Portál-Práva: Porovnání verzí

Z Prirucky
Řádek 9: Řádek 9:
== Role a práva k menu ==
== Role a práva k menu ==
Přiřazení práv na jednotlivá menu k rolím se děje v portálu. U dotyčného menu a vybrané role je možno zvolit přístup
Přiřazení práv na jednotlivá menu k rolím se děje v portálu. U dotyčného menu a vybrané role je možno zvolit přístup
* Zakázán
* '''''Zakázán'''''
* Povolen
* '''''Povolen'''''
* Povolen, pokud je vybrán přihlášený uživatel
* '''''Povolen, jen pokud je vybrán přihlášený uživatel''''' - toto právo se doporučuje nastavit u všech citlivých položek, na něž má mít přístup jen sám přihlášený (a nikoliv ostatní zaměstnanci; ani nadřízení ne). Funkcionalita pak je následující:
: Pokud přihlášený uživatel a vybraný zaměstnanec jsou '''totožní''', pak položka menu '''je povolena'''.
: Pokud přihlášený uživatel a vybraný zaměstnanec jsou '''rozdílní''' (uživatel má práva na více zaměstnanců a ve vybraném některém menu se přepnul na zobrazení dat jiného zaměstnance - např. [[Seznam zaměstnanců (KS portál)]]), pak položka menu '''není povolena'''.


== Přihlášení do portálu ==
== Přihlášení do portálu ==

Verze z 22. 6. 2015, 15:01

Role

Role se vytváří v "těžké" aplikaci. Často se vytváří role

  • "portál-zaměstnanec" - tato role bude mít na portálu přístup jen k části "Zaměstnanec"
  • "portál-vedoucí" - tato role bude mít přístup i k dalším částem portálu a bude mít přístup na své podřízené zaměstnance.

Role a zaměstnanci

Přiřazení rolí k zaměstnancům se provádí v "těžké" aplikaci. Každý zaměstnanec musí být zařazen do nějaké role. Je možno ale využít nastavení v konfiguračním souboru - pokud zaměstnanec nebude mít přiřazenu roli, bude automaticky zařazen do role, která je vyjmenována v konfiguračním souboru.

Role a práva k menu

Přiřazení práv na jednotlivá menu k rolím se děje v portálu. U dotyčného menu a vybrané role je možno zvolit přístup

  • Zakázán
  • Povolen
  • Povolen, jen pokud je vybrán přihlášený uživatel - toto právo se doporučuje nastavit u všech citlivých položek, na něž má mít přístup jen sám přihlášený (a nikoliv ostatní zaměstnanci; ani nadřízení ne). Funkcionalita pak je následující:
Pokud přihlášený uživatel a vybraný zaměstnanec jsou totožní, pak položka menu je povolena.
Pokud přihlášený uživatel a vybraný zaměstnanec jsou rozdílní (uživatel má práva na více zaměstnanců a ve vybraném některém menu se přepnul na zobrazení dat jiného zaměstnance - např. Seznam zaměstnanců (KS portál)), pak položka menu není povolena.

Přihlášení do portálu

Přihlášení do portálu se děje zadáním přihlašovacího jména a hesla. Varianty přihlášení:

  • přihlašovací jméno a heslo určí správce (v "těžké aplikaci" - uživatelé KSportálu)
  • přihlašovací jméno a heslo si určí uživatel při prvním přihlášení ("Registrace nového uživatele")
  • uživatel nemusí zadávat jméno a heslo - je použito Windows ověřování.

Později může uživatel změnit své heslo, v menu: Nastavení/Uživatelské nastavení/Změna hesla - zadává se původní heslo, nové heslo, ověření nového hesla.

Vedoucí zaměstnanci - přístup k podřízeným

Nastavování práv administrátorem

Nastavovat práva v portálu (přístup do menu: Nastavení/Práva) může jen pověřená osoba (je označena v konfiguračním souboru jako administrátor). Instalační příručka - Další možnosti nastavení


Externí odkazy

Menu: Nastavení/Odkazy

Zadává se

  • text
  • url

Může být zadáno více záznamů (odkazů). Odkazy se pak objeví v úvodní stránce KSportálu (po přihlášení).

Více IČ

Přístup na zaměstnance z různých IČ

Parametr "PristupNaVsechnyPodniky" (ve web configu) může mít hodnoty

  • "false" (výchozí hodnota) - přihlášený uživatel má přístup jen na zaměstnance ze stejného podniku
  • "true" - přihlášený uživatel má přístup i na zaměstnance z jiných podniků (v jedné databázi - více IČ).