Karanténa a homeoffice

Z Prirucky
Verze z 19. 10. 2020, 07:20, kterou vytvořil Jana (diskuse | příspěvky) (→‎Tisková zpráva MPSV)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)

Karanténa a homeoffice problém řešený v době koronaviru.

Lékař vystaví karanténu (třeba i přesto, že o ni zaměstnanec nežádá). Zaměstnanec pracuje ovšem na homeoffice

  • po celou dobu karantény
  • jen některé dny karantény.

Není jasné, jak v těchto případech postupovat. Především ve vztahu k předávání informací (o pracovních/nepracovních dnech) na ČSSZ.

Tisková zpráva MPSV

Praha, 12.3.2020, výňatek ze zprávy:

Výkon práce během nařízené karantény
Pokud při nařízené karanténě zaměstnanec dodrží všechna stanovená omezení a jeho zdravotní stav ani povaha vykonávané práce tomu nebrání, je možné, aby se se zaměstnavatelem dohodl na výkonu práce z jiného místa, než je pracoviště zaměstnavatele (zpravidla "z domova" – tzv. homeworking). V takovém případě platí, že náleží-li zaměstnanci za vykonanou práci mzda/plat, nenáleží mu za dobu výkonu práce v době prvních 14 dnů karantény výplata náhrady mzdy/platu podle §192 zákoníku práce, popřípadě od 15. dne jejího trvání nepřísluší výplata nemocenského (viz § 16 zákona o nemocenském pojištění). Opatření stanovená při karanténě musí být zaměstnancem striktně dodržena a výkon práce formou homeworkingu přichází v úvahu, jen souhlasí-li s tím obě strany pracovního poměru.

Odkazy

hd: 52684, 53233, 53243