Pom14
Wf role se využívají při zpracování Požadavků.
Účel
Wf role byly vytvořeny pro možnost variabilnějšího nastavení zpracování požadavků.
Příklad: požadavek iniciuje v prvním kroku vydavatel; řešitel se k němu ještě nevyjadřuje (nemá k němu přístup). Až ve druhém kroku je požadavek zpřístupněn řešiteli, který může nastavit jeden ze stavů: schváleno/zamítnuto/opravit/předat. Zároveň je potřeba umožnit vydavateli nastavit stav "storno". V případě předání dochází v dalším kroku ke změně řešitele.
Rozdělení
Systémově jsou rozlišovány následující druhy.
Wf role | Popis |
(a) Řešitel | (Dříve: Adresát). Uživatel odpovědný za řešení požadavku v konkrétním stavu. V průběhu zpracování workflow se řešitelé mohou měnit. |
(s) Správce | Uživatel vybaven správcovskými právy - Portál-Práva. Pro Služební cesty též:SlcSpravci. |
(v) Vydavatel | Vydavatel požadavku. |
(o) Ostatní | Uživatelé nespadající ani do jedné z výše uvedených skupin, kteří zároveň mají přístupného zaměstnance. Využívá se např. pro stav storno, kdy tento stav může nastavit jen vydavatel, ale zároveň je ještě ponechána volba adresátům pro schválení/neschválení. |
Identifikace uživatele
Systém provádí identifikaci uživatele v každém kroku, neboť současně se změnou kroku může uživatel nabýt jiné wf role.
Pořadí, při určování, do které wf uživatel patří, je následující (pokud je nalezena shoda, dále se již nepokračuje):
- Správce
- Řešitel
- Vydavatel
- Ostatní
Vydavatel je stejný po celou dobu životnosti požadavku.
Nicméně uživatel, který požadavek vydal, se může v dalším průběhu dostat do situace, kdy se má dále k požadavku vyjádřit (např. doplnit dokumenty, údaje o uskutečněné služební cestě) a stává se z něj tedy řešitel.
Správce je stabilně určený; to také ale znamená, že pokud je v pořadí zpracování na 1. místě a při nalezení shody se dále nepokračuje, nemůže se z něj nikdy stát "Řešitel" či "Vydavatel".
Použití
Wf role využívány při nastavování:
- Nastavení uživatelského rozhraní (Nastavení workflow) - který panel (objekt) bude v daném kroku editovatelný.
- Nastavení stavů a akcí (Nastavení workflow) - které stavy může v daném kroku nastavovat.
a samozřejmě vzápětí při zobrazování seznamu přístupných požadavků, tedy při jejich zpracování.