Více podniků v jedné databázi

Z Prirucky
Verze z 6. 9. 2010, 13:44, kterou vytvořil Petrm (diskuse | příspěvky) (Nová stránka: == PŘEDPOKLADY == === Úvod === Aplikace umožňuje zpracovávat více firem v jedné databázi. Důvodem pro takové zpracování je požadavek některých uživatelů, kteří zpr...)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)

PŘEDPOKLADY

Úvod

Aplikace umožňuje zpracovávat více firem v jedné databázi. Důvodem pro takové zpracování je požadavek některých uživatelů, kteří zpracovávají mzdy a personalistiku pro více firem. Tyto firmy jsou spolu nějakým způsobem svázány (např. holding). Uživatelé samozřejmě musí mzdy, odvody, různé výkazy a sestavy, atd. odvést samostatně za každou firmu zvlášť. Zároveň je ale zajímají některé statistiky souhrnně – např. počty všech zaměstnanců holdingu nebo celkové náklady za všechny firmy.

Pojmy

Pro tuto funkcionalitu zavádíme pojem podnik. Každý podnik má své IČ (identifikační číslo). Hovoříme tedy o zpracování více podniků v jedné databázi.

Použití

Ne všechny případy zpracování více firem jsou vhodné k tomu, aby se použila tato funkcionalita aplikace. Konečnou odpověď může někdy dát až samostatná analýza.

Prvotní nastavení

Prvotní nastavení představuje založení jednotlivých podniků. Pokud existují data podniku v samostatné databázi systému KS-programu, jednorázová funkce převede data do společné databáze (přihraje). Jedná se o data zaměstnanců (tzn. evidenční data, mzdová data, historie mezd), data podniku (čísla účtů, čísla účtů pro odvody – daně, zdravotní, sociální) a další (pracovní kalendáře pro zaměstnance). Také v budoucnu požadavek na přidání nového podniku je řešen touto jednorázovou funkcí.

Cenová nabídka

Cenová nabídka musí tomuto všemu předcházet. Funkcionalita „Zpracování více podniků v jedné databázi“ stejně jako přidání dalšího podniku jsou zpoplatněny.


POUŽITÍ

Specifikace požadavků vedoucích k použití vícepodnikové databáze

Požadavky, které jsou důvodem k zavedení funkcionality. Pokud se vyskytuje aspoň jeden požadavek, pak lze funkcionalitu navrhnout. Pokud existují alespoň 2-3 požadavky, pak lze funkcionalitu doporučit.

  1. Uživatel zpracovává více podniků, které mají samostatné IČ.
  2. Možnost práce se zaměstnanci ze všech podniků najednou.
  3. Je potřeba vytvářet výstupní sestavy a přehledy za více podniků najednou.
  4. Jednotná administrace administrace systému (úprava databáze, nastavení legislativních parametrů, společné šablony dokumentů apod.).
  5. Rychlé přepínání mezi jednotlivými zpracovávanými podniky.
  6. Výpočet přes všechny podniky najednou.


Specifikace podmínek pro použití vícepodnikové databáze

Podmínky, případně vlastnosti aplikace, které jsou průvodní pro zavedení vícepodnikové databáze. Pokud by některý z bodů nevyhovoval u daného zákazníka, je nutno zavedení u něj dobře zvážit.

  1. Jednotlivé podniky jsou v jednom legislativním prostředí, tzn. nelze mít v jedné databázi české a slovenské podniky.
  2. Unikátní osobní čísla zaměstnanců přes všechny podniky, tzn. pokud je zaměstnanec ve více podnicích, musí mít různá osobní čísla (k dispozici nástroj pro synchronizaci evidenčních údajů – vazba přes rodné číslo).
  3. Jednotný číselník mzdových položek. Pokud existují v jednotlivých podnicích různé formy odměňování, je třeba toto řešit samostatnými mzdovými složkami. Zde pozor zejména na rozsah mzdových položek pro přesčas (max.5) a pozor v případě různého výpočtu systémových položek (např. základní složka mzdy, základ přesčasu, nadlimitní náhrada mzdy apod.).
  4. Společná měsíční uzávěrka přes všechny podniky, tzn. ve všech podnicích je vždy stejné období.
  5. Číselníky, které jsou v každém podniku samostatné:

- střediska (pozn. číslo střediska je unikátní přes celou firmu – alá os.čísla)
- společné převody
- obecná evidence osob – tzn. banky, penz.fondy, životní pojišťovny, zdravotní pojišťovny
Veškeré ostatní číselníky jsou v aplikaci společné.