Zadávání docházky v MS Excel: Porovnání verzí
(Není zobrazeno 8 mezilehlých verzí od stejného uživatele.) | |||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
== Docházka pořízená pomocí programu Microsoft Excel. == | == Docházka pořízená pomocí programu Microsoft Excel. == | ||
'''Menu: | '''Menu: Mzdy – Přenosy dat – xls docházka''' | ||
Pořízení dat docházky jednotlivým zaměstnancům je v této variantě zabezpečeno pomocí souboru Microsoft Excel. Tento soubor aplikace jak vytvoří, tak po doplnění daty umožní zpět načíst a zapracovat do mezd aktuálně zpracovávaného měsíce. | |||
Pro vytvoření souboru použijte záložku ''Vytvoření souboru''', přičemž nejprve zadefinujte mzdové položky, středisko (-a), název souboru a přístupovou cestu, a pak stiskněte tlačítko ''Načíst data'' a vzápětí ''Uložit do excelu''. | |||
Až bude odpovědnými pracovníky soubor doplněn o data docházky, přejděte do záložky ‚Načtení z excelu‘, definujte soubor, z něhož se má načítat, čísla řádků excelu pro načítání, a stiskněte tlačítko ''Načíst excel''. Uložení do mezd proveďte stiskem tlačítka ''Uložit data''. | |||
Pozn. V této variantě docházky nelze přenášet položky ''datum od''a ''datum do.'' | |||
=== Docházka po dnech === | |||
[[Image:X-doch-Excel-1.png|800px]] | |||
Na záložce nastavení jsou uvedeny vzorové parametry pro generování nového sešitu. V horní části se přepíše rok a měsíc, pro který se soubor generuje a vyplní název sešitu. Jedno jméno sešitu lze generovat jen jednou. Seznam položek a seznam zaměstnanců se může samozřejmě měnit, jen je třeba dodržet oddělení skupin mezerou a dodržet popisky hlaviček. Po stisknutí tlačítka generovat list se vygeneruje pro určené období seznam zaměstnanců, čísla dnů a pod tabulkou legenda. Položky, které nebudou mít vyplněnu položku "Mzd. kód1", se nebudou přenášet do mezd. "Mzd. kód2" a "Mzd. kód3" se využijí jen pro případ, kdy by byl požadavek, aby se jedna vykázaná doba ukládala na více mzdových položek. | |||
V tomto souboru se může zadávat jen počet hodin (nelze zadat částku) a počet dnů systém určí sám (jednotlivé dny jsou ve sloupcích). | |||
Při určení dovolené postačí zadat kód pro dovolenou (např. D) a systém určí počet hodin z úvazku (kalendáře) zaměstnance. | |||
Do jednoho pole můžete zadat více kódů. Oddělovačem kódů bude středník. | |||
Formát zápisu: kód/hodiny;kod/hodiny | |||
Například půl dne dovolené u zaměstnance s 8hodinovým úvazkem se zadá následovně D/4, pokud za to budete ještě chtít dát další kód použijte středník. | |||
'''Zadávání 0,5 dne dovolené''' | |||
Dny se budou zadávat za pomlčku za hodiny, dny nelze zadat bez hodin příklad: | |||
D/3-0,5 | |||
zaměstnanec čerpal půl dne dovolené v délce 3 hodin. Pokud by se nezadaly dny, tak to systém považuje za 1 den. | |||
Toto je využitelné v případě, kdy jsou různé délky směn a firma chce proplácet dovolenou "průměrným" počtem hodin. Toto číslo se zadá do skutečného úvazku v pracovním poměru, systém by ale měl problém při určování půldenní dovolené. | |||
'''Docházka po dnech - individuální kalendář - zapsání do plánu dnů''' <br> | |||
Pro správné fungování je potřeba mít nastaven u zaměstnanců individuální kalendář. Rozšiřující parametr dch_kod_pfondu ze skupiny 9 nastavit na hodnotu 99, pod tímto kódem se bude v okně pro načtení dat z docházkového systému zobrazovat denní plánovaný fond. Rozšiřující parametr "dch_fond=vykaz" ze stejné skupiny nastavte na hodnotu "ano", tento parametr určuje že se má vykázaná doba zapsat do individuálního kalendáře. | |||
=== Docházka sumační === | |||
[[Image:X-doch-Excel-2.png|800px]] | |||
Analogická funkčnost pro "nastavení" v souboru "sumační.xls", jen výsledkem bude struktura, kde ve sloupcích budou jednotlivé položky a je možno editovat '''dny, hodiny nebo částky''' podle zvoleného nastavení. | |||
Samotné načtení do mezd se provádí v okně přenosy z docházkového systému (Mzdy/Přenosy dat/Z docházkového systému), kde se | |||
musí zatrhnout volba "Formát excel" a následně se vybere buď "sumační" nebo "po dnech", následné zpracování analogicky jako při ostatních přenosech z docházkových sytémů. Je potřeba, aby první záložkou v souboru MS Excel byla záložka s docházkovými daty pro načtení. | |||
''' | '''Možnost určit pracovní poměr''' | ||
V poli pro osobní číslo je možno zadat i číslo pracovního poměru. Formát zadání je osobní číslo-číslo poměru, například 25-1. V případě, že není třeba číslo poměru určovat, číslo poměru nebudek osobnímu číslu zadáno a data systém následně při načtení přiřadí k nejnižšímu platnému pracovnímu poměru. V Generátoru sestav II je vytvořen ukazatel osobní číslo-číslo poměru, aby uživatel mohl vygenerovat tabulku zaměstnanců s tímto údajem a nakopírovat do tabulky sumační. | |||
Ukazatel Os. číslo-číslo pom. byl doplněn do Generátoru sestav, skupina položek "funkce". | |||
== Odkazy == | |||
[[ | * [[Přenosy dat]] |
Aktuální verze z 9. 1. 2019, 15:38
Docházka pořízená pomocí programu Microsoft Excel.
Menu: Mzdy – Přenosy dat – xls docházka
Pořízení dat docházky jednotlivým zaměstnancům je v této variantě zabezpečeno pomocí souboru Microsoft Excel. Tento soubor aplikace jak vytvoří, tak po doplnění daty umožní zpět načíst a zapracovat do mezd aktuálně zpracovávaného měsíce.
Pro vytvoření souboru použijte záložku Vytvoření souboru', přičemž nejprve zadefinujte mzdové položky, středisko (-a), název souboru a přístupovou cestu, a pak stiskněte tlačítko Načíst data a vzápětí Uložit do excelu.
Až bude odpovědnými pracovníky soubor doplněn o data docházky, přejděte do záložky ‚Načtení z excelu‘, definujte soubor, z něhož se má načítat, čísla řádků excelu pro načítání, a stiskněte tlačítko Načíst excel. Uložení do mezd proveďte stiskem tlačítka Uložit data.
Pozn. V této variantě docházky nelze přenášet položky datum oda datum do.
Docházka po dnech
Na záložce nastavení jsou uvedeny vzorové parametry pro generování nového sešitu. V horní části se přepíše rok a měsíc, pro který se soubor generuje a vyplní název sešitu. Jedno jméno sešitu lze generovat jen jednou. Seznam položek a seznam zaměstnanců se může samozřejmě měnit, jen je třeba dodržet oddělení skupin mezerou a dodržet popisky hlaviček. Po stisknutí tlačítka generovat list se vygeneruje pro určené období seznam zaměstnanců, čísla dnů a pod tabulkou legenda. Položky, které nebudou mít vyplněnu položku "Mzd. kód1", se nebudou přenášet do mezd. "Mzd. kód2" a "Mzd. kód3" se využijí jen pro případ, kdy by byl požadavek, aby se jedna vykázaná doba ukládala na více mzdových položek.
V tomto souboru se může zadávat jen počet hodin (nelze zadat částku) a počet dnů systém určí sám (jednotlivé dny jsou ve sloupcích). Při určení dovolené postačí zadat kód pro dovolenou (např. D) a systém určí počet hodin z úvazku (kalendáře) zaměstnance.
Do jednoho pole můžete zadat více kódů. Oddělovačem kódů bude středník. Formát zápisu: kód/hodiny;kod/hodiny Například půl dne dovolené u zaměstnance s 8hodinovým úvazkem se zadá následovně D/4, pokud za to budete ještě chtít dát další kód použijte středník.
Zadávání 0,5 dne dovolené Dny se budou zadávat za pomlčku za hodiny, dny nelze zadat bez hodin příklad: D/3-0,5 zaměstnanec čerpal půl dne dovolené v délce 3 hodin. Pokud by se nezadaly dny, tak to systém považuje za 1 den.
Toto je využitelné v případě, kdy jsou různé délky směn a firma chce proplácet dovolenou "průměrným" počtem hodin. Toto číslo se zadá do skutečného úvazku v pracovním poměru, systém by ale měl problém při určování půldenní dovolené.
Docházka po dnech - individuální kalendář - zapsání do plánu dnů
Pro správné fungování je potřeba mít nastaven u zaměstnanců individuální kalendář. Rozšiřující parametr dch_kod_pfondu ze skupiny 9 nastavit na hodnotu 99, pod tímto kódem se bude v okně pro načtení dat z docházkového systému zobrazovat denní plánovaný fond. Rozšiřující parametr "dch_fond=vykaz" ze stejné skupiny nastavte na hodnotu "ano", tento parametr určuje že se má vykázaná doba zapsat do individuálního kalendáře.
Docházka sumační
Analogická funkčnost pro "nastavení" v souboru "sumační.xls", jen výsledkem bude struktura, kde ve sloupcích budou jednotlivé položky a je možno editovat dny, hodiny nebo částky podle zvoleného nastavení.
Samotné načtení do mezd se provádí v okně přenosy z docházkového systému (Mzdy/Přenosy dat/Z docházkového systému), kde se musí zatrhnout volba "Formát excel" a následně se vybere buď "sumační" nebo "po dnech", následné zpracování analogicky jako při ostatních přenosech z docházkových sytémů. Je potřeba, aby první záložkou v souboru MS Excel byla záložka s docházkovými daty pro načtení.
Možnost určit pracovní poměr
V poli pro osobní číslo je možno zadat i číslo pracovního poměru. Formát zadání je osobní číslo-číslo poměru, například 25-1. V případě, že není třeba číslo poměru určovat, číslo poměru nebudek osobnímu číslu zadáno a data systém následně při načtení přiřadí k nejnižšímu platnému pracovnímu poměru. V Generátoru sestav II je vytvořen ukazatel osobní číslo-číslo poměru, aby uživatel mohl vygenerovat tabulku zaměstnanců s tímto údajem a nakopírovat do tabulky sumační.
Ukazatel Os. číslo-číslo pom. byl doplněn do Generátoru sestav, skupina položek "funkce".