Další záložka obsahuje seznam požadavků adaptačního plánu. Požadavky byly buď automaticky dotaženy z typového adaptačního plánu a/nebo volně uživatelem přidány.


[[Image:]]

obrázek 9 - Adaptační plán zaměstnance - seznam požadavků


[[Image:]]

obrázek 10 - Adaptační plán zaměstnance - vybraný požadavek v režimu Editace


Datum splnění je v případě požadavku typu školení/osvědčení automaticky doplněn po získání příslušného osvědčení v modulu „Vzdělávání“. V případě požadavku typu „text“ datum splnění dopíše zde uživatel.


Pozn. Z modulu „Vzdělávání“ se zapisují jako splněné jen ty požadavky, jejichž datum získání spadá do období definovaného adaptačním plánem (datum od - datum do).


„Zaměstnance“ vybíráte z Evidence zaměstnanců, „Lektora“ z číselníku lektorů (modul Vzdělávání), „Externí“ je textová položka.


[[Image:]]

obrázek 11 – Hodnocení etap garantem


Záložka „Hodnocení“ je určena pro garanta.

Garant zde postupně vkládá více záznamů o hodnocení, tzn. hodnotí různé etapy adaptačního plánu (např. za každý měsíc vyhotoví jeden záznam o hodnocení). Pokud jsou vloženy alespoň tři záznamy, je možno zatrhnout pole „Potvrzení kompletace garantem“.


Pozor:

- Zatržení pole „potvrzení kompletace garantem“ systém nedovolí provést (uložit), pokud není vyplněno „datum splnění“ u všech požadavků adaptačního plánu!

- Po zatržení pole „potvrzení kompletace garantem“ je již znemožněna editace adaptačního plánu, může se pouze nahlížet! Toto je indikováno modrou barvou pozadí v jednotlivých oknech adaptačního plánu.


Po „potvrzení kompletace garantem“ systém vygeneruje e-mail nadřízenému se zprávou, že adaptační plán je ukončen a garantem zkompletován, tzn. čeká se na kompletaci od nadřízeného.


[[Image:]]

obrázek 12 - Hodnocení nadřízeným - ukončení adaptace


Nadřízený provede své zkompletování v záložce „Závěrečné hodnocení“. Tato záložka je samostatně vyčleněna, a to proto, aby na ni bylo možno přiřadit přístupová práva, tzn. například běžní uživatelé nebo ani garanti nebudou mít přístup k závěrečnému hodnocení – právo na záložku se přiřadí pouze vedoucím.


Kompletace vedoucím/nadřízeným je umožněna pouze po kompletaci garantem. Součástí „kompletace nadřízeným“ je i návrh částky, o kterou doporučuje zvýšení mzdy daného zaměstnance.

Opět platí, že po zatržení pole „potvrzení kompletace nadřízeným“ je znemožněna editace záznamu, pozadí bude obarveno modře, adaptační plán se považuje za uzavřený.


Pozn.

Pokud by bylo potřeba v textovém poli vložit prázdný řádek, je nutno použít Ctrl+Enter (nestačí pouhé Enter).


[[Image:]]

obrázek 13 - Schválení navýšení mzdy

V záložce „Schválení navýšení mzdy“ může „ředitel“ (osoba mající přístupové právo na tuto záložku) schválit navýšení mzdy. Schvalovat navýšení mzdy lze až po kompletaci nadřízeným (předchozí záložka).


Výsledná sestava obsahuje shromážděné údaje adaptačního plánu dotyčného zaměstnance.


[[Image:]]

[[Image:]]

obrázek 14 - Sestava uskutečněného adaptačního plánu