Portál-Práva

Z Prirucky

Role

Menu: Nastavení > Práva > Role

Přehled rolí
Přidání nové role - vyplňuje se Název a zatrhne/nezatrhne Zástup

Role se mohou vytvářet také v C/S aplikaci. Často se vytváří role

  • portál-zaměstnanec - tato role bude mít na portálu přístup jen k části "Zaměstnanec"
  • portál-vedoucí - tato role bude mít přístup i k dalším částem portálu a bude mít přístup na své podřízené zaměstnance.

Role - Uživatel

Menu: Nastavení > Práva > Role - Uživatel

Prava-role-uzivatel.png

Přiřazení rolí k zaměstnancům se může provádět také v C/S aplikaci. Každý zaměstnanec musí být zařazen do nějaké role. Je možno ale využít nastavení v konfiguračním souboru - pokud zaměstnanec nebude mít přiřazenu roli, bude automaticky zařazen do role, která je vyjmenována v konfiguračním souboru. Defaultní role představují "zaměstnanec" a "vedoucí" (získávají automaticky ti uživatelé, kteří nemají vyplněnu roli a v případě vedoucího ti, kteří mají někoho podřízeného).

Role - Akce

Menu: Nastavení > Práva > Role - Akce

Rozbalovací strom práv
Po rozbalení některé úrovně
Budou se nastavovat práva pro vybranou větev
Nastavení práv pro vybranou roli - jednotlivě nebo hromadně (klik dole - Hromadná změna)

Přiřazení práv na jednotlivá menu k rolím se děje v portálu. U dotyčného menu a vybrané role je možno zvolit přístup

  • Zakázán
  • Povolen
  • Povolen, jen pokud je vybrán přihlášený uživatel - toto právo se doporučuje nastavit u všech citlivých položek, na něž má mít přístup jen sám přihlášený (a nikoliv ostatní zaměstnanci; ani "nadřízení" ne). Funkcionalita pak je následující:
    • Pokud přihlášený uživatel a vybraný zaměstnanec jsou totožní, pak položka menu je povolena.
    • Pokud přihlášený uživatel a vybraný zaměstnanec jsou rozdílní (uživatel má povolena práva na více zaměstnanců a ve vybraném některém menu se přepnul na zobrazení dat jiného zaměstnance - např. prostřednictvím agendy Seznam zaměstnanců), pak položka menu není povolena.
    • Požadavky (KS portál) - pokud i pro požadavky má toto platit, je třeba nastavit parametr PravaCitlivePoz na hodnotu Ano.


Práva jsou řazena abecedně.

Různé

Sčítání práv

V případě zařazení uživatele do více rolí dochází ke sčítání práv. Přitom se upřednostňuje "plné" právo před právem "Povoleno, jen pokud je vybrán přihlášený uživatel".

Příklad: Zaměstnanec zařazen do role "zaměstnanec". Vedoucí zařazen (ručně) do rolí "zaměstnanec" a "vedoucí". Tento způsob je výhodný kvůli přehlednosti – roli zaměstnanec se přiřadí množina výchozích práv, roli vedoucí již jen práva navíc. Kvůli uplatňování pravidla o přednosti "zeleného" (plné) před "oranžovým" (...přihlášený) je potřeba roli "zaměstnanec" přiřazovat "oranžové" právo a roli "vedoucí" - pokud má mít přístup v dané agendě i na podřízené – plné právo (zelené).

Nastavování práv administrátorem

Nastavovat práva v portálu (přístup do menu: Nastavení/Práva) může jen pověřená osoba

je označena v konfiguračním souboru jako administrátor nebo
je označena v parametru SPRAVCE1 (sk.13) .. 9

Instalační příručka - Další možnosti nastavení

Více IČ

Přístup na zaměstnance z různých IČ Parametr PristupNaVsechnyPodniky (ve web configu) může mít hodnoty

  • false (výchozí hodnota) - přihlášený uživatel má přístup jen na zaměstnance ze stejného podniku
  • true - přihlášený uživatel má přístup i na zaměstnance z jiných podniků (v jedné databázi - více IČ).

Časovost

Je podchycena časovost práv (historie).

Odkazy