M - Hodnocení: Porovnání verzí
Řádek 40: | Řádek 40: | ||
[[Soubor:PIS-Hodn-stupne.jpg|Stupně kompetencí|center| | [[Soubor:PIS-Hodn-stupne.jpg|Stupně kompetencí|center|400px]] | ||
Verze z 20. 6. 2012, 15:25
Tento modul umožňuje hodnocení kompetencí, cílů nebo slovní hodnocení. Je možné hodnotit člověka ale i celou organizaci.
Kompetence – jak je schopný člověk nějakou činnost vykonávat.
Hodnocení spadá do hodnotící akce a akce patří do typu akce. Příklad: Typ akce → Roční hodnocení, hodnocení dělníků Hodnotící akce → hodnocení za rok 2011/2012
Kompetence i cíle se hodnotí podle stupňů. Definováno v číselníku.
Slovní hodnocení doplňuje hodnocení kompetencí a cílů. V rámci hodnocení se předpokládá zhodnocení kratším či delším textem. Pro přehlednost je možno vytvořit několik hlaviček pro texty - ty se vytvářejí nejprve v číselníku a poté se přiřadí v rámci šablony ke konkrétní hodnotící akci.
V rámci každé hlavičky můžete podat vysvětlující text.
V šabloně se přiřazují slovní hodnocení, přičemž se zde definuje, kdo bude toto slovní hodnocení vyplňovat - uživatel musí vybrat jednu z možností: Hodnocený/Hodnotitel/Personalista. Pokud se má totéž slovní hodnocení objevit jak při hodnocení hodnotitelem, tak při sebehodnocení (KS portál), pak je potřeba totéž slovní hodnocení vložit do šablony dvakrát - jednou s identifikací, že jej vyplňuje "Hodnotitel" a podruhé "Hodnocený".
Před tím, než budou hodnoceny kompetence, je potřeba zadat některá data (číselníky). Jako uživatelé si musíme předem rozhodnout a zvážit, jak budou data členěna.
PIS – Hodnocení - Číselníky
- Zadání kompetencí (záložka 'Kompetence').
- Stanovení skupin (typů) kompetencí (PIS – Popisy pracovních míst – Číselník vlastností).
Po založení těchto vlastností v číselníku vlastností se tyto typy kompetencí automaticky objeví také v číselníku 'Typy kompetencí'.
- Každou kompetenci začleníme do určité skupiny. Bylo by vhodné, aby už z čísla kompetence vyplývala příslušnost ke skupině kompetencí. Kromě krátkého názvu kompetence můžete přidat i delší vysvětlující text.
- Stanovení měřítka ke každému typu kompetencí - v kolika úrovních se bude hodnotit (záložka 'Stupně kompetencí'). Příklad viz. obrázek.
- Zadání kompetencí do popisu pracovního místa nebo do šablony hodnocení. Zadáváme jaké a jak by měl zaměstnanec dané kompetence plnit.
Na první pohled se zdá druhý způsob výhodnější. Do jedné šablony hodnocení zadáte hodnotící kritéria kompetencí, a tím je vše vyřízeno. Ale tento způsob vyhovuje jen tehdy, pokud všichni zaměstnanci jsou hodnoceni stejnou sadou kompetencí. Druhý způsob je výhodnější v tom, že v rámci jedné hodnotící akce můžete zahrnout všechny zaměstnance firmy, i když se v kompetencích pro hodnocení liší.