|
|
(Není zobrazeno 16 mezilehlých verzí od stejného uživatele.) |
Řádek 1: |
Řádek 1: |
| {{Navigace}}
| | [[Lékařská evidence]] |
| == Ochrana zdraví při práci ==
| |
| Rozšiřující programové vybavení systému '''PIS'''. Umožňuje personálnímu oddělení přesné plánování, evidenci a sledování lékařských prohlídek zaměstnanců. Pokrývá jak oblast obecně-povinných prohlídek (vstupní, výstupní, preventivní), tak oblast prohlídek specifických dle zaměření organizace.
| |
| | |
| '''Hlavní rysy'''
| |
| | |
| * Evidence všech typů prohlídek (vstupní, výstupní, periodické, jednorázové...)
| |
| * Vazba na pracovní místo s možností výjimek pro konkrétního zaměstnance
| |
| * Sestavy absolvovaných a plánovaných prohlídek
| |
| * Formulář pro posudek o zdravotním stavu zaměstnance s vazbou na popis prac. místa
| |
| * Určení periody prohlídek i dle věku zaměstnance
| |
| | |
| | |
| Agenda ‚Lékařských prohlídek‘ zpracovává a poskytuje údaje týkající se provedených prohlídek, zdravotní skupiny zaměstnance, plánovaných prohlídek, tisk formuláře pro prohlídku u lékaře. Při zadávání, zobrazování a editaci dat se využívá několika číselníků: Lékaři, Skupiny prohlídek, Prohlídky, Plátci.
| |
| | |
| | |
| == Číselníky lékařské evidence ==
| |
| Menu: PIS – Lékařská evidence – Číselníky
| |
| | |
| === Číselník lékařských prohlídek ===
| |
| Číselník si naplňuje uživatel dle svých firemních potřeb. Příklad naplnění je níže.
| |
| | |
| [[Image:PIS-lekarske-ciselnik-prohlidky.png|700px]]
| |
| | |
| Nutné je vyplnit pole:
| |
| * '''číslo'''
| |
| * '''název'''
| |
| * '''četnost''' - pro periodické prohlídky uvádějte četnost jako číslo v měsících, u neperiodických zadejte 0
| |
| * '''typ''' - výběr jedné z hodnoty: nástup, výstup nebo ostatní.
| |
| | |
| | |
| * '''Věk od''', '''Věk do'''‚ '''Předchozí'''
| |
| Tato pole slouží k plánování prohlídek závislých na věku zaměstnance, kdy od určitého věku je odlišná (častější) periodicita prohlídek. Takové prohlídky navádějte do číselníku dvě, vždy s odlišnou periodicitou, a také do popisu pracovního místa (požadavek) zadejte obě; systém mu pak dle věku zaměstnance naplánuje buď jednu nebo druhou prohlídku. Důležité je vyplnění pole "Předchozí" a to hodnotou věkově předcházející prohlídky (např. věku do 50 let).
| |
| | |
| V případě prohlídek "do 50 let a nad 50 let" zadejte <br>
| |
| věk do: 49 roků ... měsíců: 11 ... u první prohlídky <br>
| |
| věk od: 50 roků ... měsíců: 0 ... u druhé prohlídky. <br>
| |
| | |
| Někdy je absolvování vstupní prohlídky spojeno se získáním některé periodické, věkově závislé prohlídky. Při zápisu o absolvování vstupní prohlídky do evidence získaných prohlídek je možno postupovat tak, že se zapíší obě prohlídky (dva řádky) - vstupní a příslušná věková. Nebo se mohou všechny prohlídky (včetně vstupní) v číselníku "zřetězit" pomocí pole "předchozí" a pak se v uskutečněných prohlídkách zadá jen jeden řádek (vstupní prohlídka).
| |
| | |
| | |
| | |
| * '''Nadřízená''' - určení nadřazené prohlídky
| |
| Pole je určeno k definici nadřazené prohlídky. Pokud zaměstnanec úspěšně projde nadřazenou prohlídkou, systém bude toto chápat jako splnění požadavku na zaměstnance na podřízenou prohlídku, a tuto skutečnost zohlední v plánu prohlídek.
| |
| | |
| * '''Kategorie rizika''' - možno vybrat jedno riziko z hodnot dříve zadaných do číselníku rizik (číselník je v menu:Pis/Popisy pracovních míst/Číselníky). Kategorii rizika je pak možno nechat zobrazit ve formuláři pro lékaře.
| |
| | |
| === Lékaři ===
| |
| Číselník lékařů provádějících prohlídky.
| |
| | |
| [[Image:PIS-lekarske-ciselnik-lekari.png|500px]]
| |
| | |
| === Skupiny prohlídek ===
| |
| Číselník skupin prohlídek. Zde se zadávají skupiny, do nichž se člení lékařské prohlídky.
| |
| | |
| === Plátci ===
| |
| Číselník plátců prohlídek. Například: <br>
| |
| 1 - zaměstnavatel <br>
| |
| 2 - zaměstnanec <br>
| |
| | |
| === Očkování a Očkování pro zemi ===
| |
| | |
| Pro evidenci očkování do zahraničí. Tuzemská očkování je možno jednoduše zavést do číselníku prohlídek.
| |
| | |
| Do prvně uvedené záložky naveďte všechny druhy očkování do zahraničí, ve druhé záložce přiřaďte jedno nebo více očkování k vybranému státu.
| |
| | |
| [[Image:PIS-lekarske-ciselnik-ockovani.png|500px]]
| |
| [[Image:PIS-lekarske-ciselnik-ockovani-pro-zemi.png|300px]] | |
| | |
| == Evidence a plán lékařských prohlídek ==
| |
| '''Menu:''' PIS – Lékařská evidence – Evidence lékařských prohlídek
| |
| | |
| | |
| Požadavky na to, že zaměstnanec má vykonat lékařskou prohlídku, se scházejí ze dvou míst: standardně z popisu pracovního místa (na kterém ‚sedí‘ zaměstnanec) a nad rámec (na osobu) z níže zmíněné záložky ‚Dodatečné‘. Vaším úkolem je tedy především správně zadat do popisu pracovních míst požadované prohlídky.
| |
| | |
| '''Pozn. '''Nevlastníte-li modul popisy pracovních míst, postupujte takto: Do záložky ‚Dodatečné‘ naveďte jednotlivě všem zaměstnancům všechny požadované prohlídky.
| |
| | |
| | |
| [[Image:PIS-lek-evidence.png|450px]]
| |
| | |
| === Uskutečněné prohlídky ===
| |
| | |
| Navádějte výsledky uskutečněné prohlídky vybranému zaměstnanci. Sleduje se: prohlídka (výběr z číselníku prohlídek), výsledek ''(‚schopen/neschopen''‘), datum, skupina (‚''nástup/výstup/ostatní''‘). Ostatní údaje jsou nepovinné.
| |
| | |
| | |
| '''Pozor:''' Zatrhávací pole ‚potlačení periodicity‘ (tj. ‚''Ano/Ne''‘) slouží k možnosti potlačit periodicitu u dané prohlídky za daného zaměstnance; pak se prohlídka nebude nabízet v plánovaných prohlídkách u daného zaměstnance, byť prohlídka má periodu a byla zavedena v požadavku buď na pracovní místo nebo v záložce ‚Dodatečné‘.
| |
| | |
| V režimu ‚Pohled‘ mohou být některé prohlídky barevně odlišeny, zelená znamená, že u tohoto zaměstnance existuje prohlídka stejného druhu, ale novějšího data. Modrá indikuje, že datum prohlídky bylo starší než datum nástupu zaměstnance – umožňuje hlídat vysoké periody prohlídek, např. zaměstnanec nastoupil v roce 1999 a v roce 1995 byl na protitetanové injekci – systém pohlídá další periodu této prohlídky.
| |
| | |
| | |
| V režimu „Sestava“ jsou další zobrazované nebo vypočítávané sloupce „potl.per.“, „před nástupem“ a „historie“. Pokud je například záznam označen ve sloupci „historie“, znamená to, že k danému záznamu-prohlídce, existuje ještě jedna novějšího data.
| |
| | |
| Filtrovat sestavu na tyto sloupce lze prostřednictvím podmínek typu:
| |
| | |
| „Hist“ = „A“ (zatrhnuto) nebo „Hist“ = „N“ (nezatrhnuto, neoznačeno).
| |
| | |
| | |
| === Dodatečné ===
| |
| | |
| Zadejte prohlídky, které chcete, aby se zaměstnanci plánovaly (byly po něm vyžadovány) nad rámec prohlídek vyplývající z popisu pracovního místa. Např. takto můžete zadat jinou periodu než v popisu pracovního místa nebo dodatečné vyšetření.
| |
| | |
| '''Pozor:''' Pro správné plánování prohlídek nezapomeňte zatrhnout pole ´Počítat periodu´, chcete-li aby periodicita prohlídky (stejná jako je navedená v číselníku) zůstala zachována.
| |
| | |
| | |
| === Plánované prohlídky ===
| |
| | |
| Po výběru vstupní, výstupní nebo ostatní a výběru, jestli chcete načíst data pro aktuálního zaměstnance nebo celý podnik stisknete tlačítko ‚Načíst data‘. Zobrazí se plánované prohlídky s ohledem na přidělené prohlídky k pracovnímu místu, na kterém je zpracovávaný zaměstnanec. Po načtení dat je možné vytvořit předtištěný formulář pro lékaře. Dále je možno na tlačítko „'''Odeslat e-mail'''“ odeslat upozorňující e-mail zaměstnancům (všem načteným), že se mají dostavit na lékařskou prohlídku. Podmínkou je mít navedenu e-mailovou adresu zaměstnance do práce (Evidence zaměstnanců).
| |
| | |
| | |
| '''Formulář pro lékaře''' <br>
| |
| * '''RIZIKO_V_PROHL'''
| |
| Tento rozšiřující parametr (sk.10-PIS) určuje způsob načtení rizikových faktorů do formuláře pro lékaře. <br>
| |
| n ... do formuláře se nenačítají žádné rizikové faktory <br>
| |
| a ... do formuláře se načtou všechna rizika pracovního místa zaměstnance (zadaná v popisu pracovního místa vlastností č.76-Rizikový faktor a č.77 - Kategorie rizika) <br>
| |
| p ... do formuláře se načte rizikový faktor spojený s lékařskou prohlídkou (číselník lékařských prohlídek) <br>
| |
| v ... do formuláře se načtou rizika z popisu prac.místa i z číselníku (varianta a + p).
| |
| | |
| * '''form_lekar_cena''' - zobrazování údaje o ceně prohlídky
| |
| * '''RODCIS_FORM_LEK''' - zobrazování data narození místo rodného čísla
| |
| | |
| | |
| '''Externí dokumenty'''
| |
| | |
| Vybrané (označené) záznamy je možno pomocí tlačítka „Externí dokumenty“ odeslat do souboru .txt. Nad tímto souborem je pak možno vytvořit např. dokument MS Word v režimu hromadné korespondence – např. vlastní podobu formuláře pro lékaře.
| |
| | |
| | |
| | |
| === Očkování ===
| |
| | |
| Zde naveďte provedená očkování do zahraničí k vybranému zaměstnanci. Zadává se: Druh očkování (výběr), datum, plátce, lékař, částka, poznámka.
| |
| | |
| | |
| === Očkování pro zemi ===
| |
| Souhrn plánovaných očkování do zahraničí. Zadává se: stát (výběr), ‚''období od, období do‘'' (měsíc a rok), buď za vybraného zaměstnance nebo za celý podnik. Sestava. Tisk dokladu pro lékaře.
| |
| | |
| == Tiskové sestavy ==
| |
| '''Provedené prohlídky'''. Sestava uskutečněných prohlídek za zvolené období.
| |
| | |
| '''Prohlídky po lékařích'''. Sestava uskutečněných prohlídek podle lékařů za období ‚''od… do…‘''
| |
| | |
| == Evidence bezpečnostního technika ==
| |
| Řeší oblast pracovních úrazů, knihu drobných poranění a jejich přehledy.
| |
| | |
| === Evidence úrazů ===
| |
| Menu: PIS – Lékařská evidence – Evidence úrazů
| |
| | |
| Nabízí se seznam a evidence úrazů, protokoly: záznam o úrazu a kniha drobných poranění.
| |
| | |
| Záložky: Seznam zaměstnanců – pro výběr konkrétního zaměstnance.
| |
| | |
| ==== Evidence úrazů ====
| |
| Záznam o úrazu pro vybraného zaměstnance. Tisk záznamu. V režimu Sestava naleznete seznam všech pořízených záznamů o úraze.
| |
| | |
| [[Image: PIS-lekarske-urazy-evidence.png|450px]]
| |
| [[Image: PIS-lekarske-urazy-zaznam.png|500px]]
| |
| | |
| Po vyplnění dat je možno vytisknout formulář "Záznam o úrazu". Grafická podoba níže odpovídá stavu roku 2010, od 1.1.2011 se očekává nová podoba.
| |
| | |
| | |
| Vzhledem k nařízení vlády č. 201/2010 Sb. byly doplněny do této agendy nové formuláře pro záznam o úrazu a hlášení změn. Tyto formuláře jsou používány automaticky pro záznamy o úrazech, které nastanou od 1.1.2011. Z tohoto důvodu byla agenda rozšířena o další evidované údaje. Rozhodující pro použití starého nebo nového formuláře je pole "Datum" v horní části formuláře (Doba úrazu).
| |
| | |
| ==== Evidence nápravných opatření ====
| |
| K vybranému úrazu (ze záložky „Evidence úrazů“) se pořizuje jeden nebo více řádků o tzv. nápravných opatřeních.
| |
| | |
| [[Image: PIS-lekarske-urazy-napravna-opatreni.png|500px]]
| |
| | |
| ==== Seznam úrazů ====
| |
| Zvolte období a požijte tlačítko Načíst. Zobrazí se přehled o úrazech v zadaném měsíci, nebo roku.
| |
| | |
| [[Image: PIS-lekarske-urazy-seznam-urazu.png|500px]]
| |
| | |
| ==== Drobná poranění ====
| |
| Kniha drobných poranění.
| |
| | |
| [[Image: PIS-lekarske-urazy-drobna-poraneni.png|500px]]
| |
| | |
| ==== Úrazy - přehledy ====
| |
| Menu: PIS – Lékařská evidence – Úrazy-přehledy
| |
| | |
| V tomto okně jsou vedeny přehledy úrazů zaměstnanců. Ke správné funkčnosti je nutné správné a úplné vyplnění záložky Evidence úrazů u předcházejícího okna Evidence úrazů (Evidence bezpečnostního technika) se kterým jsou provázány.
| |
| | |
| Záložky:
| |
| | |
| '''Středisko-podnik''' - po výběru období, střediska, zvolení početního nebo procentuálního zobrazení a použití tlačítka Načíst, je možné si vybrat zobrazení úrazů na středisku tabulkou nebo graficky.
| |
| | |
| '''Porovnání středisek''' – po výběru období, středisek (požadovaná střediska vyberete pomocí myši + Ctrl), zvolení početního nebo procentuálního zobrazení a použití tlačítka Načíst je možné si vybrat porovnání počtu úrazů na střediscích tabulkou nebo graficky.
| |
| | |
| '''Zdroje úrazů''' – po výběru období, střediska nebo výběru celého podniku, zvolení početního nebo procentuálního zobrazení a použití tlačítka Načíst je možné si vybrat porovnání jednotlivých zdrojů úrazů za vybrané období tabulkou nebo graficky.
| |
| | |
| '''Příčiny úrazů''' – opět po výběru období, střediska nebo výběru celého podniku, dále zvolení početního nebo procentuálního zobrazení a použití tlačítka Načíst je možné si vybrat porovnání počtů jednotlivých příčin úrazů za vybrané období tabulkou nebo graficky.
| |