|
|
Řádek 1: |
Řádek 1: |
| ''Wf role'' se využívají při zpracování [[Požadavky|Požadavků]].
| |
|
| |
|
| == Účel ==
| |
| ''Wf role'' byly vytvořeny pro možnost variabilnějšího nastavení zpracování požadavků.
| |
|
| |
| ''Příklad: požadavek iniciuje v prvním kroku '''vydavatel'''; řešitel se k němu ještě nevyjadřuje (nemá k němu přístup). Až ve druhém kroku je požadavek zpřístupněn '''řešiteli''', který může nastavit jeden ze stavů: schváleno/zamítnuto/opravit/předat. Zároveň je potřeba umožnit vydavateli nastavit stav "storno". V případě předání dochází v dalším kroku ke změně řešitele.''
| |
|
| |
| == Rozdělení ==
| |
| Systémově jsou rozlišovány následující druhy.
| |
|
| |
| {| class="prettytable" cellpadding = "5" cellspacing = "0" border = "1"
| |
| |- style="background-color: #eeeeee"
| |
| | '''Wf role'''
| |
| | '''Popis'''
| |
| |-
| |
| | '''(a) Řešitel'''
| |
| | <small>(Dříve: Adresát).</small> Uživatel odpovědný za řešení požadavku v konkrétním stavu. V průběhu zpracování workflow se řešitelé mohou měnit.
| |
| |-
| |
| | '''(s) Správce'''
| |
| | Uživatel vybaven správcovskými právy - [[Portál-Práva]]. Pro [[Služební cesty]] též:[[SlcSpravci]].
| |
| |-
| |
| | '''(v) Vydavatel'''
| |
| | Vydavatel požadavku.
| |
| |-
| |
| | '''(o) Ostatní'''
| |
| | Uživatelé nespadající ani do jedné z výše uvedených skupin, kteří zároveň mají přístupného zaměstnance. Využívá se např. pro stav ''storno'', kdy tento stav může nastavit jen vydavatel, ale zároveň je ještě ponechána volba adresátům pro schválení/neschválení.
| |
| |}
| |
|
| |
| == Identifikace uživatele ==
| |
| Systém provádí identifikaci uživatele v každém kroku, neboť současně se změnou kroku může uživatel nabýt jiné wf role.
| |
|
| |
| Pořadí, při určování, do které wf role uživatel patří, je následující (pokud je nalezena shoda, dále se již nepokračuje):
| |
| # Správce
| |
| # Řešitel
| |
| # Vydavatel
| |
| # Ostatní
| |
|
| |
| <small>
| |
| Vydavatel je stejný po celou dobu životnosti požadavku. <br>
| |
| Nicméně uživatel, který požadavek vydal, se může v dalším průběhu dostat do situace, kdy se má dále k požadavku vyjádřit (např. doplnit dokumenty, údaje o uskutečněné služební cestě, apod.) a stává se z něj tedy řešitel. <br>
| |
| Správce je stabilně určený; to také ale znamená, že pokud je v pořadí zpracování na 1. místě a při nalezení shody se dále nepokračuje, nemůže se z něj nikdy stát "Řešitel" či "Vydavatel". <br>
| |
| </small>
| |
|
| |
| == Použití ==
| |
| Wf role využívány při nastavování:
| |
| * [[Nastavení uživatelského rozhraní (Nastavení workflow)]] - který panel (objekt) bude v daném kroku editovatelný.
| |
| * [[Nastavení stavů a akcí (Nastavení workflow)]] - které stavy může v daném kroku nastavovat.
| |
|
| |
| a samozřejmě vzápětí při zobrazování seznamu přístupných požadavků, tedy při jejich zpracování.
| |
|
| |
| == Odkazy ==
| |
| * [[Nastavení uživatelského rozhraní (Nastavení workflow)]]
| |
| * [[Nastavení stavů a akcí (Nastavení workflow)]]
| |