Martin test

Z Prirucky

Kromě standardního nastavení schvalování požadavků (workflow) má uživatel možnost nastavit si jednorázově procesy podle své potřeby.

Nastavení workflow

Menu: Nastavení - Nastavení workflow

* Pokud již schvalování požadavků nějakou dobu používáte a požadujete změnu definice, konzultujte tuto změnu s firmou KSProgram.
* Provedení změny definice - pokud zároveň běží některé požadavky - může způsobit problémy.

Nastavování se provádí v přehledném průvodci.

1) V prvním kroku uživatel volí pro jakou funkcionalitu nastavuje schvalovací proces – volba "Typ workflow". 2) Následně se nastavují "fáze" nebo "kroky" schvalovacího procesu. Každý krok se skládá z "Nastavení uživatelského rozhraní" a "Nastavení stavů a akcí".
P typ workflow.png
P faze kroky.png

Nastavení uživatelského rozhraní

P nastaveni uziv rozhrani.png

Popis kroku - uživatelský popis sloužící k usnadnění orientace v jednotlivých krocích. Vyplňuje se např. "vytvoření", "schválení 1. úroveň", "zamítnutí", "uzavření". Typicky 1. krok by mohl mít uvedeno "vytvoření".

Objekty v uživatelském nastavení lze nastavovat pro tři skupiny uživatelů.

  • Adresát - uživatel odpovědný za řešení požadavku v tom kterém konkrétním stavu. V průběhu zpracování workflow se adresáti mohou měnit.
  • Správce - uživatel vybaven správcovskými právy.
  • Vydavatel - vydavatel požadavku
  • Ostatní - uživatelé nespadající ani do jedné z výše uvedených skupin.


V sekci pro každou skupinu uživatelů se zobrazuje seznam objektů stránky a jejich vlastností, které lze měnit. Ve sloupci hodnota se nabízí seznam všech hodnot, které lze přiřazovat uvedeným vlastnostem objektů.

Objekt Vlastnost Hodnoty vlastností
Diskuze - nastavením zobrazování diskuse bude možno přidávat diskusní příspěvky. P diskuze.png Visible

true
false

Form1 - znamená hlavní formulář pro zadání požadavku. P form1.png Mode

ReadOnly
Insert
Edit

PanelZmenaStavu - umožní uživateli měnit stav požadavku, typicky se využívá pro adresáta požadavku. P panel zmena stavu.png Visible

true
false

PanelAdresat - zobrazí adresáta následujícího kroku s možností změny adresáta. P panel adresat.png Mode

ReadOnly
Edit
Hidden


Nastavení stavů a akcí

Zde se nastavují možné stavy pro krok procesu schvalování. Každý jednotlivý záznam se nazývá "definice stavu". P nastaveni stavu akci.png


Název
Definice

Stav

Textové pole pro zadání interního řetězce pro identifikaci stavu. Vyplňuje se jedno slovo malými písmeny, bez diakritiky. Např. "novy".

Popis

Zobrazovaná hodnota pro interní identifikaci stavu. Např. "Nový". Uživatelský popis stavu.

Sys. stav (systémový stav)

Systémový stav může nabývat následujících hodnot:

nový - přiřadí se stavu odpovídajícímu novému požadavku
běžící - ostatní stavy mezi stavem "nový" a "konec-úspěch" nebo "konec-neúspěch"
konec-neúspěch- odpovídá poslednímu stavu – zrušení nebo zamítnutí požadavku
konec-úspěch - odpovídá poslednímu stavu - schválení požadavku

Sys. stav2

Při zatržení dochází v určitý časový okamžit k ukončení vybraného kroku požadavku. Pole může být zatrhlé pouze u jednoho stavu.

Validace

Nevyužívá se

Akce

Akce, která nastane výběrem definice stavu. Interně jsou definovány následující akce pro typy požadavků:

Benefit - exe:zapsat - zápis do sociálního programu
Dovolená - exe:zapsat - zápis schválené dovolené do docházky nebo absencí(podle nastavení portálového parametru )
Náhradní volno - exe:zapsat - zápis do docházky nebo absencí
Odměny - exe:zapsat_rucni2 - zápis do mezd, přesněji do tabulky rucni2.
Školení - exe:prihlasit - přihlášení na školící akci / exe:odhlasit - odhlášení ze školící akce

Přístup Kdo může nastavit stav)

Možnost zatrhnout více voleb pro určení, kdo bude mít přístup k požadavku.

Adresát - adresát požadavku
Vydavatel - vydavatel požadavku
Správce - správce
Ostatní - ti, kteří mají přístupného zaměstnance.

Násl.krok (Následující krok)

Odkaz na krok, který následuje, pokud uživatel vybere stav přiřazený této "definici stavu". Zádává se číslo kroku.

Adresát pro násl.krok

Odkaz na uživatele, který je následujícím řešitelem požadavku. Možné hodnoty:

vyd - vydavatel požadavku. Zaměstnanec, který požadavek vytvořil.
!vyd - kdokoliv jiný než vydavatel požadavku. Využívá se například pro schvalování dovolené, kdy schvalovatelem může být kterýkoliv nadřízený žadatele.
id - id. pracovního místa. Adresátem jsou všichni uživatelé „sedící“ na příslušném pracovním místě.
vd - nadřízený žadatele, dříve nadřízený aktuálního řešitele. Nadřízenost se zjišťuje podle systemizace pracovních míst.
vd_res - nadřízený aktuálního řešitele (tj. nadřízený řešitele aktuálního kroku).
pstr - pracovní středisko, což znamená, že všichni na tomto středisku (jehož číslo uživatel zadá v následném poli) jsou adresáti požadavku.
atribut - číslo vlastnosti pracovního místa a číslo hodnoty (např: 1019:1), tzn. kdo má tuto vlastnost a hodnotu je adresátem
vd_atr - umožňuje nastavit, že adresátem je 1.nalezený nadřízený řešitele s určitou hodnotou vlastnosti pracovního místa.
Příklad zadání: 93:01, kde 93=číslo vlastnosti (jedná se o vlastnost "skupina pracujících"), 01 je hodnota nastavená u požadovaného pracovního místa, které má schvalovat požadavek.

Oznámení komu

E-mailové oznámení komu má přijít hlášení o daném kroku mimo workflow (např. v kroku schválení zálohy, půjde informace do účtárny o tom, že bude potřeba vyplatit zálohu.

oc - osobní číslo zaměstnance, kterému má oznámení přijít.
vyd - vydavatel požadavku. Zaměstnanec, který požadavek vytvořil.
id - id. pracovního místa. Adresátem jsou všichni uživatelé „sedící“ na příslušném pracovním místě.
vd - nadřízený aktuálního řešitele (tj. nadřízený řešitele aktuálního kroku). Nadřízenost se zjišťuje podle systemizace pracovních míst.
vd_res - nadřízený aktuálního řešitele (tj. nadřízený řešitele aktuálního kroku).
pstr - pracovní středisko, což znamená, že všichni na tomto středisku (jehož číslo uživatel zadá v následném poli) jsou adresáti požadavku.
atribut - číslo vlastnosti pracovního místa a číslo hodnoty (např: 1019:1), tzn. kdo má tuto vlastnost a hodnotu je adresátem
vd_atr - umožňuje nastavit, že adresátem je 1.nalezený nadřízený řešitele s určitou hodnotou vlastnosti pracovního místa.
Příklad zadání: 93:01, kde 93=číslo vlastnosti (jedná se o vlastnost "skupina pracujících"), 01 je hodnota nastavená u požadovaného pracovního místa, které má schvalovat požadavek.
mail - zadá se přímo e-mail komu oznámení odejde


Odkazy

Přílad uživatelského nastavení workflow - Dovolená