Prohlášení poplatníka (požadavek)

Z Prirucky

Prohlášení poplatníka (požadavek)

Prohlaseni poplatnika-Formular-Celek.png

Postup

Přihlášení do portálu

  1. Přihlaste se do aplikace KS portál.

Vytvoření požadavku

Pozadavky-Novy pozadavek-Priklad1.png

  1. Zvolte menu: Zaměstnanec --> Požadavky
  2. Klikněte na tlačítko Nový požadavek
  3. Z nabídky vyberte položku Prohlášení k dani

Vyplnění a kontrola údajů formuláře

  • Formulář má dvě stránky, je rozdělen do několika logických celků.
  • Ideální případ je tehdy, když zobrazená data zkontrolujete a ona souhlasí se skutečností - to znamená, že není potřeba něco měnit.
  • V opačném případě změnu proveďte, ovšem ověřovatel Vám ji s největší pravděpodobností schválí jen na základě nějakého potvrzení. To buď můžete přiložit jako přílohu požadavku, nebo se domluvte s pověřenou osobou ve vaší společnosti (nejčastěji mzdovou účetní, nebo personalistkou) na jiném (například osobním) předání dokumentu (dokumentů).
  • Nakonec je potřeba prohlášení podepsat (elektronicky - stiskem tlačítka) a požadavek uložit k dalšímu zpracování (ověření mzdovou účetní).

Hlavička

Zkontrolujte údaje:

  • Plátce daně (zaměstnavatel)
  • Poplatník (zaměstnanec - "já")

Data se nedají editovat (měnit). Pokud nejsou správná, kontaktujte pověřenou osobu.

Prohlaseni poplatnika-Hlavicka-Priklad1.png

Slevy

  • Pole Základní slevu na poplatníka by mělo být standardně zatržené.

Prohlaseni poplatnika-Slevy-Priklad1.png

Daňové zvýhodnění (děti)

  • Pokud nemáte děti, nebo na žádné neuplatňujete daňové zvýhodnění, tuto část přeskočte.
  • Uplatňované osoby (děti) jsou automaticky zobrazeny. Pokud někdo chybí, s žádostí o doplnění kontaktujte pověřenou osobu.
  • "Pořadí" (Uplatňuji/neuplatňuji nárok ve výši na) je možno změnit - opět platí, že v tom případě ověřovatel bude vyžadovat doklad (Potvrzení zaměstnavatele druhého z poplatníků ...).
Prohlaseni poplatnika-Danove zvyhodneni.png Prohlaseni poplatnika-Danove zvyhodneni-Priklad1.png
Daňové zvýhodnění - prázdné Daňové zvýhodnění - příklad

Vyživuje (se mnou)

  • V případě, že neuplatňujete daňové zvýhodnění, tuto část přeskočte.
  • V případě, že s vámi vyživuje vaše děti i jiný poplatník, budou vyplněny (pokud ne, kontaktujte pověřenou osobu) následující údaje: Jméno, Příjmení, Rodné číslo, Ulice, Číslo popisné/orientační, Obec, PSČ
    • Uplatňuje daňové zvýhodnění ANO/NE - zatrhněte podle skutečnosti
    • Zaměstnání ANO/NE - zatrhněte podle skutečnosti. V případě zatržení (ANO) doplňte následné údaje: Název plátce daně a Adresa plátce daně.
Prohlaseni poplatnika-Vyzivuje.png Prohlaseni poplatnika-Vyzivuje-Priklad1.png
Vyživuje - prázdné Vyživuje - příklad

Podpisová část

  • Po ověření a doplnění všech údajů podepište prohlášení a to tím způsobem, že na řádku Na uvedené zdaňovací období (druhý řádek je určen pro tzv. dodatečné) stisknete tlačítko Podepsat. Poté systém do formuláře doplní vaše příjmení a jméno a datum.
Prohlaseni poplatnika-Podpisova cast.png Prohlaseni poplatnika-Podpisova cast-Priklad1.png
Podpisová část - před podpisem Podpisová část - po podpisu (příklad)

Změnová část

Tuto část přeskočte.

Prohlaseni poplatnika-Zmenova cast.png

Přílohy

Přílohy vkládáte pomocí samostatného panelu.

  1. Stiskněte tlačítko Výběr souboru.
  2. Vyberte cestu k souboru.
  3. Stiskněte tlačítko Uložit.
Pozadavky-Prilohy.png Prohlaseni poplatnika-Prilohy-Priklad1.png
Přílohy - prázdné (žádné) Přílohy - příklad

Uložení (předání k ověření)

Poslední činností tohoto kroku je změna stavu požadavku (z "žádného", dosud neexistujícího na Nový). Postup:

  1. Stiskněte tlačítko Uložit na tomto panelu.

Uložení poznáte tak, že dojde ke změně - zmizí panel volby stavu s tlačítky Uložit, Zpět - a objeví se dva nové informativní panely:

Aktuální krok k řešení a adresát
Proces řešení
Prohlaseni poplatnika-Stav Novy.png Pozadavky-Novy pozadavek-Po ulozeni-Priklad1.png
Před uložením Po uložení

Požadavek naleznete v seznamu mezi svými ostatními požadavky.

Prohlaseni poplatnika-Pozadavky-Seznam-Priklad1.png

Ověření

Po ověření schvalovatelem

- obdržíte informativní email
- změní se stav požadavku na "ověřeno".

Pokud si znovu zobrazíte prohlášení, přibude v něm podpis ověřovatele a datum ověření.

Prohlaseni poplatnika-Podpisova cast-Overeno-Priklad1.png

Ověřovatel ovšem váš požadavek nemusí automaticky schválit, může Vám jej například vrátit k opravě (doplnění údajů, příloh) či zamítnout.