Započitatelný příjem ve zdravotním pojištění: Porovnání verzí
(→DPP) |
|||
Řádek 17: | Řádek 17: | ||
|<small>r. 2013 - 2018 </small> | |<small>r. 2013 - 2018 </small> | ||
|<small>r. 2019 - 2020 </small> | |<small>r. 2019 - 2020 </small> | ||
| '''rok | |<small>r. 2021 - 2022 </small> | ||
| '''rok 2023''' | |||
|- | |- | ||
Řádek 25: | Řádek 26: | ||
|<small> 2 500 Kč </small> | |<small> 2 500 Kč </small> | ||
|<small> 3 000 Kč </small> | |<small> 3 000 Kč </small> | ||
| <center>''' | |<small> 3 500 Kč </small> | ||
| <center>'''4 000 Kč''' </center> | |||
|} | |} | ||
Řádek 42: | Řádek 44: | ||
|- | |- | ||
| Název | | Název | ||
| roky 2012- | | roky 2012-... | ||
|- | |- | ||
| '''"započitatelný příjem" DPP''' | | '''"započitatelný příjem" DPP''' |
Verze z 14. 4. 2023, 09:57
Započitatelný příjem ve zdravotním pojištění
DPČ a další
rok 2013
Týká se 3 skupin zaměstnanců
- členové družstva, kteří nejsou v pracovněprávním vztahu k družstvu, ale vykonávající pro družstvo práci, za kterou jsou odměňováni
- DPČ
- dobrovolní pracovníci pečovatelské služby
Kdo z těchto skupin nedosáhne v kalendářním měsíci "započitatelného příjmu", není považován za zaměstnance a zaměstnavatel z tohoto příjmu neodvádí pojistné.
Název | před r. 2009 | r. 2009 - 2012 | r. 2013 - 2018 | r. 2019 - 2020 | r. 2021 - 2022 | rok 2023 |
"započitatelný příjem" DPČ (rozh_prijem (sk.4) ) | 400 Kč | 2 000 Kč | 2 500 Kč | 3 000 Kč | 3 500 Kč |
Souběžné DPČ
Částky rozhodné pro vznik pojištění se sčítají.
Před rokem 2015 se hranice posuzovala samostatně (nikoliv v úhrnu).
DPP
rok 2013
Novelizací zákonem č. 365/2011 Sb. (s účinností od 1. ledna 2012) byla doplněna další skupina osob, které se považují za zaměstnance. Jedná se o DPP, pokud dosáhnou v kalendářním měsíci započitatelného příjmu - částky vyšší než 10 000 Kč.
Název | roky 2012-... |
"započitatelný příjem" DPP |
Souběžné DPP
Částky rozhodné pro vznik pojištění se sčítají.
Legislativa r. 2012-2014. Stanovení hranice příjmu pro odvod zdravotního pojištění u dohod o provedení práce. Podle dostupných podkladů se hranice, na rozdíl od sociálního pojištění, nestanovuje z úhrnu vyměřovacích základů ze všech pracovních poměrů, ale vždy pro každý pracovní poměr zvlášť (legislativa od r.2012 - 2014).