Karanténa a homeoffice
Karanténa a homeoffice problém řešený v době koronaviru.
Lékař vystaví karanténu (třeba i přesto, že o ni zaměstnanec nežádá). Zaměstnanec pracuje ovšem na homeoffice
- po celou dobu karantény
- jen některé dny karantény.
Není jasné, jak v těchto případech postupovat. Především ve vztahu k předávání informací (o pracovních/nepracovních dnech) na ČSSZ.
Tisková zpráva MPSV
Praha, 12.3.2020, výňatek ze zprávy:
Výkon práce během nařízené karantény
Pokud při nařízené karanténě zaměstnanec dodrží všechna stanovená omezení a jeho zdravotní stav ani povaha vykonávané práce tomu nebrání, je možné, aby se se zaměstnavatelem dohodl na výkonu práce z jiného místa, než je pracoviště zaměstnavatele (zpravidla "z domova" – tzv. homeworking). V takovém případě platí, že náleží-li zaměstnanci za vykonanou práci mzda/plat, nenáleží mu za dobu výkonu práce v době prvních 14 dnů karantény výplata náhrady mzdy/platu podle §192 zákoníku práce, popřípadě od 15. dne jejího trvání nepřísluší výplata nemocenského (viz § 16 zákona o nemocenském pojištění). Opatření stanovená při karanténě musí být zaměstnancem striktně dodržena a výkon práce formou homeworkingu přichází v úvahu, jen souhlasí-li s tím obě strany pracovního poměru.
Odkazy
hd: 52684, 53233, 53243