Portál-nastavení-workflow: Porovnání verzí
Řádek 170: | Řádek 170: | ||
<p style="border: dotted grey 1px; padding: 0 0 0 5px; line-height: 2; background-color: #eeeeee"> | <p style="border: dotted grey 1px; padding: 0 0 0 5px; line-height: 2; background-color: #eeeeee"> | ||
''Všechny typy požadavků:''<br/> | ''Všechny typy požadavků:''<br/> | ||
'''Vydavatel''' - osobní číslo vydavatele požadavku (typ celé číslo)<br/> | '''Vydavatel''' - osobní číslo vydavatele požadavku (typ celé číslo)<br/> | ||
'''IsShopAsistent''' - zákaznická specialita (kontrola vlastnosti pracovníha místa č. 1020 na hodnotu "a") (typ true/false)<br/> | '''IsShopAsistent''' - zákaznická specialita (kontrola vlastnosti pracovníha místa č. 1020 na hodnotu "a") (typ true/false)<br/> | ||
'''KmenStr''' - číslo střediska (typ řetězec)<br/> | |||
'''KmenDiv''' - číslo divize vyvozené z kmenového střediska<br/> | |||
'''DatumOd''' - <small> např. ''pozadavek.DatumOd<=DateTime.Today'' nebo ...DateTime.Today.AddDays(+1) </small><br> | |||
'''DatumDo'''<br> | |||
'''CerpaniNV''' <small>pozadavek.CerpaniNV == true </small><br> | |||
'''IdPodniku'''<br> | |||
</p> | </p> | ||
<p style="border: dotted grey 1px; padding: 0 0 0 5px; line-height: 2; background-color: #eeeeee"> | <p style="border: dotted grey 1px; padding: 0 0 0 5px; line-height: 2; background-color: #eeeeee"> |
Verze z 27. 11. 2018, 19:13
Standardní nastavení můžete provést v aplikaci KS mzdy PROFi spuštěním jednorázové funkce č. 133-Inicializace workflow (menu: Systém - Jednorázové funkce). Každý typ požadavku zde má tlačítko pro defaultní nastavení. Pozor: pokud máte již nadefinovány vlastní typy požadavků a používáte je, nespouštějte jednorázovou funkci. Změnu konzultujte s tvůrci programu.
Kromě standardního nastavení schvalování požadavků (workflow) má uživatel možnost nastavit si jednorázově procesy podle své potřeby.
Rozsah
- Kroky - libovolný počet (Před 09/2017 byl maximální počet kroků = 20.)
- Stavy - maximální počet = 10 stavů v každém kroku. (Před 09/2017 byl maximální počet stavů v jednom kroku = 5.)
Nastavení workflow
Menu: Nastavení - Nastavení workflow
* Pokud již schvalování požadavků nějakou dobu používáte a požadujete změnu definice, konzultujte tuto změnu s firmou KSProgram. * Provedení změny definice - pokud zároveň běží některé požadavky - může způsobit problémy.
Nastavování se provádí v přehledném průvodci.
1) V prvním kroku uživatel volí pro jakou funkcionalitu nastavuje schvalovací proces – volba "Typ workflow". | 2) Následně se nastavují "fáze" nebo "kroky" schvalovacího procesu. Každý krok se skládá z "Nastavení uživatelského rozhraní" a "Nastavení stavů a akcí". Pozn. Maximální počet kroků je systémově nastaven na hodnotu 25 kroků. |
Nastavení uživatelského rozhraní
Popis kroku - uživatelský popis sloužící k usnadnění orientace v jednotlivých krocích. Vyplňuje se např. "vytvoření", "schválení 1. úroveň", "zamítnutí", "uzavření". Typicky 1. krok by mohl mít uvedeno "vytvoření".
Objekty v uživatelském nastavení lze nastavovat pro čtyři skupiny uživatelů.
Skupina uživatelů | Popis |
Adresát | Uživatel odpovědný za řešení požadavku v konkrétním stavu. V průběhu zpracování workflow se adresáti mohou měnit. |
Správce | Uživatel vybaven správcovskými právy - Portál-Práva. Pro Služební cesty též:SlcSpravci. |
Vydavatel | Vydavatel požadavku. |
Ostatní | Uživatelé nespadající ani do jedné z výše uvedených skupin, kteří zároveň mají přístupného zaměstnance. Využívá se např. pro stav storno, kdy tento stav může nastavit jen vydavatel, ale zároveň je ještě ponechána volba adresátům pro schválení/neschválení. |
Pro každou skupinu uživatelů se zobrazuje seznam objektů stránky a jejich vlastností, které lze měnit. Ve sloupci hodnota se nabízí seznam všech hodnot, které lze přiřazovat uvedeným vlastnostem objektů.
Objekt | Vlastnost | Hodnoty vlastností |
Diskuze - nastavením zobrazování diskuse bude možno přidávat diskusní příspěvky. Max. počet zapsaných znaků je 999 | Visible |
true |
Form1 - znamená hlavní formulář pro zadání požadavku. | Mode |
ReadOnly |
PanelZmenaStavu - umožní uživateli měnit stav požadavku, typicky se využívá pro adresáta požadavku. | Visible |
true |
PanelAdresat - zobrazí adresáta následujícího kroku s možností změny adresáta. | Mode |
ReadOnly |
Přílohy - zda bude možno přiložit přílohu (soubor). Seznam povolených typů (přípon) souborů je uveden v obrázku. | Visible |
true |
VyberPomeru - Požadavky po poměrech | Visible |
true |
Nastavení stavů a akcí
Zde se nastavují možné stavy pro krok procesu schvalování. Každý jednotlivý záznam se nazývá "definice stavu".
Stav |
Textové pole pro zadání interního řetězce pro identifikaci stavu. Vyplňuje se jedno slovo malými písmeny, bez diakritiky. Např. "novy". Striktně doporučeno, aby text byl unikátní v rámci celého konkrétního workflow. |
Popis |
Zobrazovaná hodnota pro interní identifikaci stavu. Např. "Nový". Uživatelský popis stavu. |
Implicitní stav |
Při zatržení dochází v určitý časový okamžik k ukončení vybraného kroku požadavku. Pole může být zatrhlé pouze u jednoho stavu. |
Přístup Kdo může nastavit stav) |
Možnost zatrhnout více voleb pro určení, kdo bude mít přístup k požadavku.
Viz skupina uživatelů: |
# |
Pořadí vyhodnocování podmínek. První řádek má pořadí 99, je to řádek s výchozím nastavením, tj. nastavení, které se použije pokud není splněna žádná podmínka (nebo není žádná podmínka zadána). Z tohoto důvodu nelze podmínku u 1. řádku zadat. |
Podmínka |
Výraz, který musí vracet true nebo false. Ve výrazu lze použít pouze vlastnosti požadavku z rozbalovací nabídky, v níž je předvyplněn i porovnávací operátor a výchozí konstanta, aby bylo zřejmé, jakého datového typu vlastnost je. Předvyplněnou konstantu je třeba upravit a případně i operátor.
Porovnávací operátory: == (rovná se), >, >=, <, <=, != (nerovná se). Podmínky umožňují pro stejný stav určit jiný následující krok či adresáta (právě na základě splněné podmínky). Např. vyjímka pro systemizačně nejvyššího, přeskočení kroku "vyplacení zálohy" pokud není požádáno o zálohu apod. Tj. systém při nastavení stavu uživatelem prochází jednotlivé řádky/podmínky podle pořadí (sloupec #) od nejnižšího po nejvyšší a pokud je podmínka splněna, použije nastavení z tohoto řádku a další řádky již neprochází. Popis vlastností požadavku, které lze použít v poli podmínka nebo validace:
Všechny typy požadavků:
Docházka:
Dokument:
Školení:
Služební cesta: |
Validace |
Nepovinné pole. Lze zde zapsat stejné výrazy jako do pole podmínka. Za podmínkou musí následovat svislítko a text hlášky, která se zobrazí uživateli při nesplnění podmínky.
pozadavek.KontrolaMaxPoctuUcastniku|Překročen maximální počet účastníků - Kontrola na maximální počet účastníků školení. Schvalovateli v případě pokusu o překročení maximálního počtu vyskočí informativní okno a požadavek nebude možné schválit. Kontrola se provádí jedině v případě, že je stanoven maximální počet účastníků školení (ve školicí akci). |
Sys. stav (systémový stav) |
Systémový stav může nabývat následujících hodnot:
nový - přiřadí se stavu odpovídajícímu novému požadavku |
Akce |
Akce, která nastane výběrem definice stavu. Interně jsou definovány například následující akce pro typy požadavků:
Benefit - exe:zapsat - zápis do sociálního programu |
Násl.krok (Následující krok) |
Odkaz na krok, který následuje, pokud uživatel vybere stav přiřazený této "definici stavu". Zádává se číslo kroku. |
Adresát pro násl.krok |
Odkaz na uživatele, který je následujícím řešitelem požadavku (zároveň musí mít přístupného zaměstnance dle přístupových práv, k jehož požadavku se vyjadřuje). Možné hodnoty:
vyd - vydavatel požadavku. Zaměstnanec, který požadavek vytvořil. |
Oznámení komu |
E-mailové oznámení komu má přijít hlášení o daném kroku mimo workflow (např. v kroku schválení zálohy, půjde informace do účtárny o tom, že bude potřeba vyplatit zálohu.
oc - osobní číslo zaměstnance, kterému má oznámení přijít. Speciální případ: [oc=0] + PanelAdresat má nastaven Mode = Edit, pak uživatel v požadavku vybírá adresáta - ze seznamu zaměstnanců. |
Oznámení komu
U každého stavu lze zadat až 3 příjemce oznámení, příklad viz. obrázek. V tomto případě by emailové oznámení bylo odesláno
- vd - nadřízenému žadatele
- vyd - vydavateli požadavku
- mail - na zadanou e-mailovou adresu.
Další typy příjemců - viz. výše
U jednotlivých stavů tedy lze docílit toho, aby nikomu nebylo posíláno oznámení, nebo zrušit oznámení žadateli pro stavy, kdy si požadavek předávají např. účetní s nadřízeným.
Pokud není žadatel adresátem následujícího kroku a má být informován o změně stavu požadavku, přidejte jej do "oznámení komu" (tj. přidejte hodnotu "vyd").
Funkcionalita respektuje změnu adresáta přes panel "změna adresáta", tj. pokud položka "Oznámení komu" obsahuje hodnotu z položky "Adresát násl. kroku", odešle se oznámení nově určenému adresátovi místo původnímu.
Parametry nastavující emailovou notifikaci
Příklad nastavení: Email KSPortálu = test@ksprogram.cz, ksportal; Email kódování = UTF8; Email SMTP = slivka,25
Emailové adresy zaměstnanců
Emailové adresy zaměstnanců je nutno mít uloženo v aplikaci KS mzdy PROFi (menu: Evidence - Evidence zaměstnanců - Kontakty) se specifikací:
- E-mail do práce
v agendě Kontakty
Pozn. Pokud má zaměstnankyně (zaměstnanec) jeden pracovní poměr a ten je aktuálně v mimoevidenčním stavu, nebudou jí (jemu) odesílány notifikační emaily.
portal_url - používáno ve zvláštních případech: Instalační_příručka#Sekce <appSettings>
Odkazy
Přílad nastavení workflow - Dovolená