Pom2: Porovnání verzí

Z Prirucky
Řádek 1: Řádek 1:
Menu: Mzdy/Pořizování dat
== Evidence a plán lékařských prohlídek ==
<small> Menu: PIS > Lékařská evidence > Evidence lékařských prohlídek </small>


Účelem této agendy je zpřístupnit i dalším uživatelům aplikace možnost pořizování vybraných dat pro mzdové zpracování.  
Jsou možné 2 varianty používání modulu:
* '''Evidujete požadavky a uskutečněné prohlídky'''
Požadavky jsou uloženy v popisu pracovního místa event. přímo k zaměstnanci (záložka ''Dodatečné''). Systém vytváří plán prohlídek způsobem: požadavky mínus uskutečněno.


Kromě vlastního modulu je potřeba přepnout rozšiřující parametr '''exist_rucni2''' (sk. 5) na hodnotu ''Ano'' a následně provést úpravu databáze. Toto je již obvykle standardně přednastaveno.  
* '''Evidujete jen uskutečněné prohlídky'''
Plán prohlídek systém poskytne pouze ve formě: uskutečněná prohlídka + její perioda = následný termín; nejsou zohledněny věkově závislé prohlídky a požadavky (zaměstnanec by měl jít na prohlídku, ale ještě ani jednou ji neabsolovoval - systém nemá informaci právě o požadavku na prohlídku).  


== Nastavení mzdových položek ==


<small> Menu: Mzdy > Pořizování dat > Mzdové položky </small>
[[Image:PIS-lek-evidence.png|450px]]


[[Image:M-porizovani-dat-nastaveni-mzdovych-polozek-pro-porizovani.png|600px|right]]


'''Do tohoto menu by měla mít přístup jen zodpovědná osoba (hlavní mzdová účetní).''' Toto zabezpečte [[Přístupy k objektům aplikace|přístupovými právy]].
== Uskutečněné prohlídky ==


Zde definujete
Zde navádějte výsledky uskutečněné prohlídky vybranému zaměstnanci.
* které mzdové položky budou uživatelé pořizovat
* a co u nich budou pořizovat (dny, hodiny sazba, částka).


'''Pozor na to, aby pořizované údaje korespondovaly s tím, jak je nastaven algoritmus mzdové položky!'''
=== Editace ===


* Pohled - zde vyberte požadovanou mzdovou položku.
[[Image: PIS-lek-uskutecnene-editace.png|thumb|right|Zadávání uskutečněné prohlídky]]
* Editace - zde určete, co se u položky bude pořizovat (dny, hodiny sazba, částka).
* '''druh prohlídky''' - výběr z číselníku prohlídek
* Sestava - sestava mzdových položek určených k pořizování.
* '''typ''' - ''předvyplněno*''; možné hodnoty: nástup/výstup/ostatní
* '''platnost od''' - datum "platnosti od" dané prohlídky
* '''výsledek''' - schopen/neschopen/bez závěru/s podmínkou/odmítnuto vyšetření
* plátce - ''předvyplněno*''; možné hodnoty: výběr z číselníku plátců
* lékař - ''předvyplněno*''; možné hodnoty: výběr z číselníku lékařů
* částka - ''předvyplněno*''; možné hodnoty: číslo představující částku nákladu za prohlídku
* uskutečněna - datum uskutečnění prohlídky
* poznámka - vlastní doplňkový text
* potlačení periodicity - zatrhávací pole (ano/ne); standardně nezatrhávejte
Slouží k možnosti potlačit periodicitu u dané prohlídky za daného zaměstnance; pak se prohlídka nebude nabízet v plánovaných prohlídkách u daného zaměstnance, byť prohlídka má periodu a byla zavedena v požadavku buď na pracovní místo nebo v záložce "Dodatečné".
* před nástupem - zatrhávací pole (ano/ne); standardně nezatrhávejte


<nowiki>*</nowiki>''předvyplněno'' - znamená, že po zadání prohlídky (pole "druh prohlídky") systém automaticky předvyplní hodnotu, pokud ji nalezne u dotyčné prohlídky v číselníku prohlídek (pokud nenalezne, není doplněno).


== Kterým druhům poměrů se má nabízet ==
=== Pohled ===


[[Image:M-porizovani-dat-sestava-mzdovych-polozek-urcenych-k-porizovani.png|450px|right]]
[[Image: PIS-lek-uskutecnene-pohled.PNG|thumb|right|Uskutečněné prohlídky zaměstnance]]
U vybrané mzdové položky můžete definovat druhy pracovních poměrů, pro které má být položka zobrazena. Příklad formátu výrazu:[dp:1,2] znamená, že mzdová položka se bude nabízet jen pracovním poměru druhu 1 (hlavní) a 2 (souběžný). Pokud položka zůstane nevyplněna, tak se nabízí všem zaměstnancům. Tímto způsobem se mohou některé mzdové položky nabízet jen hlavním pracovním poměrům a jiné zase například zaměstnancům na dohody (DPP - druh prac.poměru č. 4 a 6, DPČ - druh prac.poměru č. 5 a 7).
V režimu "Pohled" mohou být některé prohlídky barevně odlišeny, zelená znamená, že u tohoto zaměstnance existuje prohlídka stejného druhu, ale novějšího data. Modrá indikuje, že datum prohlídky bylo starší než datum nástupu zaměstnance – umožňuje hlídat vysoké periody prohlídek, např. zaměstnanec nastoupil v roce 1999 a v roce 1995 byl na protitetanové injekci – systém pohlídá další periodu této prohlídky.


=== Sestava ===
[[Image: PIS-lek-uskutecnene-sestava.png|thumb|right|Sestava]]
* historie
Pokud je záznam označen ve sloupci "historie", znamená to, že k danému záznamu-prohlídce existuje ještě jedna prohlídka novějšího data. Filtrovat sestavu na tyto sloupce lze prostřednictvím podmínek typu: "Hist" = "A" (zatrhnuto) nebo "Hist" = "N" (nezatrhnuto, neoznačeno).


== Nastavení pro více IČ databázi ==
=== Plán z uskutečněných ===
Ve "více IČ" databázi je možno agendu "Pořizování dat" nastavit různě pro každý podnik.
[[Více podniků v jedné databázi#POŘIZOVÁNÍ DAT|Více zde.]]


<small>Menu: Mzdy > Pořizování dat > Pořizování dat <br>
Plán z uskutečněných prohlídek je omezenou variantou plánování prohlídek. Vychází se ze sestavy uskutečněných prohlídek, v níž je ke každé prohlídce uveden datum následující (zjištěný jako datum "platnost od" zvýšený o periodu prohlídky z číselníku prohlídek).
Menu: Evidence > MaP Express </small>


== Zadávání dat ==
Postup: <br>
1) zobrazte si sestavu uskutečněných prohlídek <br>
2) zadejte následující filtr do filtrovací podmínky <br>
'''indik <> 'A' And prohl_potl_period <> 'A' And (not isnull(prohl_dat_nasl))'''
<br>
Filtr znamená, že ze sestavy budou vyloučeny záznamy, u nichž existuje prohlídka novějšího data u daného zaměstnance. A také záznamy, které mají nastaveno "potlačení periodicity". A dále necháváme zobrazit jen ty záznamy, u nichž je vyplněn datum následující prohlídky (nezobrazí se jednorázové). <br>
3) Sestavu setřiďte dle sloupce "datum následující prohlídky" (příp. dle dalšího sloupce, např. příjmení) a tím získáte přehled prohlídek, které by se měly v následujícím období uskutečnit, resp. se měly uskutečnit již v minulosti (propadly).


Toto menu slouží pro konkrétní pořizování dat. Vyberte jednoho (nebo více) zaměstnanců z první záložky – seznamu a přejděte do druhé záložky. V ní jednotlivému vybranému zaměstnanci pořizujte data.
Je nutno si uvědomit, že
* tímto způsobem nezjistíte prohlídky, které měl zaměstnanec absolvovat, ale dosud je neabsolvoval ani jednou.
* tímto způsobem nezjistíte prohlídky, které v minulosti zaměstnanec absolvoval, ale nyní je již absolvovat nemusí (např. proto, že změnil pracoviště a na něm již tato povinnost není) <small>pakliže nebyly jednotlivě označeny tak, že se u nich již nemá počítat perioda. </small>


[[Image:M-porizovani-dat-porizeni-dat-zamestnanci.png|400px]]
=== Kontrola 90 dnů ===
[[Image:M-porizovani-dat-porizeni-dat-zamestnanci-mapexpress.png|400px]]


''obrázky - Pořizování dat - pořízení dat zaměstnanci; buď v agendě "Pořizování dat" nebo "MaP Express"''
Od 1.4.2012 začal platit nový zákon o pracovně-lékařské službě. Preventivní lékařské prohlídky mohou být uskutečněné až 90 dní před končící platností stávající prohlídky. Dle výkladu zákona platnost této prohlídky nabíhá až v den skončení platnosti stávající.


* '''edit_stred''' (sk.9) - hodnota parametru (ano/ne) určuje, zda je či není umožněna editace nákladového střediska u pořizovaných záznamů.
Postup kontroly:


== Sestava ==
* Načtěte uskutečněné lékařské prohlídky v režimu Sestava.
* Přidejte do sestavy sloupce "uskutečněna" a "rozdíl" (pomocí tiskového manažera).
* Sloupec "uskutečněna" uvádí datum uskutečnění prohlídky.
* Setřiďte sestavu dle sloupce "rozdíl", který uvádí rozdíl mezi daty "platnost od" a "uskutečnění". Z toho vyplývá, že pokud je rozdíl v rozmezí 0 až +90 dnů, je dodrženo výše uvedené pravidlo. Pokud je hodnota jiná, jedná se zřejmě o chybu.


[[Image:M-porizovani-dat-sestava.png|550px]]


''obrázek - Pořizování dat - sestava pořízených dat''
== Dodatečné ==


V režimu Sestava naleznete souhrn pořízených dat. Sestavu je možno třídit a filtrovat, tedy těmito prostředky je možno si nechat zobrazit jen vybrané informace, například jen data určité mzdové položky, atpod.
Zadejte prohlídky, které chcete, aby se zaměstnanci plánovaly (byly po něm vyžadovány) nad rámec prohlídek vyplývající z popisu pracovního místa. Např. takto můžete zadat jinou periodu než v popisu pracovního místa nebo dodatečné vyšetření.


Pořízená data se při vyúčtování dostanou do mzdy (výplaty) zaměstnance, tj. pak je naleznete například v agendě [[Zpracování brutto]] nebo [[Vyúčtování zaměstnanců|Vyúčtování]].
'''Pozor:''' Pro správné plánování prohlídek nezapomeňte zatrhnout pole ´Počítat periodu´, chcete-li aby periodicita prohlídky (stejná jako je navedená v číselníku) zůstala zachována.


* Druh prohlídky - výběr prohlídky z číselníku prohlídek
* Typ - Nástup/Výstup/Ostatní
* Datum - Datum, od kdy požadujete
* Počítat periodu - zatrhávací pole ("ano"/"ne")
* Potlačit plánování - zatrhávací pole ("ano"/"ne"). Pokud je pole zatrženo, prohlídka nebude zaměstnanci plánována, i když je navedena v popisu pracovního místa.


[[Pořizování dat|zpět]]
== Plánované prohlídky ==
 
[[Image: PIS-lek-planovane.png|550px|right]]
Po výběru vstupní, výstupní nebo ostatní a výběru, jestli chcete načíst data pro aktuálního zaměstnance nebo celý podnik stisknete tlačítko ''Načíst data''. Zobrazí se plánované prohlídky s ohledem na přidělené prohlídky k pracovnímu místu, na kterém je zpracovávaný zaměstnanec. Po načtení dat je možné vytvořit předtištěný formulář pro lékaře. Dále je možno prostřednictvím tlačítka ''Odeslat e-mail'' odeslat upozorňující e-mail zaměstnancům (všem načteným), že se mají dostavit na lékařskou prohlídku. Podmínkou je mít navedenu e-mailovou adresu zaměstnance do práce (Evidence zaměstnanců).
 
 
=== Formulář pro lékaře ===
 
* '''LEK_FORMLEKAR'''
 
------------------------------
** 0-Původní formulář
 
[[Image: PIS-lekarske-formular-pro-lek-0.png|400px|right]]
 
'''Formulář pro lékaře''' <br>
* '''RIZIKO_V_PROHL'''
Tento rozšiřující parametr (sk.10-PIS) určuje způsob načtení rizikových faktorů do formuláře pro lékaře. <br>
n ... do formuláře se nenačítají žádné rizikové faktory <br>
a ... do formuláře se načtou všechna rizika pracovního místa zaměstnance (zadaná v popisu pracovního místa vlastností č.76-Rizikový faktor a č.77 - Kategorie rizika) <br>
p ... do formuláře se načte rizikový faktor spojený s lékařskou prohlídkou (číselník lékařských prohlídek) <br>
v ... do formuláře se načtou rizika z popisu prac.místa i z číselníku (varianta a + p).
 
* '''form_lekar_cena''' - zobrazování údaje o ceně prohlídky
* '''RODCIS_FORM_LEK''' - zobrazování data narození místo rodného čísla
 
* '''TypOsvedRidic'''
Je možno nastavit upozornění, že jde o řidiče referentského vozidla na formuláři pro lékaře. Je potřeba nastavit parametr "TypOsvedRidic" tak, aby obsahoval čísla osvědčení, která se vztahují k řidičům referentských vozidel. Příklad zadání hodnoty parametru: 01,15,37. Zaměstnanec musí mít platný požadavek (osobní požadavky, PPM-popisy pracovních míst) pro nastavená čísla osvědčení.  Pokud jsou obě podmínky slpněny, ve formuláři (na pravé straně pod osobními údaji a čarou) se objeví věta "Pracovník je řidičem referentského vozidla".
------------------------
** 1 - Formulář s číslem a názvem lékařské prohlídky
[[Image: PIS-lekarske-formular-pro-lek-1.png|400px]]
 
----------------------
** 2 - Formulář s rizikovým faktorem
[[Image: PIS-lekarske-formular-pro-lek-2.png|100px|right]]
Namísto čísla a názvu lékařské prohlídky se načítá rizikový faktor navedený v číselníku lékařských prohlídek u dotyčné prohlídky.
 
 
'''Externí dokumenty'''
 
Vybrané (označené) záznamy je možno pomocí tlačítka „Externí dokumenty“ odeslat do souboru .txt. Nad tímto souborem je pak možno vytvořit např. dokument MS Word v režimu hromadné korespondence – např. vlastní podobu formuláře pro lékaře.
 
<small>
V plánu lékařských prohlídek bylo zohledněno, že se jedná o následný poměr. Pokud prohlídka byla splněna pro předchozí poměr na stejném pracovním místě, nebude zahrnuta do nového plánu. </small>
 
 
'''S uvedeným datem uložit do uskutečněných''' <br>
Toto tlačítko (umístěné vpravo) po stisku uloží zobrazeným zaměstnancům záznam do uskutečněných prohlídek. Nastavené datum v této obrazovce se v uskutečněných prohlídkách objeví jak v poli "uskutečněna", tak v poli "platí od".
 
'''S datem následující uložit do uskutečněných''' <br>
Toto tlačítko (umístěné vlevo) po stisku uloží zobrazeným zaměstnancům záznam do uskutečněných prohlídek. Nastavené datum v této obrazovce se v uskutečněných prohlídkách objeví v poli "uskutečněna". V tomto okně zobrazený "datum následující" se v uskutečněných prohlídkách objeví také v poli "datum následující".
 
== Očkování ==
 
Zde naveďte provedená očkování do zahraničí k vybranému zaměstnanci. Zadává se: Druh očkování (výběr), datum, plátce, lékař, částka, poznámka.
 
 
== Očkování pro zemi ==
Souhrn plánovaných očkování do zahraničí. Zadává se: stát (výběr), ‚''období od, období do‘'' (měsíc a rok), buď za vybraného zaměstnance nebo za celý podnik. Sestava. Tisk dokladu pro lékaře.

Verze z 6. 5. 2013, 12:48

Evidence a plán lékařských prohlídek

Menu: PIS > Lékařská evidence > Evidence lékařských prohlídek

Jsou možné 2 varianty používání modulu:

  • Evidujete požadavky a uskutečněné prohlídky

Požadavky jsou uloženy v popisu pracovního místa event. přímo k zaměstnanci (záložka Dodatečné). Systém vytváří plán prohlídek způsobem: požadavky mínus uskutečněno.

  • Evidujete jen uskutečněné prohlídky

Plán prohlídek systém poskytne pouze ve formě: uskutečněná prohlídka + její perioda = následný termín; nejsou zohledněny věkově závislé prohlídky a požadavky (zaměstnanec by měl jít na prohlídku, ale ještě ani jednou ji neabsolovoval - systém nemá informaci právě o požadavku na prohlídku).


PIS-lek-evidence.png


Uskutečněné prohlídky

Zde navádějte výsledky uskutečněné prohlídky vybranému zaměstnanci.

Editace

Zadávání uskutečněné prohlídky
  • druh prohlídky - výběr z číselníku prohlídek
  • typ - předvyplněno*; možné hodnoty: nástup/výstup/ostatní
  • platnost od - datum "platnosti od" dané prohlídky
  • výsledek - schopen/neschopen/bez závěru/s podmínkou/odmítnuto vyšetření
  • plátce - předvyplněno*; možné hodnoty: výběr z číselníku plátců
  • lékař - předvyplněno*; možné hodnoty: výběr z číselníku lékařů
  • částka - předvyplněno*; možné hodnoty: číslo představující částku nákladu za prohlídku
  • uskutečněna - datum uskutečnění prohlídky
  • poznámka - vlastní doplňkový text
  • potlačení periodicity - zatrhávací pole (ano/ne); standardně nezatrhávejte

Slouží k možnosti potlačit periodicitu u dané prohlídky za daného zaměstnance; pak se prohlídka nebude nabízet v plánovaných prohlídkách u daného zaměstnance, byť prohlídka má periodu a byla zavedena v požadavku buď na pracovní místo nebo v záložce "Dodatečné".

  • před nástupem - zatrhávací pole (ano/ne); standardně nezatrhávejte

*předvyplněno - znamená, že po zadání prohlídky (pole "druh prohlídky") systém automaticky předvyplní hodnotu, pokud ji nalezne u dotyčné prohlídky v číselníku prohlídek (pokud nenalezne, není doplněno).

Pohled

Uskutečněné prohlídky zaměstnance

V režimu "Pohled" mohou být některé prohlídky barevně odlišeny, zelená znamená, že u tohoto zaměstnance existuje prohlídka stejného druhu, ale novějšího data. Modrá indikuje, že datum prohlídky bylo starší než datum nástupu zaměstnance – umožňuje hlídat vysoké periody prohlídek, např. zaměstnanec nastoupil v roce 1999 a v roce 1995 byl na protitetanové injekci – systém pohlídá další periodu této prohlídky.

Sestava

Sestava
  • historie

Pokud je záznam označen ve sloupci "historie", znamená to, že k danému záznamu-prohlídce existuje ještě jedna prohlídka novějšího data. Filtrovat sestavu na tyto sloupce lze prostřednictvím podmínek typu: "Hist" = "A" (zatrhnuto) nebo "Hist" = "N" (nezatrhnuto, neoznačeno).

Plán z uskutečněných

Plán z uskutečněných prohlídek je omezenou variantou plánování prohlídek. Vychází se ze sestavy uskutečněných prohlídek, v níž je ke každé prohlídce uveden datum následující (zjištěný jako datum "platnost od" zvýšený o periodu prohlídky z číselníku prohlídek).

Postup:
1) zobrazte si sestavu uskutečněných prohlídek
2) zadejte následující filtr do filtrovací podmínky
indik <> 'A' And prohl_potl_period <> 'A' And (not isnull(prohl_dat_nasl))
Filtr znamená, že ze sestavy budou vyloučeny záznamy, u nichž existuje prohlídka novějšího data u daného zaměstnance. A také záznamy, které mají nastaveno "potlačení periodicity". A dále necháváme zobrazit jen ty záznamy, u nichž je vyplněn datum následující prohlídky (nezobrazí se jednorázové).
3) Sestavu setřiďte dle sloupce "datum následující prohlídky" (příp. dle dalšího sloupce, např. příjmení) a tím získáte přehled prohlídek, které by se měly v následujícím období uskutečnit, resp. se měly uskutečnit již v minulosti (propadly).

Je nutno si uvědomit, že

  • tímto způsobem nezjistíte prohlídky, které měl zaměstnanec absolvovat, ale dosud je neabsolvoval ani jednou.
  • tímto způsobem nezjistíte prohlídky, které v minulosti zaměstnanec absolvoval, ale nyní je již absolvovat nemusí (např. proto, že změnil pracoviště a na něm již tato povinnost není) pakliže nebyly jednotlivě označeny tak, že se u nich již nemá počítat perioda.

Kontrola 90 dnů

Od 1.4.2012 začal platit nový zákon o pracovně-lékařské službě. Preventivní lékařské prohlídky mohou být uskutečněné až 90 dní před končící platností stávající prohlídky. Dle výkladu zákona platnost této prohlídky nabíhá až v den skončení platnosti stávající.

Postup kontroly:

  • Načtěte uskutečněné lékařské prohlídky v režimu Sestava.
  • Přidejte do sestavy sloupce "uskutečněna" a "rozdíl" (pomocí tiskového manažera).
  • Sloupec "uskutečněna" uvádí datum uskutečnění prohlídky.
  • Setřiďte sestavu dle sloupce "rozdíl", který uvádí rozdíl mezi daty "platnost od" a "uskutečnění". Z toho vyplývá, že pokud je rozdíl v rozmezí 0 až +90 dnů, je dodrženo výše uvedené pravidlo. Pokud je hodnota jiná, jedná se zřejmě o chybu.


Dodatečné

Zadejte prohlídky, které chcete, aby se zaměstnanci plánovaly (byly po něm vyžadovány) nad rámec prohlídek vyplývající z popisu pracovního místa. Např. takto můžete zadat jinou periodu než v popisu pracovního místa nebo dodatečné vyšetření.

Pozor: Pro správné plánování prohlídek nezapomeňte zatrhnout pole ´Počítat periodu´, chcete-li aby periodicita prohlídky (stejná jako je navedená v číselníku) zůstala zachována.

  • Druh prohlídky - výběr prohlídky z číselníku prohlídek
  • Typ - Nástup/Výstup/Ostatní
  • Datum - Datum, od kdy požadujete
  • Počítat periodu - zatrhávací pole ("ano"/"ne")
  • Potlačit plánování - zatrhávací pole ("ano"/"ne"). Pokud je pole zatrženo, prohlídka nebude zaměstnanci plánována, i když je navedena v popisu pracovního místa.

Plánované prohlídky

PIS-lek-planovane.png

Po výběru vstupní, výstupní nebo ostatní a výběru, jestli chcete načíst data pro aktuálního zaměstnance nebo celý podnik stisknete tlačítko Načíst data. Zobrazí se plánované prohlídky s ohledem na přidělené prohlídky k pracovnímu místu, na kterém je zpracovávaný zaměstnanec. Po načtení dat je možné vytvořit předtištěný formulář pro lékaře. Dále je možno prostřednictvím tlačítka Odeslat e-mail odeslat upozorňující e-mail zaměstnancům (všem načteným), že se mají dostavit na lékařskou prohlídku. Podmínkou je mít navedenu e-mailovou adresu zaměstnance do práce (Evidence zaměstnanců).


Formulář pro lékaře

  • LEK_FORMLEKAR

    • 0-Původní formulář
PIS-lekarske-formular-pro-lek-0.png

Formulář pro lékaře

  • RIZIKO_V_PROHL

Tento rozšiřující parametr (sk.10-PIS) určuje způsob načtení rizikových faktorů do formuláře pro lékaře.
n ... do formuláře se nenačítají žádné rizikové faktory
a ... do formuláře se načtou všechna rizika pracovního místa zaměstnance (zadaná v popisu pracovního místa vlastností č.76-Rizikový faktor a č.77 - Kategorie rizika)
p ... do formuláře se načte rizikový faktor spojený s lékařskou prohlídkou (číselník lékařských prohlídek)
v ... do formuláře se načtou rizika z popisu prac.místa i z číselníku (varianta a + p).

  • form_lekar_cena - zobrazování údaje o ceně prohlídky
  • RODCIS_FORM_LEK - zobrazování data narození místo rodného čísla
  • TypOsvedRidic

Je možno nastavit upozornění, že jde o řidiče referentského vozidla na formuláři pro lékaře. Je potřeba nastavit parametr "TypOsvedRidic" tak, aby obsahoval čísla osvědčení, která se vztahují k řidičům referentských vozidel. Příklad zadání hodnoty parametru: 01,15,37. Zaměstnanec musí mít platný požadavek (osobní požadavky, PPM-popisy pracovních míst) pro nastavená čísla osvědčení. Pokud jsou obě podmínky slpněny, ve formuláři (na pravé straně pod osobními údaji a čarou) se objeví věta "Pracovník je řidičem referentského vozidla".


    • 1 - Formulář s číslem a názvem lékařské prohlídky

PIS-lekarske-formular-pro-lek-1.png


    • 2 - Formulář s rizikovým faktorem
PIS-lekarske-formular-pro-lek-2.png

Namísto čísla a názvu lékařské prohlídky se načítá rizikový faktor navedený v číselníku lékařských prohlídek u dotyčné prohlídky.


Externí dokumenty

Vybrané (označené) záznamy je možno pomocí tlačítka „Externí dokumenty“ odeslat do souboru .txt. Nad tímto souborem je pak možno vytvořit např. dokument MS Word v režimu hromadné korespondence – např. vlastní podobu formuláře pro lékaře.

V plánu lékařských prohlídek bylo zohledněno, že se jedná o následný poměr. Pokud prohlídka byla splněna pro předchozí poměr na stejném pracovním místě, nebude zahrnuta do nového plánu.


S uvedeným datem uložit do uskutečněných
Toto tlačítko (umístěné vpravo) po stisku uloží zobrazeným zaměstnancům záznam do uskutečněných prohlídek. Nastavené datum v této obrazovce se v uskutečněných prohlídkách objeví jak v poli "uskutečněna", tak v poli "platí od".

S datem následující uložit do uskutečněných
Toto tlačítko (umístěné vlevo) po stisku uloží zobrazeným zaměstnancům záznam do uskutečněných prohlídek. Nastavené datum v této obrazovce se v uskutečněných prohlídkách objeví v poli "uskutečněna". V tomto okně zobrazený "datum následující" se v uskutečněných prohlídkách objeví také v poli "datum následující".

Očkování

Zde naveďte provedená očkování do zahraničí k vybranému zaměstnanci. Zadává se: Druh očkování (výběr), datum, plátce, lékař, částka, poznámka.


Očkování pro zemi

Souhrn plánovaných očkování do zahraničí. Zadává se: stát (výběr), ‚období od, období do‘ (měsíc a rok), buď za vybraného zaměstnance nebo za celý podnik. Sestava. Tisk dokladu pro lékaře.