|
|
Řádek 1: |
Řádek 1: |
| Stěžejním číselníkem celého modulu ''Vzdělávání'' je číselník osvědčení. Věnujte pozornost tomu, jak budete organizovat data v tomto číselníku, neboť tím bude určena struktura vašich uživatelských dat v celém modulu.
| |
|
| |
|
| Osvědčení v podstatě určuje, jaký druh školení je používán (např. vazač, jeřábník, řidič osobních vozidel, svářeč, aj).
| |
|
| |
| Vodícími kriterii při vytváření obsahu číselníku může být např.
| |
| * '''počet osvědčení''' (dostatečný, tak, aby pokrýval potřeby firmy, ale zároveň ne příliš velký kvůli přehlednosti)
| |
| * '''systém číslování''' (již z čísla pak může vyplývat příslušnost osvědčení do nějaké kategorie)
| |
| * '''systém názvosloví''' (používání velkých nebo malých písmen, vybraných pojmů, pořadí a struktura slov, apod.)
| |
| * '''zařazení do typů''' (kolik bude typů, jak budou nazvány)
| |
| * '''nadřazená osvědčení''' (získáním jednoho z nich je splněn požadavek na dané osvědčení)
| |
| * '''zakládání neperiodických osvědčení''' (zda budou přidávána nová a nová osvědčení pouze kopírující názvy školicích akcí nebo zda může být použito jedno univerzálnější osvědčení pro více školicích akcí)
| |
|
| |
| Na začátku je tedy vhodné, abyste si provedli analýzu potřeb vaší firmy v oblasti vzdělávání, a podle toho zakládali číselník osvědčení.
| |
|
| |
| Příklad naplnění číselníku: [[Image: PIS-vzdelavani-ciselnik-osvedceni.png|80px]]
| |
|
| |
| === Přečíslování osvědčení ===
| |
| Pokud je osvědčení v systému již použito (například ve školicích akcích), nelze jej smazat ani změnit jeho číslo. Výjimkou je jen [[Jednorázové funkce#Jednorázová funkce č. 34|jednorázová funkce č. 34]], která dovolí ''přečíslování'' osvědčení – z původního čísla na nové číslo – ve všech uživatelských datech.
| |
|
| |
| === Zpracovávané údaje ===
| |
| <!--############################ Běžné položky ################################-->
| |
| {| class="prettytable" cellpadding = "5" cellspacing = "0" border = "1"
| |
| |- style="background-color:#cedff2;"
| |
| | style="width:20%"|<center>'''Položka'''</center>
| |
| | <center>'''Popis'''</center>
| |
|
| |
| |-
| |
| | '''Číslo osvědčení'''
| |
| | definuje uživatel (max.10 alfanumerických znaků). Je výhodné si zavést systém číslování tak, aby bylo snadné oddělit jednotlivé oblasti podle potřeb vyhodnocování. Do čísla osvědčení můžete zadat i jiné znaky, než číslice (např. písmena). Pokud se rozhodnete zadávat čísla, pak je vyplňujte způsobem 001, 002, apod., aby se osvědčení správně setřídila (systém chápe položku jako Char-znaky a ne číselnou).
| |
|
| |
| |-
| |
| | '''Název osvědčení'''
| |
| | je limitován na 60 znaků
| |
|
| |
| |-
| |
| | '''Opakování školení '''
| |
| | pro periodická školení zadejte ‚ano‘
| |
|
| |
| |-
| |
| | '''Perioda opakování'''
| |
| | je údaj, který lze navádět pouze pro periodická školení a je rozhodující pro automatické sestavení presenční listiny v agendě školících akcí a pro sledování platnosti průkazů. ‚Periodu opakování‘ zadejte jako číslo představující počet měsíců.
| |
| <small>Změna periodicity v číselníku u již použitého osvědčení SQL příkaz, který doplní datumy_do získaných osvědčení, pokud tyto mají v číselníku nastaveno, že jsou periodické, ale ve splnění "datum_do" (např. Evidence vzdělávání) chybí. Platí pro DB platformu MS SQL. Po drobných úpravách to použijete i např. pro update záznamů získaných osvědčení, pokud by si někdo měnil periodicitu a chtěl ji promítnout i zpětně.
| |
| update sko_sezn set plati_do = cast(cast(substring(datum,1,4) as integer) + select perioda from sko_cisl where cislo = cis_osve)/12 as char(4))+substring(datum,5,6) where cis_osve in (select cislo from sko_cisl where opakovat = 'a') and plati_do is null;</small>
| |
|
| |
| |-
| |
| | '''Při zápisu omezit platnost'''
| |
| | využívá se jen u neperiodických osvědčení, kdy i u těchto chceme omezit platnost osvědčení - výběr jedné ze tří hodnot: „Je dáno periodou nebo je perioda neomezená“ (standardní hodnota), „Posledním dnem roku získání“, „Posledním dnem následujícího roku od roku získání“
| |
|
| |
| |-
| |
| | '''Typ osvědčení'''
| |
| | položka ‚typ osvědčení‘ slouží ke kategorizaci osvědčení (např. na jazykové, PC, apod.)
| |
|
| |
| |-
| |
| | '''Patří do vyhrazené množiny osvědčení'''
| |
| | „Ano – patří a bude jej používat pouze útvar Vzdělávání“, „Ne – nepatří a bude používáno i mimo útvar vzdělávání“. Funkčnost je taková, že pokud je nastavena hodnota „Ano“, s osvědčením budou moci pracovat (zadávat) jen uživatelé, kteří mají nastaveno přístupové právo (viz Systém-Přístupová práva) „Zvláštní právo na vyhrazenou skupinu osvědčení“. Ostatní uživatelé s ním nebudou moci pracovat.
| |
|
| |
| |-
| |
| | '''Nadřazené osvědčení'''
| |
| | zde lze definovat množinu osvědčení, jejichž získáním se dané osvědčení považuje za splněné (postačí získat jedno z vyjmenovaných, aby se osvědčení považovalo za splněné). Data o osvědčených a jejich nadřazených jsou navedena v tabulce sko_nadraz_osve (sloupce: cislo_osve, nadraz_osve).<br>
| |
| [[Image: PIS-vzdelavani-nadrazena-osvedceni.png|300px|right]]
| |
| *Varianta 1 - "podle platnosti nadřazeného osvědčení" - nadřazené osvědčení nahrazuje dané osvědčení po dobu platnosti nadřazeného osvědčení. systém vyhodnotí splnění základního osvědčení a přiřadí mu datum "platnosti do" dle platnosti získaného "nadřazeného osvědčení".<br>
| |
| *Varianta 2 - "po dobu periody "nahrazovaného" osvědčení" - osvědčení může být nahrazeno nadřazeným osvědčením a to po dobu, která je dána ode dne získání nadřazeného osvědčení do doby dle opakovatelnosti a periodicity daného (nahrazovaného) osvědčení (den získání + perioda nahrazovaného osvědčení v případě periodického osvědčení).
| |
|
| |
| |-
| |
| | '''Preferovaný lektor'''
| |
| | je možné uložit kód lektora, který bude automaticky vyplněn u vkládané školící akce pro příslušné osvědčení.
| |
|
| |
| |-
| |
| | '''Je požadavkem'''
| |
| | výběr z hodnot „Ano“ nebo „Ne“. Při zadání hodnoty „Ne“ nebude systém osvědčení chápat jako požadavek (požadovatelnost bude vypnuta) a takové osvědčení pak funguje vlastně jen jako poznámka.
| |
|
| |
| |-
| |
| | '''Zobrazit v nabídce při vkládání splnění'''
| |
| | „Ano – jen u zaměstnanců“, „Ano – jen u uchazečů“, „Ano – u zaměstnanců i uchazečů“, „Ne – nezobrazovat v nabídce“.
| |
|
| |
| |-
| |
| | '''Preferovaný lektor'''
| |
| | Seznam s nabídkou lektorů zadaných v číselníku lektorů.
| |
|
| |
| |}
| |
|
| |
|
| |
| <!--############################ Vazby na jiné systémy ################################-->
| |
| {| class="prettytable" cellpadding = "5" cellspacing = "0" border = "1" style="width:100%"
| |
| |+'''Vazby na jiné systémy'''
| |
| |- style="background-color:#cedff2;"
| |
| | style="width:20%"|<center>'''Položka'''</center>
| |
| | <center>'''Popis'''</center>
| |
|
| |
| |-
| |
| | '''Systémové využití'''
| |
| | Výběr jedné z možných hodnot: ŘP sk.A, ŘP sk.B, ŘP sk.C, ŘP sk.D, ŘP sk.E, ŘP sk.T.
| |
| Viz [[Evidence uchazečů#Převedení uchazeče do zaměstnanců|Převedení uchazeče do zaměstnanců]]
| |
|
| |
| |-
| |
| | '''Subkategorie EDUMENU'''
| |
| |
| |
|
| |
| |-
| |
| | '''Kód certifikátu systému SiD'''
| |
| | Viz [[Typové pozice Trexima]]
| |
|
| |
| |}
| |
|
| |
|
| |
| <!--############################ Položky využívané automatickým plánováním ################################-->
| |
| {| class="prettytable" cellpadding = "5" cellspacing = "0" border = "1" style="width:100%"
| |
| |+'''Položky využívané automatickým plánováním'''
| |
| |- style="background-color:#cedff2;"
| |
| | style="width:20%"|<center>'''Položka'''</center>
| |
| | <center>'''Popis'''</center>
| |
|
| |
| |-
| |
| | '''Předpokládaná cena na osobu'''
| |
| |
| |
|
| |
| |-
| |
| | '''Optimální počet účastníků'''
| |
| |
| |
|
| |
| |}
| |
|
| |
|
| |
| <div style="text-align:center">[[Školení a vzdělávání|Zpět]] | [[Typy vzdělávacích akcí]]</div>
| |