Pom14: Porovnání verzí

Z Prirucky
Řádek 1: Řádek 1:
''Skupiny uživatelů (Požadavky)''
''Kategorie uživatelů (Požadavky)''


== Účel ==
== Účel ==
''Skupiny uživatelů (Požadavky)'' byly vytvořeny pro možnost variabilnějšího nastavení zpracování požadavků.  
''Kaegorie (skupiny) uživatelů (Požadavky)'' byly vytvořeny pro možnost variabilnějšího nastavení zpracování požadavků.  


''Příklad: požadavek iniciuje v prvním kroku vydavatel; řešitel se k němu ještě nevyjadřuje (nemá k němu přístup). Až ve druhém kroku je požadavek zpřístupněn řešiteli, který může nastavit jeden ze stavů: schváleno/zamítnuto/opravit. Zároveň ještě umožníme vydavateli nastavit stav "storno"''.
''Příklad: požadavek iniciuje v prvním kroku vydavatel; řešitel se k němu ještě nevyjadřuje (nemá k němu přístup). Až ve druhém kroku je požadavek zpřístupněn řešiteli, který může nastavit jeden ze stavů: schváleno/zamítnuto/opravit. Zároveň ještě umožníme vydavateli nastavit stav "storno"''.


== Skupiny ==
== Skupiny ==
Systémově jsou rozlišovány následující skupiny uživatelů.
Systémově jsou rozlišovány následující kategorie uživatelů.


{| class="prettytable" cellpadding = "5" cellspacing = "0" border = "1"
{| class="prettytable" cellpadding = "5" cellspacing = "0" border = "1"
|- style="background-color: #eeeeee"
|- style="background-color: #eeeeee"
| '''Skupina uživatelů'''
| '''Kategorie uživatelů'''
| '''Popis'''
| '''Popis'''
|-
|-

Verze z 2. 8. 2019, 07:18

Kategorie uživatelů (Požadavky)

Účel

Kaegorie (skupiny) uživatelů (Požadavky) byly vytvořeny pro možnost variabilnějšího nastavení zpracování požadavků.

Příklad: požadavek iniciuje v prvním kroku vydavatel; řešitel se k němu ještě nevyjadřuje (nemá k němu přístup). Až ve druhém kroku je požadavek zpřístupněn řešiteli, který může nastavit jeden ze stavů: schváleno/zamítnuto/opravit. Zároveň ještě umožníme vydavateli nastavit stav "storno".

Skupiny

Systémově jsou rozlišovány následující kategorie uživatelů.

Kategorie uživatelů Popis
(a) Řešitel (Dříve: Adresát). Uživatel odpovědný za řešení požadavku v konkrétním stavu. V průběhu zpracování workflow se řešitelé mohou měnit.
(s) Správce Uživatel vybaven správcovskými právy - Portál-Práva. Pro Služební cesty též:SlcSpravci.
(v) Vydavatel Vydavatel požadavku.
(o) Ostatní Uživatelé nespadající ani do jedné z výše uvedených skupin, kteří zároveň mají přístupného zaměstnance. Využívá se např. pro stav storno, kdy tento stav může nastavit jen vydavatel, ale zároveň je ještě ponechána volba adresátům pro schválení/neschválení.

Pořadí, při určování, do které skupiny uživatel patří, (uplatní se například při zobrazování seznamu požadavků, tj. při jejich zpracování) je následující (pokud je nalezena shoda, dále se již nepokračuje):

  1. Správce
  2. Řešitel
  3. Vydavatel
  4. Ostatní

Použití

Skupiny jsou využívány při nastavování: