M - Založení/Ukončení pracovního poměru: Porovnání verzí

Z Prirucky
 
(Není zobrazeno 6 mezilehlých verzí od stejného uživatele.)
Řádek 1: Řádek 1:
==='''<div style="padding:2px; font-size:90%; background:#cedff2; color:#000000; border:1px solid #a3b0bf;"> Založení pracovního poměru </div>'''===
==='''<div style="padding:2px; font-size:90%; background:#cedff2; color:#000000; border:1px solid #a3b0bf;"> Založení pracovního poměru </div>'''===
Evidence – Pracovní poměry  
<small>'''Menu:''' Evidence – Pracovní poměry</small>
{| class="prettytable" cellpadding = "3" cellspacing = "0" border = "0"
 
|- style="vertical-align:top;"
| [[Image:E-prac-pomer.jpg|thumb|400px|Pracovní poměry|center]]
| Založení pracovního poměru provedeme tak, že v agendě Evidence – Pracovní poměry – Seznam zaměstnanců vybereme zaměstnance, přejdeme do záložky "Pracovní poměr" a vložíme nový záznam. Tlačítko Vložit v nástrojové liště, volba v menu Údaje – Vložit nový záznam nebo stisk Hot-key Ctrl+W.


Založení pracovního poměru provedeme tak, že v agendě Evidence – Pracovní poměry – Seznam zaměstnanců vybereme zaměstnance, přejdeme do záložky "Pracovní poměr" a vložíme nový záznam. Tlačítko Vložit v nástrojové liště, volba v menu Údaje – Vložit nový záznam nebo stisk Hot-key Ctrl+W.
<br>
[[Image:E-prac-pomer.jpg|thumb|400px|Pracovní poměry|center]]
<br>
Vždy je třeba vyplnit nejméně '''všechna žlutě''' podbarvená textová pole!
Vždy je třeba vyplnit nejméně '''všechna žlutě''' podbarvená textová pole!


Založení můžete provést také v agendě MaPExpress. (Evidence – MaPExpress)<br><br>
Založení můžete provést také v agendě MaPExpress. (Evidence – MaPExpress)
|}


'''<div style="padding:2px; font-size:120%; background:#cedff2; color:#000000; border:1px solid #a3b0bf;"> Záložky, které je nutné vyplnit při založení pracovního poměru </div>'''
 
==='''<div style="padding:2px; font-size:90%; background:#cedff2; color:#000000; border:1px solid #a3b0bf;"> Záložky, které je nutné vyplnit při založení pracovního poměru </div>'''===


<div style="padding:5px 10px">
<div style="padding:5px 10px">
'''[[M - Pracovní poměr|Pracovní poměr]]''' <br>
'''[[M - Pracovní poměr|Pracovní poměr]]''' <br>
'''[[M - Dovolená|Dovolená]]''' <br>
'''[[M - Dovolená|Dovolená]]''' <br>
'''[[M - Pracovní doba|pracovní doba]]''' <br>
'''[[M - Pracovní doba|Pracovní doba]]''' <br>
'''[[M - Pracovní místo|Pracovní místo]]''' <br>
'''[[M - Pracovní místo|Pracovní místo]]''' <br>
'''[[M - ELDP|ELDP]]''' <br>
'''[[M - ELDP|ELDP]]''' <br>
Řádek 26: Řádek 29:


==='''<div style="padding:2px; font-size:90%; background:#cedff2; color:#000000; border:1px solid #a3b0bf;"> Smazání pracovního poměru </div>'''===
==='''<div style="padding:2px; font-size:90%; background:#cedff2; color:#000000; border:1px solid #a3b0bf;"> Smazání pracovního poměru </div>'''===
Evidence – Rušení
<small>'''Menu:''' Evidence – Rušení</small>


Pokud jste udělali chybu při navádění pracovního poměru zaměstnance a systém vám nedovolí smazat údaj, použijte tuto operaci.
Pokud jste udělali chybu při navádění pracovního poměru zaměstnance a systém vám nedovolí smazat údaj, použijte tuto operaci.
Řádek 34: Řádek 37:
V případě navazujících pracovních poměrů se '''nemění''' datum nástupu v Evidenci zaměstnanců. V tomto případě se ani neposílá hlášení na zdravotní pojišťovnu a OSSZ.  
V případě navazujících pracovních poměrů se '''nemění''' datum nástupu v Evidenci zaměstnanců. V tomto případě se ani neposílá hlášení na zdravotní pojišťovnu a OSSZ.  


Evidence – Pracovní poměry – Seznam zaměstnanců<br/>
<small>'''Menu:''' Evidence – Pracovní poměry – Seznam zaměstnanců</small><br/>
Zde vybereme zaměstnance a pracovní poměr, který chceme nastavit jako navazující. Přejdeme do záložky 'Pracovní poměr'. V této záložce smažeme položku 'ukončení prac. poměru' a 'důvod ukončení'. Poté vložíme do položky 'Zahájení prac. poměru' nové datum a uložíme. Tlačítko Uložit v nástrojové liště, volba v menu Údaje – Uložit změny nebo stisk Hot-key CTRL-U.
Zde vybereme zaměstnance a pracovní poměr, který chceme nastavit jako navazující. Přejdeme do záložky 'Pracovní poměr'. V této záložce smažeme položku 'ukončení prac. poměru' a 'důvod ukončení'. Poté vložíme do položky 'Zahájení prac. poměru' nové datum a uložíme. Tlačítko Uložit v nástrojové liště, volba v menu Údaje – Uložit změny nebo stisk Hot-key CTRL-U.
<br><br>
 


Pokud nový prac.poměr skutečně bezprostředně navazuje na ukončený prac.poměr daného zaměstnance, systém po vyplnění data zahájení prac.poměru '''nabídne zkopírování průměru pro pracovně právní účely''' z ukončeného poměru do nového.
Pokud nový prac.poměr skutečně bezprostředně navazuje na ukončený prac.poměr daného zaměstnance, systém po vyplnění data zahájení prac.poměru '''nabídne zkopírování průměru pro pracovně právní účely''' z ukončeného poměru do nového.




<div style="text-align:center">[[Metodické příručky|Zpět]] | [[M - Tisk a tiskový manažer|Další]]</div>
<div style="text-align:center">[[Metodické příručky|Zpět]] | [[M - Tisk a tiskový manažer|Tiskový manažer]]</div>

Aktuální verze z 23. 7. 2014, 10:01

Založení pracovního poměru

Menu: Evidence – Pracovní poměry

Pracovní poměry
Založení pracovního poměru provedeme tak, že v agendě Evidence – Pracovní poměry – Seznam zaměstnanců vybereme zaměstnance, přejdeme do záložky "Pracovní poměr" a vložíme nový záznam. Tlačítko Vložit v nástrojové liště, volba v menu Údaje – Vložit nový záznam nebo stisk Hot-key Ctrl+W.

Vždy je třeba vyplnit nejméně všechna žlutě podbarvená textová pole!

Založení můžete provést také v agendě MaPExpress. (Evidence – MaPExpress)


Záložky, které je nutné vyplnit při založení pracovního poměru

Ukončení pracovního poměru

Ukončení pracovního poměru provedete tak, že v záložce Pracovní poměr nebo Pracovní místo vyplníme datum v poli "Ukončení pracovního poměru", případně i “důvod ukončení“. Můžeme vyplnit také datum, který leží v budoucnu vzhledem k období zpracování mezd.


Smazání pracovního poměru

Menu: Evidence – Rušení

Pokud jste udělali chybu při navádění pracovního poměru zaměstnance a systém vám nedovolí smazat údaj, použijte tuto operaci.


Navazující pracovní poměry

V případě navazujících pracovních poměrů se nemění datum nástupu v Evidenci zaměstnanců. V tomto případě se ani neposílá hlášení na zdravotní pojišťovnu a OSSZ.

Menu: Evidence – Pracovní poměry – Seznam zaměstnanců
Zde vybereme zaměstnance a pracovní poměr, který chceme nastavit jako navazující. Přejdeme do záložky 'Pracovní poměr'. V této záložce smažeme položku 'ukončení prac. poměru' a 'důvod ukončení'. Poté vložíme do položky 'Zahájení prac. poměru' nové datum a uložíme. Tlačítko Uložit v nástrojové liště, volba v menu Údaje – Uložit změny nebo stisk Hot-key CTRL-U.


Pokud nový prac.poměr skutečně bezprostředně navazuje na ukončený prac.poměr daného zaměstnance, systém po vyplnění data zahájení prac.poměru nabídne zkopírování průměru pro pracovně právní účely z ukončeného poměru do nového.