Karanténa a homeoffice
Karanténa a homeoffice problém řešený v době koronaviru.
Lékař vystaví karanténu (třeba i přesto, že o ni zaměstnanec nežádá). Zaměstnanec pracuje ovšem na homeoffice
- po celou dobu karantény
- jen některé dny karantény.
Není jasné, jak v těchto případech postupovat. Především ve vztahu k předávání informací (o pracovních/nepracovních dnech) na ČSSZ.
Tisková zpráva MPSV
Praha, 12.3.2020, výňatek ze zprávy:
Výkon práce během nařízené karantény
Pokud při nařízené karanténězaměstnanec dodrží všechna stanovená omezení ajeho zdravotní stav ani povaha vykonávané práce tomu nebrání, je možné, aby se se zaměstnavatelem dohodl na výkonu práce zjiného místa, než je pracoviště zaměstnavatele(zpravidla "z domova" –tzv. homeworking). Vtakovém případě platí, že náleží-li zaměstnanci za vykonanou práci mzda/plat, nenáleží mu za dobu výkonu práce vdobě prvních 14 dnů karantény výplata náhrady mzdy/platu podle §192 zákoníku práce, popřípadě od 15. dne jejího trvání nepřísluší výplata nemocenského (viz § 16 zákona onemocenském pojištění). Opatření stanovená při karanténě musí být zaměstnancem striktně dodržena a výkon práce formou homeworkingu přichází vúvahu, jen souhlasí-li stím obě strany pracovního poměru.
Odkazy
hd: 52684, 53233, 53243