M - Seznam zaměstnanců: Porovnání verzí
Řádek 37: | Řádek 37: | ||
Přechod do editace z pohledu lze rovněž provést dvojklikem levým tlačítkem myši v záložce Pohled.<br><br> | Přechod do editace z pohledu lze rovněž provést dvojklikem levým tlačítkem myši v záložce Pohled.<br><br> | ||
[[Soubor:.png|Uložit|left]]'''<div style="background:#CEEBFB; color:#000000"> Uložení změn </div>''' | [[Soubor:O-ikona-ulozit.png|Uložit|left]]'''<div style="background:#CEEBFB; color:#000000"> Uložení změn </div>''' | ||
Po provedení vložení či opravě údaje, je nutné tuto změnu realizovat uložením do databáze: tlačítko Uložit v nástrojové liště, volba v menu Údaje – Uložit změny nebo stisk Hot-key CTRL-U. | Po provedení vložení či opravě údaje, je nutné tuto změnu realizovat uložením do databáze: tlačítko Uložit v nástrojové liště, volba v menu Údaje – Uložit změny nebo stisk Hot-key CTRL-U. | ||
Verze z 18. 6. 2012, 09:28
Evidence – Evidence zaměstnanců
Okno Seznam zaměstnanců obsahuje přehled všech zaměstnanců z databáze, na které má přihlášený uživatel přístup. Seznam vždy obsahuje os.číslo, příjmení, jméno, titul. Další údaje jsou dle příslušného modulu (např. v Pracovních poměrech jsou navíc zobrazeny údaje o jednotlivých pracovních poměrech zaměstnanců).
Zaměstnanci v seznamu jsou navíc barevně rozlišeni, pokud je vystoupivší (červeně) nebo nově nastoupivší (zeleně), pokud nemá založen pracovní poměr (uživatelská chyba), pak v agendě Pracovního poměru je v seznamu označen žlutě. Za nově nastoupivšího je považován zaměstnanec s datem nástupu v aktuálním či v následujícím období.
Seznam zaměstnanců je možno jednoduše vyfiltrovat pomocí tří přepínačů ve spodní části okna. Výchozí variantu lze nastavit přes hlavní menu Nastavení – Třídění, filtrace, hledání.
Záznam se vybírá kliknutím levého tlačítka myši na požadovaný záznam. Záznam se zvýrazní modrým podbarvením.
Klikneme na první záznam ve skupině a současně s podržením tlačítka shift klikneme na poslední záznam požadované skupiny. Skupina se zvýrazní modrým podbarvením.
Pokud potřebuji vybrat více záznamů nenásledující za sebou, použiji při výběru současně přidržené tlačítko ctrl.
Pro přechod mezi záznamy z označeného seznamu použijete šipky z nástrojové lišty (První, Předešlý, Následující, Poslední). Tento přechod lze realizovat nejen v záložce Seznam zaměstnanců, ale i přímo v jednotlivých oknech modulů (např. Osobní údaje…, Pracovní neschopnost …atd).
Pokud je potřeba vyhledat konkrétního zaměstnance nebo uchazeče v rámci aktuální zpracovávané agendy (např. v evidenci osobních údajů), přejdete buď do zobrazeného Seznamu zaměstnanců, kde je možné vybrat jednoho či více zaměstnanců, nebo použijete vyhledávací okno Hledání zaměstnance, které spustíme prostřednictvím tlačítka Hledat osobu v nástrojové liště, volbou z menu Údaje – Najdi osobu nebo stiskem Hot-key CTRL-N.
Pokud máte v jednom místě aplikace vybraného konkrétního zaměstnance, pak při přechodu do dalších částí systému se tento stále udržuje jako aktivní a není potřeba jej opakovaně vyhledávat!
Vložení nového údaje můžete provést buď stiskem tlačítka Vložit v nástrojové liště, volbou z menu Údaje – Vložit nový záznam nebo stiskem Hot-key CTRL-W.
Oprava již existujících údajů se provádí v záložce Editace, tzn., že přepnutím do ní se dostanete i k editaci. Jsou tu opět i další varianty: tlačítko Opravit v nástrojové liště, volba v menu Údaje – Opravit záznam nebo stisk Hot-key CTRL-O.
Přechod do editace z pohledu lze rovněž provést dvojklikem levým tlačítkem myši v záložce Pohled.
Po provedení vložení či opravě údaje, je nutné tuto změnu realizovat uložením do databáze: tlačítko Uložit v nástrojové liště, volba v menu Údaje – Uložit změny nebo stisk Hot-key CTRL-U.
V případě, že tyto změny nechcete provést, provedete tzv. neuložení změn: tlačítko Neuložit v nástrojové liště či volba v menu Údaje – Neuložit.
Při opuštění okna se změněnými údaji (do jiného okna aplikace, zavřením okna či celé aplikace), se systém na to, zda změny uložit či ne, sám dotáže.