Automatické doplnění
Automatické doplnění je proces při výpočtu zaměstnanců sestávající z následujících kroků:
- doplnění údajů do výkazů z ostatních agend a modulů aplikace
- dopočet do měsíčního fondu.
Spouští se z agend:
- Zpracování brutto / Automatické doplnění
- Vyúčtování zaměstnanců / se zatrhávacím polem Výpočet včetně automatického doplnění
Vlastnosti
- Automatické doplnění je možné provádět opakovaně, přičemž údaje dříve automaticky doplněné se zruší.
- V případě, že byl výkaz ručně zpracován a dojde ke změně, např. v doplatcích či nepřítomnostech, pak spuštěním automatického doplnění se tyto údaje automaticky aktualizují ve výkazu.
- Po dokončení automatického doplnění, v případě, že je u někoho rozdíl mezi měsíčním fondem a odpracovanou dobou ve výkazech, vyplní se záznam v chybové sestavě.
Doplnění údajů
Údaje zadané v ostatních agendách a modulech, jako například:
se do výkazu dostanou právě touto operací.
Automatické doplnění a dopočet do časového fondu
- Automatický dopočet do časového fondu pro základní mzdy
- Automatické doplnění podle druhu pracovního poměru
- Automatické doplnění podle druhu pracovního poměru (uživatelsky)
Neprovedení automatického dopočtu do časového fondu
- při nastavení parametru
- pro typ kalendáře 6 - bez automatického dopočtu
Automatický dopočet se neprovede pro zaměstnance, kteří mají v pracovním poměru navedený typ kalendáře 6 – běžný kalendář bez automatického dopočtu.
- při ručním pořízení
Může se například stát, že bylo provedeno ruční zpracování a dopočet. Následně byla zaměstnanci zadána pracovní neschopnost a spuštěno aut. doplnění, čímž se zaměstnanci dostaly hodiny nemoci nad měsíční fond, neboť ručně dopočtené položky se automatickým doplněním neruší, chovají se stejně jako by byly skutečně ručně zadány. Informace o zaměstnanci se objeví v chybové sestavě a je potřeba výkaz přes Ruční zpracování znovu dopočítat.
- pokud bude mít zaměstnanec importované záznamy z docházky nebo z výroby
- jen pro vybranou pracovní kategorii