M - Hodnocení: Porovnání verzí

Z Prirucky
(Nová stránka: '''<div style="padding:2px; font-size:120%; background:#cedff2; color:#000000; border:1px solid #a3b0bf;"> Co je dobré vědět </div>''' Tento modul umožňuje hodnocení kompetenc...)
 
Řádek 29: Řádek 29:
*Zadání kompetencí (záložka 'Kompetence').
*Zadání kompetencí (záložka 'Kompetence').
*Stanovení skupin (typů) kompetencí (PIS – Popisy pracovních míst – Číselník vlastností).
*Stanovení skupin (typů) kompetencí (PIS – Popisy pracovních míst – Číselník vlastností).


[[Soubor:PIS-Hodn-typy-kompetenci.jpg|Typy kompetencí|center|thumb]]
[[Soubor:PIS-Hodn-typy-kompetenci.jpg|Typy kompetencí|center|thumb]]
Řádek 38: Řádek 39:
*Stanovení měřítka ke každému typu kompetencí - v kolika úrovních se bude hodnotit (záložka 'Stupně kompetencí'). Příklad viz. obrázek.
*Stanovení měřítka ke každému typu kompetencí - v kolika úrovních se bude hodnotit (záložka 'Stupně kompetencí'). Příklad viz. obrázek.


[[Soubor:PIS-Hodn-stupne.jpg|Stupně kompetencí|center]]
 
[[Soubor:PIS-Hodn-stupne.jpg|Stupně kompetencí|center|200px]]
 


*Zadání kompetencí do popisu pracovního místa nebo do šablony hodnocení. Zadáváme jaké a jak by měl zaměstnanec dané kompetence plnit.  
*Zadání kompetencí do popisu pracovního místa nebo do šablony hodnocení. Zadáváme jaké a jak by měl zaměstnanec dané kompetence plnit.  


Na první pohled se zdá druhý způsob výhodnější. Do jedné šablony hodnocení zadáte hodnotící kritéria kompetencí, a tím je vše vyřízeno. Ale tento způsob vyhovuje jen tehdy, pokud všichni zaměstnanci jsou hodnoceni stejnou sadou kompetencí. Druhý způsob je výhodnější v tom, že v rámci jedné hodnotící akce můžete zahrnout všechny zaměstnance firmy, i když se v kompetencích pro hodnocení liší.
Na první pohled se zdá druhý způsob výhodnější. Do jedné šablony hodnocení zadáte hodnotící kritéria kompetencí, a tím je vše vyřízeno. Ale tento způsob vyhovuje jen tehdy, pokud všichni zaměstnanci jsou hodnoceni stejnou sadou kompetencí. Druhý způsob je výhodnější v tom, že v rámci jedné hodnotící akce můžete zahrnout všechny zaměstnance firmy, i když se v kompetencích pro hodnocení liší.

Verze z 20. 6. 2012, 15:25

Co je dobré vědět

Tento modul umožňuje hodnocení kompetencí, cílů nebo slovní hodnocení. Je možné hodnotit člověka ale i celou organizaci.

Kompetence – jak je schopný člověk nějakou činnost vykonávat.

Hodnocení spadá do hodnotící akce a akce patří do typu akce. Příklad: Typ akce → Roční hodnocení, hodnocení dělníků Hodnotící akce → hodnocení za rok 2011/2012

Kompetence i cíle se hodnotí podle stupňů. Definováno v číselníku.


Slovní hodnocení

Slovní hodnocení doplňuje hodnocení kompetencí a cílů. V rámci hodnocení se předpokládá zhodnocení kratším či delším textem. Pro přehlednost je možno vytvořit několik hlaviček pro texty - ty se vytvářejí nejprve v číselníku a poté se přiřadí v rámci šablony ke konkrétní hodnotící akci.

Číselník slovního hodnocení


V rámci každé hlavičky můžete podat vysvětlující text.

V šabloně se přiřazují slovní hodnocení, přičemž se zde definuje, kdo bude toto slovní hodnocení vyplňovat - uživatel musí vybrat jednu z možností: Hodnocený/Hodnotitel/Personalista. Pokud se má totéž slovní hodnocení objevit jak při hodnocení hodnotitelem, tak při sebehodnocení (KS portál), pak je potřeba totéž slovní hodnocení vložit do šablony dvakrát - jednou s identifikací, že jej vyplňuje "Hodnotitel" a podruhé "Hodnocený".


Kompetence

Před tím, než budou hodnoceny kompetence, je potřeba zadat některá data (číselníky). Jako uživatelé si musíme předem rozhodnout a zvážit, jak budou data členěna.

PIS – Hodnocení - Číselníky

  • Zadání kompetencí (záložka 'Kompetence').
  • Stanovení skupin (typů) kompetencí (PIS – Popisy pracovních míst – Číselník vlastností).


Typy kompetencí


Po založení těchto vlastností v číselníku vlastností se tyto typy kompetencí automaticky objeví také v číselníku 'Typy kompetencí'.

  • Každou kompetenci začleníme do určité skupiny. Bylo by vhodné, aby už z čísla kompetence vyplývala příslušnost ke skupině kompetencí. Kromě krátkého názvu kompetence můžete přidat i delší vysvětlující text.
  • Stanovení měřítka ke každému typu kompetencí - v kolika úrovních se bude hodnotit (záložka 'Stupně kompetencí'). Příklad viz. obrázek.


Stupně kompetencí


  • Zadání kompetencí do popisu pracovního místa nebo do šablony hodnocení. Zadáváme jaké a jak by měl zaměstnanec dané kompetence plnit.

Na první pohled se zdá druhý způsob výhodnější. Do jedné šablony hodnocení zadáte hodnotící kritéria kompetencí, a tím je vše vyřízeno. Ale tento způsob vyhovuje jen tehdy, pokud všichni zaměstnanci jsou hodnoceni stejnou sadou kompetencí. Druhý způsob je výhodnější v tom, že v rámci jedné hodnotící akce můžete zahrnout všechny zaměstnance firmy, i když se v kompetencích pro hodnocení liší.