Zadávání docházky v MS Excel: Porovnání verzí

Z Prirucky
 
(Nejsou zobrazeny 4 mezilehlé verze od stejného uživatele.)
Řádek 1: Řádek 1:
== Docházka pořízená pomocí programu Microsoft Excel. ==
== Docházka pořízená pomocí programu Microsoft Excel. ==
Menu: Mzdy – Přenosy dat – xls docházka
'''Menu: Mzdy – Přenosy dat – xls docházka'''


Pořízení dat docházky jednotlivým zaměstnancům je v této variantě zabezpečeno pomocí souboru Microsoft Excel. Tento soubor aplikace jak vytvoří, tak po doplnění daty umožní zpět načíst a zapracovat do mezd aktuálně zpracovávaného měsíce.
Pořízení dat docházky jednotlivým zaměstnancům je v této variantě zabezpečeno pomocí souboru Microsoft Excel. Tento soubor aplikace jak vytvoří, tak po doplnění daty umožní zpět načíst a zapracovat do mezd aktuálně zpracovávaného měsíce.


Pro vytvoření souboru použijte záložku ‚Vytvoření souboru‘, přičemž nejprve zadefinujte mzdové položky, středisko (-a), název souboru a přístupovou cestu, a pak stiskněte tlačítko ‚Načíst data‘ a vzápětí ‚Uložit do excelu‘.
Pro vytvoření souboru použijte záložku ''Vytvoření souboru''', přičemž nejprve zadefinujte mzdové položky, středisko (-a), název souboru a přístupovou cestu, a pak stiskněte tlačítko ''Načíst data'' a vzápětí ''Uložit do excelu''.


Až bude odpovědnými pracovníky soubor doplněn o data docházky, přejděte do záložky ‚Načtení z excelu‘, definujte soubor, z něhož se má načítat, čísla řádků excelu pro načítání, a stiskněte tlačítko ‚Načíst excel‘. Uložení do mezd proveďte stiskem tlačítka ‚Uložit data‘.  
Až bude odpovědnými pracovníky soubor doplněn o data docházky, přejděte do záložky ‚Načtení z excelu‘, definujte soubor, z něhož se má načítat, čísla řádků excelu pro načítání, a stiskněte tlačítko ''Načíst excel''. Uložení do mezd proveďte stiskem tlačítka ''Uložit data''.  


Pozn. V této variantě docházky nelze přenášet položky ''‚datum od‘ ''a'' ‚datum do‘.''
Pozn. V této variantě docházky nelze přenášet položky ''datum od''a ''datum do.''


 
=== Docházka po dnech ===
 
[[Image:X-doch-Excel-1.png|800px]]
[[Image:X-doch-Excel-1.png|500px]]
[[Image:X-doch-Excel-2.png|500px]]
 
 
'''Docházka po dnech''' <br>


Na záložce nastavení jsou uvedeny vzorové parametry pro generování nového sešitu. V horní části se přepíše rok a měsíc, pro který se soubor generuje a vyplní název sešitu. Jedno jméno sešitu lze generovat jen jednou. Seznam položek a seznam zaměstnanců se může samozřejmě měnit, jen je třeba dodržet oddělení skupin mezerou a dodržet popisky hlaviček. Po stisknutí tlačítka generovat list se vygeneruje pro určené období seznam zaměstnanců, čísla dnů a pod tabulkou legenda. Položky, které nebudou mít vyplněnu položku "Mzd. kód1", se nebudou přenášet do mezd. "Mzd. kód2" a "Mzd. kód3" se využijí jen pro případ, kdy by byl požadavek, aby se jedna vykázaná doba ukládala na více mzdových položek.  
Na záložce nastavení jsou uvedeny vzorové parametry pro generování nového sešitu. V horní části se přepíše rok a měsíc, pro který se soubor generuje a vyplní název sešitu. Jedno jméno sešitu lze generovat jen jednou. Seznam položek a seznam zaměstnanců se může samozřejmě měnit, jen je třeba dodržet oddělení skupin mezerou a dodržet popisky hlaviček. Po stisknutí tlačítka generovat list se vygeneruje pro určené období seznam zaměstnanců, čísla dnů a pod tabulkou legenda. Položky, které nebudou mít vyplněnu položku "Mzd. kód1", se nebudou přenášet do mezd. "Mzd. kód2" a "Mzd. kód3" se využijí jen pro případ, kdy by byl požadavek, aby se jedna vykázaná doba ukládala na více mzdových položek.  
Řádek 27: Řádek 22:
Například půl dne dovolené u zaměstnance s 8hodinovým úvazkem se zadá následovně D/4, pokud za to budete ještě chtít dát další kód použijte středník.
Například půl dne dovolené u zaměstnance s 8hodinovým úvazkem se zadá následovně D/4, pokud za to budete ještě chtít dát další kód použijte středník.


'''Zadávání 0,5 dne dovolené'''
Dny se budou zadávat za pomlčku za hodiny, dny nelze zadat bez hodin příklad:
D/3-0,5
zaměstnanec čerpal půl dne dovolené v délce 3 hodin. Pokud by se nezadaly dny, tak to systém považuje za 1 den.
Toto je využitelné v případě, kdy jsou různé délky směn a firma chce proplácet dovolenou "průměrným" počtem hodin. Toto číslo se zadá do skutečného úvazku v pracovním poměru, systém by ale měl problém při určování půldenní dovolené.
'''Docházka po dnech - individuální kalendář - zapsání do plánu dnů''' <br>
Pro správné fungování je potřeba mít nastaven u zaměstnanců individuální kalendář. Rozšiřující parametr dch_kod_pfondu ze skupiny 9 nastavit na hodnotu 99, pod tímto kódem se bude v okně pro načtení dat z docházkového systému zobrazovat denní plánovaný fond. Rozšiřující parametr "dch_fond=vykaz" ze stejné skupiny nastavte na hodnotu "ano", tento parametr určuje že se má vykázaná doba zapsat do individuálního kalendáře.


'''Docházka sumační''' <br>


Analogická funkčnost pro "nastavení" v souboru "sumační.xls", jen výsledkem bude struktura, kde ve sloupcích budou jednotlivé položky a je možno editovat dny, hodiny nebo částky podle zvoleného nastavení.
=== Docházka sumační ===
[[Image:X-doch-Excel-2.png|800px]]


Analogická funkčnost pro "nastavení" v souboru "sumační.xls", jen výsledkem bude struktura, kde ve sloupcích budou jednotlivé položky a je možno editovat '''dny, hodiny nebo částky''' podle zvoleného nastavení.


Samotné načtení do mezd se provádí v okně přenosy z docházkového systému (Mzdy/Přenosy dat/Z docházkového systému), kde se
Samotné načtení do mezd se provádí v okně přenosy z docházkového systému (Mzdy/Přenosy dat/Z docházkového systému), kde se
musí zatrhnout volba "Formát excel" a následně se vybere buď "sumační" nebo  
musí zatrhnout volba "Formát excel" a následně se vybere buď "sumační" nebo "po dnech", následné zpracování analogicky jako při ostatních přenosech z docházkových sytémů. Je potřeba, aby první záložkou v souboru MS Excel byla záložka s docházkovými daty pro načtení.
"po dnech", následné zpracování analogicky jako při ostatních přenosech z doch.
 
sytémů.


'''Možnost určit pracovní poměr'''
V poli pro osobní číslo je možno zadat i číslo pracovního poměru. Formát zadání je osobní číslo-číslo poměru, například 25-1. V případě, že není třeba číslo poměru určovat, číslo poměru nebudek osobnímu číslu zadáno a data systém následně při načtení přiřadí k nejnižšímu platnému pracovnímu poměru. V Generátoru sestav II je vytvořen ukazatel osobní číslo-číslo poměru, aby uživatel mohl vygenerovat tabulku zaměstnanců s tímto údajem a nakopírovat do tabulky sumační.


Ukazatel Os. číslo-číslo pom. byl doplněn do Generátoru sestav, skupina položek "funkce".


'''Docházka po dnech - individuální kalendář - zapsání do plánu dnů''' <br>
== Odkazy ==
Pro správné fungování je potřeba mít nastaven u zaměstnanců individuální kalendář. Rozšiřující parametr dch_kod_pfondu ze skupiny 9 nastavit na hodnotu 99, pod tímto kódem se bude v okně pro načtení dat z docházkového systému zobrazovat denní plánovaný fond. Rozšiřující parametr "dch_fond=vykaz" ze stejné skupiny nastavte na hodnotu "ano", tento parametr určuje že se má vykázaná doba zapsat do individuálního kalendáře.
* [[Přenosy dat]]

Aktuální verze z 9. 1. 2019, 15:38

Docházka pořízená pomocí programu Microsoft Excel.

Menu: Mzdy – Přenosy dat – xls docházka

Pořízení dat docházky jednotlivým zaměstnancům je v této variantě zabezpečeno pomocí souboru Microsoft Excel. Tento soubor aplikace jak vytvoří, tak po doplnění daty umožní zpět načíst a zapracovat do mezd aktuálně zpracovávaného měsíce.

Pro vytvoření souboru použijte záložku Vytvoření souboru', přičemž nejprve zadefinujte mzdové položky, středisko (-a), název souboru a přístupovou cestu, a pak stiskněte tlačítko Načíst data a vzápětí Uložit do excelu.

Až bude odpovědnými pracovníky soubor doplněn o data docházky, přejděte do záložky ‚Načtení z excelu‘, definujte soubor, z něhož se má načítat, čísla řádků excelu pro načítání, a stiskněte tlačítko Načíst excel. Uložení do mezd proveďte stiskem tlačítka Uložit data.

Pozn. V této variantě docházky nelze přenášet položky datum oda datum do.

Docházka po dnech

X-doch-Excel-1.png

Na záložce nastavení jsou uvedeny vzorové parametry pro generování nového sešitu. V horní části se přepíše rok a měsíc, pro který se soubor generuje a vyplní název sešitu. Jedno jméno sešitu lze generovat jen jednou. Seznam položek a seznam zaměstnanců se může samozřejmě měnit, jen je třeba dodržet oddělení skupin mezerou a dodržet popisky hlaviček. Po stisknutí tlačítka generovat list se vygeneruje pro určené období seznam zaměstnanců, čísla dnů a pod tabulkou legenda. Položky, které nebudou mít vyplněnu položku "Mzd. kód1", se nebudou přenášet do mezd. "Mzd. kód2" a "Mzd. kód3" se využijí jen pro případ, kdy by byl požadavek, aby se jedna vykázaná doba ukládala na více mzdových položek.

V tomto souboru se může zadávat jen počet hodin (nelze zadat částku) a počet dnů systém určí sám (jednotlivé dny jsou ve sloupcích). Při určení dovolené postačí zadat kód pro dovolenou (např. D) a systém určí počet hodin z úvazku (kalendáře) zaměstnance.

Do jednoho pole můžete zadat více kódů. Oddělovačem kódů bude středník. Formát zápisu: kód/hodiny;kod/hodiny Například půl dne dovolené u zaměstnance s 8hodinovým úvazkem se zadá následovně D/4, pokud za to budete ještě chtít dát další kód použijte středník.

Zadávání 0,5 dne dovolené Dny se budou zadávat za pomlčku za hodiny, dny nelze zadat bez hodin příklad: D/3-0,5 zaměstnanec čerpal půl dne dovolené v délce 3 hodin. Pokud by se nezadaly dny, tak to systém považuje za 1 den.

Toto je využitelné v případě, kdy jsou různé délky směn a firma chce proplácet dovolenou "průměrným" počtem hodin. Toto číslo se zadá do skutečného úvazku v pracovním poměru, systém by ale měl problém při určování půldenní dovolené.


Docházka po dnech - individuální kalendář - zapsání do plánu dnů
Pro správné fungování je potřeba mít nastaven u zaměstnanců individuální kalendář. Rozšiřující parametr dch_kod_pfondu ze skupiny 9 nastavit na hodnotu 99, pod tímto kódem se bude v okně pro načtení dat z docházkového systému zobrazovat denní plánovaný fond. Rozšiřující parametr "dch_fond=vykaz" ze stejné skupiny nastavte na hodnotu "ano", tento parametr určuje že se má vykázaná doba zapsat do individuálního kalendáře.


Docházka sumační

X-doch-Excel-2.png

Analogická funkčnost pro "nastavení" v souboru "sumační.xls", jen výsledkem bude struktura, kde ve sloupcích budou jednotlivé položky a je možno editovat dny, hodiny nebo částky podle zvoleného nastavení.

Samotné načtení do mezd se provádí v okně přenosy z docházkového systému (Mzdy/Přenosy dat/Z docházkového systému), kde se musí zatrhnout volba "Formát excel" a následně se vybere buď "sumační" nebo "po dnech", následné zpracování analogicky jako při ostatních přenosech z docházkových sytémů. Je potřeba, aby první záložkou v souboru MS Excel byla záložka s docházkovými daty pro načtení.


Možnost určit pracovní poměr V poli pro osobní číslo je možno zadat i číslo pracovního poměru. Formát zadání je osobní číslo-číslo poměru, například 25-1. V případě, že není třeba číslo poměru určovat, číslo poměru nebudek osobnímu číslu zadáno a data systém následně při načtení přiřadí k nejnižšímu platnému pracovnímu poměru. V Generátoru sestav II je vytvořen ukazatel osobní číslo-číslo poměru, aby uživatel mohl vygenerovat tabulku zaměstnanců s tímto údajem a nakopírovat do tabulky sumační.

Ukazatel Os. číslo-číslo pom. byl doplněn do Generátoru sestav, skupina položek "funkce".

Odkazy