Requests (KS portál)

Z Prirucky

Requests is a general name for submitting any requirements from various areas of a certain employee and their subsequent approval. The system allows the user setting of the approval process (workflow) in the requirements system (database).

Display

Menu: Employee> Requests

Types of the Requests:

  • Holiday
  • Business trip
  • Compensatory leave - replaced by a newer type (request for Absence) - ZapisNVKod
  • Training
  • The change of the personal data
  • Bonuses
  • Benefit
  • Absence - AbsenceKody
  • Storno absence - request to cancel an approved absence

P requests.jpg

Upgrade options

  • It is possible to sort the column by clicking on the heading of the specific column (ascending/descending/do not sort)
  • The context menu is displayed after clicking on the chart´s heading by the right button of the mouse.
  • The item „column“ enables to choose which columns will be displayed in the chart (the systém remembers the setting for the logged user)
P kontext menu.jpg

It is possible to display the following columns:

Název sloupce Význam filtru
smazat
oznac Možnost označení všech požadavků v tabulce
Id Filtruje požadavky podle zadaného id požadavku
Požadavek Možnost filtrovat podle obsahu požadavku
Typ Filtruje požadavky podle vybraného typu
Dat.od Filtruje požadavky podle zadaného data zahájení požadavku
Dat.do Filtruje požadavky podle zadaného data ukočení požadavku
Ze dne Zadáním období od, do filtruje požadavky podle data vložení požadavku
Vyřešit do Zadáním období od, do filtruje požadavky podle data, do kdy má být požadavek vyřešen
Období Zadáním období od, do filtruje požadavky podle obodí, do kterého požadavek spadá
Os.číslo Umožňuje filtrovat podle osobního čísla
Příjmení Filtruje požadavky dle příjmení žadatele
Žadatelé Filtruje požadavky podle možností v rozbalovacím seznamu:
  • Vše
  • Mé a mě adresované
  • Ostatních zam.
  • Jen přímý podříz.
  • Mé požadavky
Kmen.stř. Filtruje požadavky podle kmenového střediska žadatele
Stav Filtruje požadavky podle vybraného stavu
Změněno Filtruje požadavky podle data poslední změny požadavku
Uživatel Možnost filtrovat požadavky podle schvalovatele


Mass approval
he mass approval can be done above the same type of the request (We can choose the same type by the icon P-checkbox.png or by using the filter).

Deleting the requirement vs. Denial of the requirement

  • Deleting the requirement from the list of the requirements (by using the icon for deleting P-ikona-smazat.png) nwill not cause any notification! No advice will be delivered to the employee. The usage of the deleting process is intended only for special cases. Actually, the right for the deleting process should have only an administrator of the system.
  • he correct denial of the requirement is done through the change of its state – the senior employee chooses the state „denied“ and saves it.


Access rights

Menu: Settings - Rights

  • Employee;Requests:Browsing
  • Employee;Requests-mass approval: Browsing
  • Employee;Requests-Deleting: Editing
  • Employee;Requests;Absence: Editing
  • Employee;Requests;Compensatory leave:Editing
  • Employee;Requests;Bonuses:Editing
  • Employee;Requests;Business trips:Editing
  • Employee;Requests;Storno absences:Editing
  • Employee;Requests;Training:Editing

References